کد خبر: ۱۱۳۱۹۳
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۰
در قزوین

احمدی نژاد: ایران تنها با هدف مدیریت جهان، با کشورهای 5+1 یک گفت‌و گو می‌کند

طرح هدفمند کردن یارانه‌ها به‌زودی برای کشورهای دیگر الگو خواهد شد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز چهارشنبه در جمع مردم قزوین در جوار بارگاه امامزاده حسین این شهر، با اشاره به مذاکرات ایران با گروه 1+5، اظهار داشت: آنها گفتند می خواهیم مذاکره کنیم ما هم گفتیم ما همیشه اهل مذاکره بوده‌ایم. 

وی با بیان اینکه ملت ایران هرگز اهل تجاوز و بی‌احترامی به حقوق دیگران نبوده است، گفت: ملت ایران به احدی اجازه نمی‌دهد که سرسوزنی به حقوق شان تجاوز کنند. 

احمدی‌نژاد اضافه کرد: ما گفتیم مذاکرات بر پایه عدالت و احترام باشد که معنایش این است آنها از تکبر و غرور خود پایین بیایند و در شرایط برابر درباره مسائل جهانی گفت‌و گو کنیم و به حل مسائل جهانی کمک کنیم. 

احمدی‌نژاد خطاب به گروه 1+5 گفت: شما باید نظرات‌تان را درباره برخی مسائل جهانی اعلام کنید اگر اعلام کردید بر همان مبنا با شما مذاکره می‌کنیم اما اگر اعلام نکردید ما خودمان جواب شما را مشخص خواهیم کرد و بر اساس شرایط گذشته‌تان گفت‌و گو می‌کنیم. 

وی تصریح کرد: اما اگر هنوز برخی از شماها در ذهن‌تان اخلاق زشت استعماری وجود دارد بدانید که پاسخ ملت ایران همان است که تا امروز به شما داده به‌طوری‌که شما را از ادامه زندگی مایوس خواهد کرد. 

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه ما بارها گفته‌ایم که ملت ایران در حقوق اساسی خود با هیچ کس مذاکره نخواهد کرد، گفت: مذاکرات برای همکاری و رفع مشکلات جهانی با کمک به صلح و امنیت جهان در شرایط برابر خواهد بود. 

وی خطاب به غربی‌ها گفت: به نمایندگی از ملت ایران اعلام می‌کنم اگر کسی با صداقت وارد مذاکرات شود ملت ایران از آن استقبال می‌کند اما اگر کسی با دست خود به دنبال توطئه علیه ایران باشد ملت ایران آن دست را از بازو قطع خواهد کرد. 

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: امروز طرح‌های بزرگی در دست اجراست که جز با همدلی به مقصد نخواهد رسید که یکی از آنها اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌هاست. 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ما 7 طرح را برای اصلاح بنیادین اقتصاد ایران و برداشتن موانع از پیش پای ملت ایران در نظر گرفته‌ایم که یکی از آنها هدفمند کردن یارانه‌ها و اصلاح سیستم مالیست، گفت: طرح هدفمند کردن یارانه‌ها طرح بسیار ساده ای است و دولت مبالغی را در زمان‌های معین در قالب یارانه‌ها پرداخت می‌کند تا این مبالغ در اختیار کسانی قرار گیرد که نیازمند هستند. 

وی اضافه کرد: این یارانه‌ها به پیشرفت اقتصاد و علم در کشور کمک خواهد کرد و فاصله‌ها را پر می‌کند نواقص را برطرف می‌کند و فرصت‌ها را به طور برابر در اختیار افراد قرار می‌دهد. 

احمدی‌نژاد افزود: ما می‌خواهیم با پرداخت یارانه کاری کنیم که حقوق ملت در جیب خودش باشد و هر کس برای خودش این مبالغ را مدیریت کند و تصمیم بگیرد که حق خود را در کجا و چگونه مطرح کند. اما متاسفانه برخی‌ها اصرار دارند این طرح را طرح خطرناکی جلوه دهند در صورتی که دو دلیل بیشتر ندارد یا این افراد از روی بی‌اطلاعی این حرف‌ها را می‌زنند یا اینکه عده‌ای قلیل هستند که تحت تاثیر القائات شیطانی قرار گرفته‌اند. 

احمدی‌نژاد طرح هدفمند کردن یارانه‌ها را یک گام بلند به سوی عدالت عنوان کرد و افزود: دولت برنامه‌ریزی دقیق و کاملی برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در کشور انجام داده است و گام‌به‌گام در اجرای این طرح با مردم حرکت خواهد کرد. 

وی خاطر نشان کرد: باید همه دست به دست هم دهیم که برخی مشکلات و بداخلاقی‌های احتمالی را در زمان اجرای این قانون در کشور برای همیشه ریشه‌کن کنیم. 

احمدی‌نژاد ادامه داد: باید به سمتی برویم که در ایران فقیر و نیازمندی باقی نماند که اینها همه شدنی است. 

احمدی‌نژاد همچنین از کلیه کسانی که به دلیل تمکن مالی در طرح هدفمند کردن یارانه‌ها برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام نکرده‌اند تشکر کرد. 

وی با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از دو سوم طرح هدفمند کردن یارانه‌ها که مجلس برای دولت به تصویب رسانده است، عملیاتی شده است، گفت: انشاءالله با کمک هم این گام اول را برای برقراری عدالت در سراسر کشور محکم برخواهیم داشت و به فضل الهی و با پشتیبانی شما گام‌های بعدی را در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها برای استیفای حقوق ملت ایران تا آخر برخواهیم داشت. 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها به‌زودی برای کشورهای دیگر الگو خواهد شد، گفت: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها اصلاح سیستم بانکی و رفع مشکل بیکاری جوانان در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت. 

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: عالمان و دانشمندان استان قزوین در طول تاریخ نماد ایمان، فداکاری، ایثار و شجاعت و خدمت‌گزاری ملت ایران بوده‌اند و فداکاری مردمان این دیار مثال‌زدنی است. 

وی تاریخ قزوین را میراثی گرانقدر برای سرزمین ایران زمین به‌شمار آورد و افزود: هویت اسلامی و علوی ملت ایران در خطه قزوین پایه‌گذاری شد و پس از آن به سراسر ایران توسعه پیدا کرد. 

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: برای اولین بار در تاریخ ایران یک حاکم مقتدر به جای اینکه خود را شاه شاهان و یا دیگر القابی که معمولا طاغوت‌ها به خود آویزان می‌کنند را داشته باشد خود را کلب آستان علوی، طهماسب صفوی دانست. 

احمدی‌نژاد در ادامه به شخصیت برجسته پیامبر اسلام (ص) اشاره کرد و افزود: تمام حرکات، سکنات و گفتار و اندیشه پیامبر (ص) برای همگان الگو است. 

وی با بیان اینکه خدا برای احیای کرامت و احترام انسان‌ها بهترین خلق خود را فرستاد، گفت: پیغمبر اسلام (ص) همه آسایش خود را صرف کرد که انسان‌ها قدر یکدیگر را بشناسند و به کرامت یکدیگر احترام بگذارند. 

احمدی نژاد با بیان اینکه اولین قدم برای پیشرفت آن است که انسان شان و جایگاه خود و سایر انسانها را بشناسد، گفت: کسی که به دنبال فریبکاری و دروغ و عدم توجه به کرامت انسانی باشد احترام خود را لگد مال کرده و به حقوق خود تجاز نموده و در مرحله بعد به حقوق دیگران تجاوز کرده است. 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه مشکلات عالم این است که عده ای زورمداران و خودخواهان نه تنها خود را برتر از دیگران می شناسند بلکه برای دیگران هم کوچکترین ارزشی قائل نیستند، گفت: اگر رئیس‌جمهور آمریکا برای ملت‌ها ارزش و احترامی قائل بود هرگز حادثه 11 سپتامبر اتفاق نمی‌افتاد و هرگز افغانستان و عراق اشغال نمی‌شد و صدها هزار نفر کشته و مجروح و آواره به‌جای نمی‌گذاشت و این رژیم صهیونیستی به ملت‌های منطقه تحمیل نمی‌شد و با دغل‌کاری‌های اقتصادی 30 هزار میلیارد دلار از جیب ملت‌ها چپاول نمی‌شد. 

وی ریشه تمامی بدبختی‌ها، جنگ و خشونت‌ها را در بی‌احترامی به حقوق دیگران عنوان کرد و گفت: آنها نه تنها احترامی برای دیگران قائل نیستند حتی برای ملت خودشان هم احترامی قائل نیستند چرا که امروز بخش وسیعی از مردمان آمریکا و اروپا در سنگین‌ترین فشارها، بی‌حرمتی‌ها و تحقیرها قرار دارند. 

وی با بیان اینکه راه‌حل مشکلات عالم این است که همه به یکدیگر احترام بگذارند و حقوق یکدیگر را به رسمیت بشناسند، گفت: ما باید برای وحدت انسان‌های عالم دل بسوزانیم و احترام قائل شویم. 

احمدی‌نژاد تصریح کرد: امروز مشکل دنیا این است که فرهنگ مادی، لیبرالی و اومانیستی درغرب درست کرده اند شعارها خیلی زیباست ، شعار حقوق بشر، آزادی اما عمل در نقطه مقابل آن و ریشه کن کردن همه حقوق و کرامت انسانی قرار دارد. 

احمدی نژاد اضافه کرد: وقتی آقای مسئول یک ملت می خواهد صحبت کند درباره سگش خیلی محترمانه‌تر صحبت می‌کند تا درباره سایر ملت‌ها. 

وی با بیان اینکه ملت ایران پرچمدار اخلاق، توحید، عدالت، عشق انسانیت و احترام به کرامت انسانی بوده است گفت: به همین دلیل است که نام ایران و ملت ایران در دنیا محبوب و عزیز است و همه ملت ها از عمق جان ملت ایران را دوست دارند و به آن عشق می‌ورزند. 

وی اضافه کرد: باید فرهنگ متعالی خود را در اعتقادات و دلبستگی به اهل بیت اسلام و گل سرسبد خانواده پیامبر (ص) یعنی حضرت مهدی (عج) جستجو کنیم. 

وی ایران را فقط یک جفرافیا ندانست و گفت: امروز ایران الهام بخش و معیار است. 

وی با اشاره به سخنان برخی شخصیت‌ها که به ایران سفر می‌کنند گفت: وقتی برخی شخصیت‌ها به ایران می‌آیند و به ما مراجعه می‌کنند بعد از آنکه از فرهنگ و هویت ملت ایران تجلیل می‌کنند می‌گویند ما به ایران آمده‌ایم تا به دنیا بگوییم که می‌خواهیم مستقل و عزیز زندگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنیم. 

احمدی‌نژاد گفت: امروز ایران معیار عزت، استقلال و اهداف انسانی است و ساختن ایران یعنی نشان دادن الگو به سایر ملت ها. امروز همه ملت‌های جهان از پیشرفت ایران شادمانند و آن را متعلق به خود می‌دانند و احساس قوت قلب می‌کنند. 

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اقدامات دولت برای پیشرفت استان قزوین اعلام کرد: در بخش‌های گوناگون از جمله کشاورزی و صنعت در استان قزوین اقدامات خوبی صورت گرفته و هم اکنون نیز برای برطرف کردن موانع مصوبات دور اول و دوم سفرهای استانی در این استان و اتخاذ تصمیمات جدید برای پیشرفت این استان به قزوین سفر کرده‌ایم. 

وی اعلام کرد: همچنین 37 طرح بزرگ صنعتی با 950 میلیارد تومان برای استان قزوین در دستور کار دولت قرار گرفته است که تا پایان سال تکمیل خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین