کد خبر: ۱۷۹۸۲۱
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۵

یاد، بزرگان بزرگوار آیت‌ا... سید حسن مدرس و میرزا کوچک خان

سیدرضا اکرمی
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یاد روز شهادت شخصیت‌های دارای «فکر، فقه، تدبیر، شجاعت، آزادگی و اخلاق و جرأت و شهادت طلب» آیت‌ا... شهید سید حسن مدرس و میرزا کوچک خان جنگلی، فرصتی است برای شناخت این دو بزرگوار و شناساندن آن به نسل امروز و تأسّی نمودن به این انسان‌های بزرگ و بزرگوار که در عصر ظلمت و قلدری رضا خان عنصر دست نشانده بیگانه و محصول ناآگاهی مردم آن روز و بی تفاوتی آگاهان آن زمان، به پا خاستند و با درایت و سیاست و کیاست و شهادت و استقامت به آگاه‌سازی و افشاگری پرداختند و در برابر استعمارگری قدرتمندان آن زمان، قد علم نمودند و آنچه در توان داشتند، با فکر و فهم و قانون و روش‌های مناسب به مقابله برخواستند، گر چه هر دو به شهادت رسیدند و در زمان خود «مستور و مخفی» بودند، ولی به برکت انقلاب اسلامی ایران، این آزادگان شجاع و اندیشمند به مردم معرفی شدند و باید درباره این دو بزرگوار اقدام علمی و فکری و سیاسی و اجتماعی بایسته و شایسته انجام گیرد. 

دستور قرآن مجید و سیره پیامبر و امامان، یاد و یادآوری است و حدود «۲۷۸» بار از واژه «ذکر و تذکر و تذکار و تذکره» در قرآن مجید آمده و از جمله، از انسان‌های مؤثر و تأثیر‌گذار به وفور یاد شده و نام «۲۵» پیامبر مطرح است و از روز‌های «سرنوشت‌ساز» به تصریح یاد شده و پیامبر مؤظف است که آنها را مطرح «وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ ۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ، سوره ابراهیم آیه ۵» نماید. این یادآوری، با خود نشانه‌های آموزنده و سازنده دارد. 

خوشبختانه آثار قلمی درباره این دو شخصیت وارسته، وجود دارد، باید با حوصله وقت بگذاریم و آنها را در آن زمان تاریک و سانسور حقایق، بخوانیم و درباره آنها «مطالعه و مذاکره و مناظره» کنیم، تا نسل حاضر خدمات آنان را ارج نهد و به آنان تأسّی نماید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
sam iranebastan
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
0
0
yad bad
ناشناس
|
CANADA
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
0
0
می جان جانانا٫ترا گما میرزا کوچیک خانا ترا گما میرزا کوچیک خانا٫چقدر جنگل خوسی میلت واسی خسته نوبوستی می جان جانانا ترا گما میرزا کوچیک خانا
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین