کد خبر: ۹۸۹۲۸
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۳:۰۶

کروبی: قوه قضائیه استقلال ندارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهدی کروبی با حضور در منزل میلاد اسدی با خانواده وی دیدار کرده و ضمن ابراز همدردی با خانواده، وضعیت جسمی و روحی میلاد اسدی را جویا شد. 

به گزارش برخی از سایت‌های خبری مهدی کروبی ضمن ابراز تاسف از وضعیت پیش‌آمده برای مردم، علی‌الخصوص دانشجویان و جوانان از رویه قوه قضائیه انتقاد کرد. 

وی افزود: متاسفانه تداوم این رویه و برخورد با مردم بیانگر عدم استقلال قوه قضائیه در این قضایاست. از منظر مردم و قانون اساسی این جوانان مجرم نیستند و اعتقاد ما به این است که حتی در بدترین شرایط‌ها نیز اگر فردی یا جوانی دچار اشتباه یا خطایی هم می‌شد با نگاهی معطوف به رافت اسلامی و شان نظام جمهوری اسلامی می‌توان با دادن تذکر، موضوع را خاتمه داد.

دبیرکل حزب اعتماد ملی با بیان اینکه دوره بسیار سخت و دشواری است، افزود: کار را به جایی رسانده‌اند که به‌جای مدیریت کلان یک کشور و رساندن آن به پیشرفت و آبادانی و سرافرازی، فقط به فکر کنترل و تشدید فشار بر مردم هستند و این موجب تاسف و تاثر است.

رئیس مجلس اصلاحات کشور(دوره ششم) در ادامه گفت: ما می‌گوئیم کشتی بزرگ ایران ظرفیت پذیرش همه ایرانیان را داراست و در این کشتی بزرگ حتی مخالفین ما نیز حق انتقاد و حیات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و … را دارند اما متاسفانه افراطیون می‌گویند قایقی ساخته‌ایم، باید سوار شوید. این چگونه دیدگاهی است؟ آیا اگر نقد و نقادی در کشور که لازمه پالایش یک نظام سیاسی است، وجود نداشته باشد می‌توان کشور را مدیریت کرد و به آینده آن خوش‌بین بود؟

مهدی کروبی در پایان گفت: امیدوارم به لطف الهی و نیز حضور عقلا و دلسوزان در صحنه، هر چه زودتر مشکلات پیش روی کشور حل گردیده و همه ما شاهد آزادی عزیزانمان از زندان‌ها نیز باشیم.

گفتنی است میلاد اسدی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت بوده و از 13 آبانماه 88 بازداشت شده است. اعضای دفتر تحکیم وحدت در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران از کاندیداتوری مهدی کروبی حمایت کرده بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۷
0
0
درود بر آقای کروبی.شیخ شجاع و حقیقت گو. شجاعت و ایستادگی برای حقوق مردم را می ستایم.
کاش در کشور ما نقد حکومت و دولتها اینقدر تاوان سخت و پرهزینه نداشت.
برنتافتن نقد و انتقاد و سرکوب اندیشه ها راه را برای مافیای یک گروه خاص سیاسی و حاضر در ارکان مختلف قدرت باز می کند و ممکن است انتهای مسیر به استبداد حزبی و گروهی بینجامد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین