کد خبر: ۱۶۷۴۹۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۴

دولت از بازسازي مناطق زلزله‌زده ظرف 2 ماه آينده خبر داد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون اول رييس‌جمهور عصر امروز در هنگام ورود به تبريز در جمع خبرنگاران در فرودگاه بين‌المللي تبريز به تشريح اهداف سفر خود به استان آذربايجان شرقي و بازديد از مناطق زلزله‌زده پرداخت.

به گزارش ايسنا، محمدرضا رحيمي، كه به همراه جمعي از اعضاي هيات دولت جهت رسيدگي به وضعيت زلزله زدگان به آذربايجان شرقي سفر كرده در بدو ورود در فرودگاه تبريز با تسليت به مردم اين منطقه و خانواده‌هاي مصيبت ديده، گفت: آمده‌ايم اينجا براي اظهار همدردي با مردم آسيب‌ديده و زلزله‌زده و به آنها بگوييم كه ما شريك غم آنها هستيم.

وي ادامه داد: اكثر اعضاي هيات دولت در اين سفر همراه من هستند و ما به سه گروه تقسيم مي‌شويم و هر كدام به حوزه‌هاي زلزله‌زده سفر مي‌كنيم و سعي مي‌كنيم در بازديد از اين مناطق، مسائل و مشكلات را رصد كنيم.

معاون اول رييس‌جمهور، به تشكيل جلسه ويژه‌اي در اين استان اشاره كرد و گفت: ‌در اين جلسه با حضور مسئولان مربوطه و وزرا در مورد نحوه جبران خسارت و بازسازي مناطق زلزله‌زده و دادن وام تصميم‌گيري خواهد شد، رحيمي با بيان اين‌كه در اين جلسه از اختيارات هيات دولت برخوردار هستيم، گفت: ما تلاش مي‌كنيم كه قبل از شروع زمستان منازل و خانه‌هاي آسيب‌ديده بازسازي شوند و اين كار در طي دو ماه انجام شود.

وي همچنين گفت: دولت تلاش دارد كه از نظر معيشتي نيز خانواده‌هاي آسيب‌ديده را مورد حمايت قرار دهد تا زماني كه مسائل و مشكلات آنها رفع شود.

معاون اول رييس‌جمهور بعد از اين اظهارات جهت بازديد از مناطق زلزله‌زده به شهرستان اهر سفر كرد.

در جريان اين سفر، خليليان وزير جهاد كشاورزي،‌ حسيني وزير اقتصاد و دارايي، غضنفري وزير صنعت و تجارت، بهمني رييس‌كل بانك مركزي،‌ دستجردي وزير بهداشت، مرادي معاون رييس‌جمهور، ميرتاج‌الديني يكي ديگر از معاونان رييس‌جمهور و تعدادي از نمايندگان مجلس، معاون اول رييس‌جمهور را همراهي مي‌كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
0
0
وقتی هنوز میزان خسارات ، نوع و چگونگی آن معلوم وبراورد نشده و هنوز جامعه و به ویژه زلزله زدگان در شوک حادثه هستند ، چگونه بازسازی دو ماهه انجام می شود ؟ چه چیزی بازسازی میشود ؟ با چه طرح ، برنامه ،کیفیت و استانداردی ؟آیا تا 2 ماه دیگر طرح و برنامه و اراهبرد بازسازی آماده می شود ؟
واقعا معاونت محترم رییس جمهور اظهار فضل فوری کردند !!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین