کد خبر: ۸۹۲۸۹
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۶

دریاسالار مولن: دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای، فاجعه آمیز است!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک مقام ارشد نظامی ایالات متحده روز پنجشنبه اعلام داشت پیامد‌های دستیابی ایران به سلاح‌‌های هسته‌ای، «فاجعه آمیز» است و قدرتهای اصلی جهان باید با همکاری یکدیگر از این امر جلوگیری کنند. 

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، اظهارات دریاسالار «مایک مولن»، یک روز پس از آن اتفاق می‌افتد که رییس‌جمهور ایران، «محمود احمدی‌نژاد» اعلام داشت این کشور، موشکی جدید را آزمایش کرده است. تحلیل‌گران بر این باورند موشک جدید ایران که «سجیل 2» نام دارد، قادر است اسرائیل و پایگاه‌های نظامی آمریکا در خلیج فارس را مورد هدف قرار دهد. 

پرتاب موفقیت‌آمیز موشک سجیل 2 [+ویدئو] [+]

ایالات متحده و سایر قدرت‌های غربی مدعی شده‌اند ایران می‌تواند عناصری از برنامه‌های غنی سازی اورانیوم و موشکی خود را به کار گیرد تا به یک بمب هسته‌ای دست پیدا کند. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران، چنین ادعای بی اساسی را بارها رد کرده است.

«مولن» به کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت: «من بر این عقیده‌ام که دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای، برای خاورمیانه و دنیا، فاجعه آمیز است»!

دریاسالار مولن همچنین با اشاره به احتمال ایجاد یک مسابقه تسلیحاتی در منطقه افزود: «این امر سبب می‌شود همسایگان [ایران] تلاش کنند چنین سلاح‌هایی را بخرند و یا خودشان تولید کنند».

در عین حال، «مولن» در رابطه با حمله نظامی آمریکا علیه ایران، صحبتی به میان نیاورد.

این مقام نظامی ارشد ارتش آمریکا، خط مشی دولت اوباما را مبنی بر همکاری قدرت‌های بزرگ با یکدیگر در این زمینه، مورد تاکید قرار داد.

گفتنی است دریا سالار «مایک مولن»، پیشتر نگرانی خود را نسبت به اقدام نظامی علیه تهران ابراز داشته بود. وی گفته بود چنین حمله‌ای، آشفتگی منطقه بی ثبات خاورمیانه را بیشتر می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین