کد خبر: ۱۷۲۹۹۰
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۷

تابش: آمریکا با خروج منافقین از لیست گروه​های تروریستی، خودش را در مقابل دولت و ملت ایران قرار داد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدرضا تابش در گفت​وگو با خبرآنلاين، با بيان اينکه خارج کردن گروه بي​اعتبار منافقين از ليست گروه​هاي تروريستي توسط آمريکا، بر ادعاي پايبندي اين کشور بر دموکراسي، آزادي و حقوق بشر خط بطلان کشيد، ادامه داد: هدف آنها فراتر از به رسميت شناختن منافقين و اعلام فشار بيشتر بر دولت ايران در شرايط فعلي است. اما از آنجا که اين گروه رو سياه و جنايتکار علاوه بر مقامات دولتي، مردم کوچه و بازار را نيز هدف ترورهاي کور خود قرار داده بودند، آمريکا با اين اقدام، خود را در مقابل دولت و مردم ايران قرار داده است. 

وي با تاکيد بر اينکه اين اقدام آمريکا يک تصميم گيري سياسي و نه حقوقي بوده است، پرسيد: آيا آمريکا به شرايطي دست يافته که اين گروهک نسبت به عملکرد گذشته خود اعلام برائت و توبه کرده، يا رويکردي را از آنها مشاهده نموده که از مشي تروريستي خود عدول کرده و از عملکرد سابق خود اظهار ندامت نموده اند؟ چگونه کشوري که خود را محور دموکراسي و مدعي حقوق بشر مي داند، به خود اجازه مي​دهد گروهکي را به رسميت بشناسد که عليه ملت و تماميت ارضي و استقلال کشور به مردم خويش از هيچ جنايتي فروگذار نکرده و دست آنها به خون ملت ايران آغشته است؟ 

نماينده اردکان با تاکيد بر سياسي بودن تصميم آمريکا در اين زمينه، آن را ناشي از لابي و تعامل وزارت خارجه اين کشور با صهيونيست​هاي يهودي خواند و افزود: خوب بود حداقل آمريکا در اين تصميم گيري به قوانين داخلي خود و عرف بين​الملل توجه مي​نمود وشرايطي مبني بر توبه و تغيير رويکرد گروه تروريستي منافقين را در اختيار افکار عمومي قرارمي​داد تا زمينه رفع محدوديت​ها مشخص شود. چطور در موارد مشابه، آمريکا از معرفي جنايتکاران و تروريست​ها به دادگاه​هاي بين المللي لاهه و محاکم حقوقي بين المللي حمايت مي​کند اما در اقدام اخير خود بدون طي اين فرآيندها تصميم سياسي مي​گيرد؟ 

تابش در پايان گفت: خوب است امريکا براي رفع اتهام از خود که اين تصميم سياسي نيست، جنبه​هاي حقوقي و محکمه پسند اين تصميم را براي تنوير افکار عمومي ارائه دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
0
0
با سلام
متاسفانه آمريکا و منافقين کوردل درست بشو نيستند
زنده باد دکتر تابش
بچه حلال زاده به داييش(سيد بزرگوار خاتمي قهرمان) ميره
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین