کد خبر: ۱۱۴۵۹۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۴
علی مطهری در گفت‌و گو با خبرنگار آفتاب:

تعداد امضاهای طرح سوال از رئیس‌جمهوری به حدنصاب لازم رسیده است

یک نفر هم امضایش را پس نگرفته است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس سیاسی: علی مطهری در گفت‌و گو با خبرنگار آفتاب درخصوص اخبار منتشر شده درباره اسامی نمایندگان مجلس و رد امضای طرح سئوال از رئیس‌جمهوری، گفت: این فضا‌سازی است که از سوی برخی سایت‌ها و نمایندگان افراطی حامی دولت انجام می‌شود. 

نماینده تهران گفت: اگر کسی قرار بود امضایش را پس بگیرد باید نزد من می‌آمد اما تا امروز حتی یک نفر هم برای پس گرفتن امضاء مراجعه نکرده است. 

وی ادامه داد: تعداد امضاها به حدنصاب لازم برای طرح سئوال از رئیس‌جمهور رسیده است. 

به گفته وی نصاب لازم امضاء برای این طرح 71 امضا است که طرح مذکور بیش از 50 امضاء دارد و هیچ‌کسی به غیر از خود او از اسامی امضاء کنندگان مطلع نیست. 

نماینده تهران درپاسخ به این سئوال که طرح مذکور پس از جمع‌آوری امضاهای مورد‌نیاز چه زمانی به هیأت رئیسه تقدیم می‌شود، خاطرنشان کرد: این طرح با توجه به شرایط اجتماعی و سیاسی مطرح خواهد شد؛ به‌عنوان مثال تا قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اجرایی نشود و قیمت حامل‌های انرژی مشخص نشود این طرح به هیأت رئیسه ارائه نخواهد شد. 

این عضو اصول‌گرای مجلس علت این تصمیم درخصوص زمان ارائه طرح سئوال از رئیس‌جمهوری را جلوگیری از ایجاد تنش در جامعه عنوان کرد و گفت: البته من شخصا معتقد نیستم که طرح این سئوال باعث تنش در جامعه می‌شود مردم ما باید با واقعیات روبه‌رو شوند و و بدانند طرح سئوال از رئیس‌جمهور یک واقعیت و حق نمایندگان است شاید توضیحات رئیس‌جمهور مجلس قانع کند. 

وی گفت: متاسفانه عده‌ای از این قضیه تابو ساخته‌اند و آن را بزرگ جلوه می‌دهند به همین علت است که برای زمان طرح آن محتاط عمل می‌کنیم. 

مطهری ادامه داد: معتقدم جامعه باید به رشد احتماعی و سیاسی رسیده باشد که طرح این‌‌گونه مسائل عادی این‌قدر با جنجال عده‌ای مواجه نشود. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: حتی در زمان جنگ و یا زمانی که تهران زیر بمب باران هم باشد سئوال از رئیس‌جمهور باید امری طبیعی باشد و سئوال از رئیس‌جمهور به راحتی انجام شود کسی واهمه‌ای از ایجاد تنش و مسائل این چنینی نداشته باشد. 

وی افزود: البته دراین میان رسانه‌ها هم باید خیلی عادی برخورد کنند و جنجال نکنند. 

مطهری یادآور شد: معتقدم سئوال از رئیس‌جمهور ممکن است باعث تفاهم بیشتر مجلس و دولت هم بشود متاسفانه حامیان افراطی دولت مقداری عجله می‌کنند ما قبلا نقاط مثبت رئیس‌جمهور را گفته‌ایم حال می‌خواهیم سئوال کنیم و این باید خیلی عادی باشد. این به صلاح دولت و نظام است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۳
0
0
درود بر تو ای فرزند صالح پدر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۳
0
0
درود بر فرزند شهید مطهری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۴
0
0
خوشا به سعادتت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
0
0
هي، مثل اينكه يادتون رفته اين همون شخصيه كه دنيا رو متحول كرد به آدما ياد داد كه چه طور در مقابل بي عدالتي سكوت نكنند از هيچ كس و هيچ چيز ابايي نداره اين وضعيت نابسامان اقتصادي هم كه ميبينيد دشمنانش براي تخريب كردنش انجام ميدن پس حواستون رو خوب جمع كنيد چون طرفداران عدالت كم نيستند اينقدر براي زندگي تو اين دنياي سراسر فساد و بي عدالتي دست و پا نزنيد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین