کد خبر: ۸۴۴۸۱
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۹

راهپیمایی 22 بهمن در نگاه رسانه‌های خارجی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بسیاری از رسانه‌های جهان در ساعات اولیه آغاز راهپیمایی روز 22 بهمن ماه امسال، از حضور پر شور مردم کشورمان در سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر دادند.

به‌گزارش سرویس سیاسی آفتاب، شبکه الجزیره انگلیسی در گزارشی از تهران اعلام کرد: «شمار انبوه شرکت کنندگان در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تهران غیرقابل تخمین زدن است».

تیمور نبیلی، خبرنگار الجزیره انگلیسی در گزارشی زنده از میدان آزادی، گفت: «شمار بسیار زیادی از مردم در اینجا جمع شده‌اند و برآورد کردن تعداد شرکت کنندگان در این راهپیمایی تقریباً ناممکن است، به نظر می‌رسد دهها هزار نفر دراینجا جمع شده‌اند و شاید هم تعداد آنها صدها هزار نفر باشد».

این خبرنگار افزود: «کودکان نیز در این مکان جمع شده‌اند و به سمت پرچم آمریکا و انگلیس و اسرائیل کفش پرتاب می‌کنند. درواقع ، کودکان برای خودشان خوش می‌گذرانند. بالگردهایی بر فراز این جمعیت در حال پرواز هستند».

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از تهران به قلم جی دشموخ نوشت: «صدها هزار نفر از مردم ایران روز سه شنبه با سردادن شعارهای ضد آمریکایی در راهپیمایی گسترده سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران شرکت کردند».

این خبرگزاری افزود: «شرکت کنندگان در این راهپیمایی بادکنکهایی به رنگ پرچم ایران با خود حمل می‌کردند و پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود "سی سال آزادی، سی سال سربلندی، " مرگ بر آمریکا"، " مرگ بر اسرائیل" ».

در ادامه گزارش خبرگزاری فرانسه آمده است: «ایران هر سال در این روز سالروز پیروزی انقلاب اسلامی هزار و نهصد و هفتاد و نه را جشن می‌گیرد. خیابانهای سراسر تهران طی ده روز گذشته به مناسبت بازگشت آیت‌الله روح الله خمینی (ره ) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با پرچم این کشور تزئین شده است و تلویزیون ایران روزانه تصاویری آرشیوی از روزهای انقلاب را پخش می‌کند».

خبرگزاری آلمان نیز در گزارشی از تهران اعلام کرد: «راهپیمایی سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روز سه شنبه با حضور گسترده مردم در سراسر ایران آغاز شد».

این خبرگزاری افزود: «میلیون‌ها نفر در سراسر ایران و صدها هزار نفر در تهران به نشانه وحدت و همبستگی با نظام اسلامی در این راهپیمایی شرکت می‌کنند».

ایران راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را، نشانه ایستادگی مردم در برابر غرب به ویژه آمریکا و تمایل آنها به ادامه راه استقلال می‌داند».

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز در گزارشی اعلام کرد: «پیش بینی می‌شود، بیش از صدها هزار نفر در راهپیمایی تهران 2 بهمن شرکت کنند».

الجزیره افزود: «ایرانیها امروز سی‌امین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را که به رهبری آیت الله امام خمینی در فوریه سال 1979 انجام شد؛ جشن می‌گیرند».

محمد حسن البحرانی مدیر دفتر شبکه تلویزیونی الجزیره در تهران گفت: «جشنهای سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران امروز به اوج خود می‌رسد و انتظار می‌رود صدها هزار ایرانی در تظاهرات امروز در تهران پایتخت این کشور شرکت کنند».

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار از تهران گزارش داد: «دهها هزار نفر از مردم تهران امروز برای گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این میدان آزادی جمع شدند».

در ادامه گزارش این شبکه تلوزیونی آمده است: «میدان آزادی برای ایرانیها میدانی نمادین است. در طول مسیرهای منتهی به میدان آزادی تصاویر امام خمینی(ره) و شهدای جنگ عراق علیه ایران به چشم می‌خورد».

خبرگزاری آسوشیتدپرس از تهران گزارش داد: «صدها هزار ایرانی روز سه شنبه در راهپیمایی بزرگداشت سی‌امین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران شرکت کردند». 

پایگاه اینترنتی روزنامه هندو از تهران گزارش داد: «صدها هزار تن از مردم ایران روز سه شنبه در تهران در حالیکه پرچم ایران و پارچه نوشته‌هایی حمل می‌کردند سی‌امین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران راجشن گرفتند. انقلاب اسلامی ایران در سال هزار و نهصد و هفتاد و نه به پیروزی رسید».

مراسم بزرگداشت سی‌امین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در پایگاه اینترنتی روماندی نیوز بازتاب داشت.

این پایگاه اینترنتی اعلام کرد: «صدها هزار نفر از مردم تهران با شرکت در راهپیمایی سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند».

روماندی نیوز افزود: «راهپیمایان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نوشته شده بود».

پایگاه اینترنتی میدل ایست آنلاین نیز از تهران گزارش داد: «صدها هزار تن از مردم ایران روز سه شنبه به منظور گرامیداشت سی‌امین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در راهپیماییهایی که در سراسر این کشور از جمله پایتخت برگزار شد شرکت کردند».

در ادامه گزارش این پایگاه اینترنتی آمده است: «مردان و زنان در پایتخت همراه با کودکان خود تا میدان آزادی تهران را پیاده طی کردند و پلاکاردهایی در دست داشتند که شعارهایی نظیر سی سال آزادی سی‌سال غرور در دست داشتند و بادکنکهایی در دست داشتند که به رنگ پرچم ایران بود. هر ساله مردم ایران دراین ایام سالروز انقلاب اسلامی را جشن می‌گیرند».

پایگاه خبری اینترنتی پی ار اینساید اتریش هم برگزاری راهپیمایی گرامیداشت سی‌امین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را بازتاب داد.

این پایگاه خبری نوشت: «صدها هزار تن از مردم ایران در حالیکه پرچم های این کشور را حمل می‌کردند و پارچه نوشته‌ها و بادکنکهایی به رنگ پرچم ایران در دست داشتند سی‌امین سالروز انقلاب اسلامی ایران را جشن گرفتند».

شبکه های رادیو تلویزیونی پاکستان همچون جیو، پی‌تی‌وی، آج، دنیا، وقت و اکسپرس با پخش تصاویری از حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن در تهران اعلام کردند: «مردم ایران 30 امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با حضور میلیونی به جهانیان به نمایش گذاشتند».

شبکه خبری سماء نیز با پخش گزارشی از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد: «امروز نیز مردم ایران همچون سالهای گذشته در راهپیمایی بزرگ 22 بهمن حضور باشکوهی داشتند».




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۳
0
0
فوق العاده بود و جاي امام خميني خالي بود.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین