کد خبر: ۹۹۷۷۳
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۹

انتقاد رئیس قوه قضائیه از نمایندگان مجلس برای محاکمه موسوی و کروبی

این چه توقع خلافی است که برخی‌ها از ما دارند
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: آیت‌الله صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه با اشاره به نامه 175 نماینده مجلس شورای اسلامی به قوه قضائیه برای محاکمه رهبران جنبش سبز، گفت: دستگاه قضایی کاملا در مسیر عدالت حرکت کرده و در این راه تغییری ایجاد نخواهد کرد. 

آیت‌الله صادق لاریجانی در گردهمایی سراسری معاونین و مدیران کل سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور به نامه اخیر 175 تن از نمایندگان مجلس به رئیس قوه قضائیه برای برخورد و محاکمه به گفته نمایندگان، سران فتنه اشاره کرد و گفت: در آن نامه گفته‌اند که چرا دستگاه قضا در برخورد با سران فتنه امروز و فردا می‌کند، بسیار مایه تاسف است که کسانی در مجلس امضا جمع کنند. 

رئیس قوه قضائیه نامه این 175 تن از نمایندگان مجلس را تعریض به قوه قضائیه دانست و گفت: قوه قضائیه هم در شناخت فتنه، هم سران فتنه و هم در جرم آنها اعلام نظر کرده و هیچ تردیدی هم ندارد منتها دستگاه قضایی در راستای سیاست‌های کلان نظام عمل می‌کند. 

وی ادامه داد: همه قوا حسب اصل 157 قانون اساسی زیر نظر رهبری کار می‌کند و خطوط کلی زیر نظر رهبری است البته هر دستگاهی مسئول دارد. 

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: به برخی از این نمایندگان مجلس که نامه را امضا کرده‌اند صراحتا تذکر و توضیح دادم که قوه قضائیه در کار خود کوتاهی نمی‌کند اما مجددا از این حرف‌ها می‌زنند. چگونه احتمال می‌دهند که رئیس دستگاه قضا که منصوب رهبری است و خودم نیز قائل هستم که شرعا و عقلا همه دستگاه‌ها باید خطوط رهبری را مدنظر قرار بدهند، بی‌توجه باشم و به خود اجازه دهم که برخلاف نظر ایشان چنین کاری انجام دهم. 

لاریجانی افزود: شنیده‌ام که برخی این حرف‌ها را برای بسترسازی مطرح کرده و می‌خواهند به ما کمک کنند خواهشمان این است که از این کمک‌ها به ما نکنید ما راه خودمان را بلدیم و هیچ اهل کوتاهی نیستیم و در برخورد با سران فتنه نیز هیچ خوفی نداریم. 

رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: در همان نامه گفته‌اند که چرا به شکایت سران فتنه علیه سایت‌ها و رسانه‌ها توجه کرده و افراد و مسئولان انقلابی را به دادگاه فراخوانده‌اید به جز یکی دو مورد که من هم متعرض بودم که البته این دو مورد نیز ناشی از خلاءهای قانونی قانونی بود در بقیه موارد اینگونه نبوده که با شکایات فتنه‌گران باشد. 

وی به تخلفات مدیرعامل وقت ایرنا اشاره کرد و گفت: ایشان در خط رهبری و در کمک به ولایت علیه فتنه‌گران صحبت کرده و کار خوبی نیز بوده است اما باید عدالت برای همه اجرا شود و چنین کسی حق توهین به سران قوا را ندارد. 

لاریجانی تصریح کرد: بنده نیز که مسئول قوه قضائیه و منصوب رهبری هستم حق تخلف از قانون را ندارم معنای عدالت نیز همین است مگر باید تنها شعار عدالت را سر دهیم این چه توقع خلافی است که برخی‌ها از ما دارند. 

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه دستگاه قضایی کاملا در مسیر عدالت حرکت کرده و در این راه تغییری نخواهد داد اظهار داشت: این راه، راه عدالت بوده و همه مسئولان با آحاد مردم در قبال قانون باید یکسان باشند. مکررا گفته‌ام که هرکجا به دادگاه یا دادسرا احضار شوم با پای خود به دادگاه رفته و از خود دفاع خواهم کرد. 

وی خاطرنشان کرد: این حدود و سقور چیست که ما برای خود ایجاد کرده‌ایم اگر مسئولی را متخلف یافتیم باید به دستگاه قضایی پاسخگو باشد.

رييس قوه قضاييه با تاكيد براينكه دستگاه قضايی در برخورد با مفاسد اقتصادي بدنبال كار تبليغاتی و سياسی بازی نيست به اخبار كذب برخی از سايت‌ها مبنی بر دستور رهبری به وی در راستای توقف در مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره كرد و گفت: اتفاقاَ همواره ايشان به برخورد با مفاسد به نحو قطعی تاكيد كردند منتها توصيه‌ای كه به همه مسئولان قوا داشتند اين بود كه برخوردهايی كه موجب تضعيف نظام می‌شود صورت نگيرد كه اين فرمايش كاملا متينی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین