کد خبر: ۸۶۸۵۹
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۰

مراسم صدمین سالگرد یادبود تایتانیک به شیوه‌ای جالب

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: صدمین سالگرد غرق شدن تایتانیک قرار است با یک سفر دریایی یاد‌آوری شود. در این سفر، مسیر طی شده همان مسیر اصلی تایتانیک خواهد بود.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، رزرو این سفر دریایی تاریخی امروز آغاز شد، یعنی دقیقآ 97 سال پس از غرق شدن کشتی تایتانیک! تاریخ حرکت برای ابتدای آوریل 2012 تعیین شده است.

کشتی «بالمورال»،‌ که توسط شرکت «فرد اولسن» اداره می‌شود، برای این سفر انتخاب شده است. گفتنی است این شرکت زیر نظر یک شرکت مرکزی قرار دارد که تایتانیک را ساخته بود.

کشتی 1309 مسافر خواهد داشت، یعنی دقیقآ همان تعدادی که در تایتانیک وجود داشتند. همچنین، مسیری را طی خواهد کرد که تایتانیک طی کرده بود. سفر دریایی در اوایل آوریل 2010 از «ساتهمپتون» آغاز می‌شود.

در روز 14 آوریل، کشتی دقیقآ به همان مکانی خواهد رسید که تایتانیک 100 سال پیش در آنجا غرق شده بود. سپس در روز 15 آوریل و در همان مکان، مراسم یادبود مخصوصی برگزار خواهد شد. این مراسم بین ساعت 11:40 شب (زمانی که تایتانیک با کوه یخ برخورد کرد) و 2:20 صبح (زمانی که تایتانیک غرق شد) انجام خواهد شد.

علیرغم آن که «بالمورال» در سال 1988 ساخته شده است، اما نمی‌تواند به تندی تایتانیک حرکت کند و به همین دلیل قرار است «ساوتهمپتون» را زودتر از زمان مشابه برای تایتانیک ترک کند تا قادر باشد در روز سالگرد به موقع در نقطه مورد نظر حاضر باشد.

بعد از آن، سفر دریایی با بازدید از آرامستانی ادامه می‌یابد که در آنجا 121 نفر از قربانیان تایتانیک دفن شده‌اند. سپس، کشتی به مقصد نیویورک حرکت می‌کند.

مایلز مورگان (Miles Morgan)، مدیر شرکتی که «بالمورال» را اجاره کرده است، انتظار دارد علیرغم رکود اقتصادی، بلیط‌ها به سرعت به فروش روند.

او همچنین می‌گوید: «کل سفر سرشار از تاریخ تایتانیک است. غذایی که ارائه می‌شود همان غذای مجللی خواهد بود که در سفر اصلی ارائه می‌شد؛ سرگرمی‌ها، شامل موسیقی و رقصی به سبک آن دوران باشکوه است و همچنین این شانس وجود خواهد داشت تا به طور مستقیم به تاریخ‌نگارانی که تایتانیک را مطالعه کرده‌اند، گوش فرا دهید. ما ثبت نام را زودتر از آنچه که برنامه‌ریزی شده بود، شروع کرده‌ایم، چرا که شایعات بسیار زیادی در مورد برنامه‌ یادبود سالگرد تایتانیک، در اینترنت در حال گردش بود. جذابیت تایتانیک همیشه زیاد است». 



قیمت‌های این سفر دریایی که 12 شب به طول می‌انجامد و پروازهای هوایی از نیویورک به بریتانیا را نیز در بر می‌گیرد، از 2595 یورو شروع می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر به این آدرس مراجعه کنید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین