کد خبر: ۱۳۲۷۱۳
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۲

کاتوزیان: مشایی هدایتگر پنهان جبهه پایداری است/ بادامچیان: نه مشایی جبهه پایداری را قبول دارد نه رحیمی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که حمید‌رضا کاتوزیان نماینده تهران‌، ری‌، شمیرانات و اسلام‌شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید می‌کند که جبهه پایداری را همان جریان رایحه خوش‌خدمت می‌داند که در دوره قبل و در انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری فعال بود، اما اسدالله بادامچیان نظر دیگری دارد و با بیان اینکه این جبهه هم یک مجموعه و ظرفیت در اصول‌گرایان هستند، می‌گوید: آنها در ابتدا امر خودشان را خیلی بالا گرفتند و اعلام کردند ما همه حامیان آقای احمدی‌نژاد را جمع کردیم، ولی حرف این است که آقایی مشایی و دوستانش که آنها را قبول ندارند. 

به گزارش آفتاب، کاتوزیان، رییس کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌و‌گو با اعتدال تصریح کرد: رایحه خوش خدمت یک جریان دولتی برای ورود در انتخابات بود‌، این آقایان نیز همان رایحه خوش خدمتند و هیچ تفاوت ویژه‌ای ندارند.

عضو فراکسیون اصو‌ل‌گرایان مجلس ادامه داد: رهبری جریان رایحه‌‌خوش توسط آقای مشایی صورت می‌گرفت و این جبهه پایداری نیز رهبری اصلی و هدایتش بر عهده آقایان مشایی و بقایی است‌، ضمن اینکه بنده هیچ تفکیکی ما بین آقای احمدی‌نژاد و آقای مشایی قائل نیستم و اعتقاد دارم همه اینها دارای یک تفکر و رویکرد در مسائل سیاسی و انقلاب و کشور هستند و نگاه آنها نسبت به موضوعاتی نظیر روحانیت و حجاب یکسان است و تاکنون هم بارها همدگیر را تائید کرده و با هم همراه بوده‌اند. 

کاتوزیان گفت: جبهه پایداری اصولا یک حرکت تمامیت خواه است و علاقه مند به همراهی و همگامی با هیچ جریانی نیست و تاکید می‌کنم که آنها در بحث وحدت اصول‌گرایان وارد نخواهند شد؛ بهانه‌های گرفته شده از سوی جبهه پایداری نیز نشان دهنده این است که در پی ایجاد جریان مستقلی از اصول‌گرایان هستند و آیت‌الله مصباح یزدی را هم در برابر آیت‌الله مهدوی کنی مطرح می‌کنند که کار خود را کاملا مستقل از گروه7 +8 جلو ببرند‌.

وی افزود‌: البته مجموعه‌هایی مانند ایثارگران نیز نهایتاً هم با 7+8 ائتلاف می‌کنند و هم افرادی را در لیست جبهه پایداری خواهند داشت‌؛ البته ایثارگران با جریان آقای مشایی خیلی فرق دارد.

کاتوزیان ادامه داد: یکی از اهداف جبهه پایداری شکستن 7+8 است و در نهایت مانع وحدت مورد نظری رهبری می‌شوند و بهانه‌هایی را هم که پیرامون آقایان لاریجانی و قالیباف گرفتند در این راستاست.

وی افزود‌: جریان انحرافی در لایه‌‌های زیرین جبهه پایداری فعالیت می‌کند و در لوای این جبهه‌، کاندیداهای ناشناخته خود را به مجلس خواهد فرستاد.

وی در پایان تاکید کرد: باید تلاش شود تا مردم نسبت به این مسائل آگاه شوند و بدانند که جبهه پایداری باعث انشقاق بین وحدت اصول‌گرایان است.

جبهه پایداری خودش را دست بالا گرفته، نه مشایی قبولش دارد نه رحیمی

اما اسد‌الله بادامچیان در گفت‌وگو با خبرآنلاین در‌خصوص اخباری درباره سهم‌خواهی در کمیته وحدت اصول‌گرایان، با تاکید بر اینکه «هنوز به سهم‌خواهی نرسیده‌ایم »، گفت: چانه‌زنی در عالم سیاست طبیعی است و همیشه هم وجود داشته است و در شرایط کنونی هم جبهه پایداری نیز با اعضای کمیته هفت نفره در حال مذاکره هستند.

بادامچیان با بیان اینکه این جبهه هم یک مجموعه و ظرفیت در اصول‌گرایان هستند که امید دارم متصل شوند‌، گفت: آنها در ابتدا امر خودشان را خیلی بالا گرفتند و اعلام کردند ما همه حامیان آقای احمدی‌نژاد را جمع کردیم، ولی حرف این است که آقایی مشایی و دوستانش که آنها را قبول ندارند. ضمن اینکه خود این دوستان هم می‌گویند اینها جریان انحرافی هستند.

این عضو کمیسیون شورا‌ها همچنین گفت: علاوه بر این، تیم آقای رحیمی هم این دوستان را قبول ندارد. ضمن اینکه تیم‌های دیگرهم‌. در این شرایط اگر این دوستان با کمیته 8+7 همراهی نکنند خودشان آسیب می‌بینند.

قائم مقام حزب موتلفه پیرامون نقش‌آفرینی آیت‌الله مهدوی‌کنی در زمینه وحدت اصول‌گرایان با بیان اینکه شخصیت آیت‌الله مهدوی‌کنی به گونه‌ای است که در سراسر کشور همه برای ایشان احترام قائلند، افزود: مردم به تیزبینی، تقوا، عدالت و فقاهت ایشان اعتماد دارند و مراجع تقلید نیز همگی ایشان را تائید می‌کنند. ضمن اینکه مواضع سیاسی ایشان نشان می‌دهد در اعتدال کامل بوده‌اند و هیچ‌گاه تند و کند نرفته‌اند.

وی ادامه داد: بنابراین چنین فرد ارزشمندی که برای هر کشوری یک سرمایه بزرگ است که در مسائل گوناگون می‌تواند نقش محوری داشته باشد. حال چرا آیت‌الله مهدوی‌کنی که مورد توجه مردم‌اند نباید محور وحدت اصول‌گرایان باشند.

بادامچیان در پاسخ به این پرسش که چگونه می‌توان اصول‌گرایان را از آفت غفلت از ریش‌سفیدان و بزرگان اصول‌گرا دور داشت، اظهار داشت: اینکه دوره ریش‌سفیدی تمام شده حرف برخی گروه‌ها است، ولی واقعیت این است که وقتی آیت‌الله مهدوی‌کنی مطلبی را بفرمانید مردم احتراماً و تکلیفاً می‌پذیرند.

وی با اشاره به انتخابات میان دوره‌‌ای مجلس هشتم، گفت: در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس هشتم هم ایشان فرمودند به تمام 11 نفر نامزد انتخابات مجلس رای می‌دهم و مردم هم پذیرفتند.

نماینده تهران در مجلس هشتم، اضافه کرد: ایشان مورد اعتماد عظیم امام‌، رهبری، روحانیت و مردم هستند وچه کسی هست که به آیت‌الله مهدوی‌کنی ارادت نداشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین