کد خبر: ۱۸۳۶۹۱
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۱

جلالی: سیاست‌های جمعیتی ایران در حال بازنگری است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «محمت هولکی اوز» رئیس صندوق جمعیت ملل متحد (UNFPA) در ایران و نمایندگان این نهاد بین‌المللی، با حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس، با کاظم جلالی رئیس این مرکز دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که منصور آرامی نماینده بندرعباس و عضو کمیته جمعیت و توسعه مجلس نیز حضور داشت، «محمت هولکی اوز» به تشریح عملکرد صندوق جمعیت ملل متحد (UNFPA) در ایران پرداخت و گفت: درخواست ما این است که با کمک مرکز پژوهش‌های مجلس بتوانیم همکاری‌هایمان را در خصوص مسائل جمعیتی با ایران گسترش دهیم.

وی افزود: در صندوق جمعیت ملل متحد با توجه به فرهنگ هر کشور فعالیت می‌کنیم و در برنامه‌های ما توجه ویژه و احترام به فرهنگ اصیل ایرانی و اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد و در تلاش هستیم تا همه فعالیت‌های خود را در ایران با این محور انجام دهیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در این دیدار اظهار داشت: کار مطابق فرهنگ هر کشور مثبت است؛ جمهوری اسلامی ایران سیاست‌های جمعیتی مشخص خود را دارد و ما در حال بازنگری در برخی از سیاست‌های قبلی خود در این زمینه هستیم و از دریافت نظرات کارشناسی شما در این زمینه استقبال می‌کنیم.

وی افزود: شما مسلمان و از کشور دوست و برادر (ترکیه) هستید نقش خود شما هم می‌تواند در این بین مثبت باشد.

کاظم جلالی ادامه داد: در مرکز پژوهش‌ها به طور تخصصی روی بحث جمعیت کار می‌کنیم و دبیرخانه ویژه‌ای برای این امر اختصاص داده‌ایم؛ بحث جمعیت و توسعه به هم گره خورده است و تغییرات سیاست‌های جمعیتی باید مبتنی بر پژوهش و تحقیق باشد.

وی همچنین گفت که در مرکز پژوهش‌ها، تحولات و سیاست‌های جمعیتی را به طور دقیق پایش می‌کنیم، چرا که ما بازوی مشورتی نمایندگان مجلس هستیم و پژوهشگران ما پس از دریافت نقطه نظرات مختلف، نظرات خود را به نمایندگان ارائه می‌دهند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: کمیته جمعیت و توسعه مجلس نیز که زحمات زیادی برای آن کشیده شده است، در پارلمان ایران وجود دارد و نمایندگانی چون آقایان آشوری و آرامی و خانم رهبر در آن حضور دارند و اینکه چهره‌های بارز مجلس در این کمیته گرد هم آمده‌اند، نشانه اهمیت مجلس به این مسئله است.

وی گفت: در این راستا همچنین دبیرخانه‌ای در مرکز پژوهش‌ها تشکیل شده که نمایندگان مجلس و نمایندگان وزارتخانه‌های بهداشت، آموزش و تحقیقات، مراکز زنان و امور خانواده و مراکز دانشگاهی در آن حضور دارند و جلسات مستمری را برگزار می‌کنند و همکاری ما با صندوق جمعیت ملل متحد می‌تواند مفید باشد و پیشنهاد می‌کنم تا جلسات کارشناسی مشترکی میان مرکز پژوهش‌های مجلس و صندوق جمعیت ملل متحد برگزار شود تا نحوه همکاری ما را مشخص کنند.

آرامی عضو کمیته جمعیت و توسعه مجلس نیز در این دیدار با تأکید بر نقش ویژه مرکز پژوهش‌های مجلس در تصمیمات پارلمانی ایران، تصریح کرد: هر طرح و لایحه‌ای که در مجلس مطرح می‌شود، حتماً پیوست تحقیقی و پژوهشی مرکز پژوهش‌ها را به همراه دارد و همه طرح‌ها و لوایح ابتدا توسط این مرکز بررسی می‌‌گردد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین