کد خبر: ۱۲۳۵۸۹
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۳

یک ساعت تاریکی، به مناسبت روز جهانی “ساعت زمین”

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مراسم “ساعت زمین” شنبه‌شب ششم فروردین ماه از سوی سازمان ملل متحد در سراسر جهان برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، در این مراسم برنامه خاموش کردن چراغ‌های اصلی بین ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی انجام می‌شود.

سال گذشته صدها میلیون نفر در ۱۲۸ کشور جهان در این مراسم شرکت کردند و موجب شدند یکی از پر مشارکت‌ترین برنامه‌های آگاهی‌رسانی جمعی در جهان به مرحه اجرا گذاشته شود.

براساس این گزارش، نیت اصلی از این اقدام این است که آگاهی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان ابقا شود.

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به این مناسبت گفت: فردا، صدها میلیون نفر در سراسر جهان مراسم ساعت زمین را اجرا می‌کنند، هر یک از این مردان، زنان و کودکان با خاموش کردن چراغ هایشان برای مدت ۶۰ دقیقه در ساعت ۲۰ و ۳۰ به وقت محلی پیام محکمی می فرستند مبنی بر اینکه می خواهند آنچه در دنیای می گذرد، را تغییر دهند.

بان کی مون افزود: همچون سال‌های گذشته، جوامع سازمان ملل متحد در سراسر جهان در این برنامه مشارکت می‌کنند، در نیویورک همه ساختمان های سازمان از جمله ساختمان اصلی یعنی مقر ملل متحد در تاریکی فر می‌رود.

این گزارش حاکیست، دبیر کل سازمان ملل متحد در بخش دیگری از این پیام گفت: در سراسر جهان افراد، اجتماعات، کسب و کار و دولت‌ها مشغول ایجاد نمونه‌های جدید برای آینده مشترک ما هستند، دیدگاه‌هایی جدید برای زندگی پایدار و فنآوری‌های‌ جدید که آن را درک کنند، اجازه دهید فردا به اتفاق در این تلاش مشترک برای حفظ کره زمین و حصول اطمینان از بهزیستی ابنای بشر شرکت کنیم، اجازه دهید از ۶۰ دقیقه تاریکی برای کمک به اینکه جهان شاهد روشنی باشد، استفاده کنیم.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایداراز پیوستن مدیریت شهری تهران برای اولین بار در طرح جهانی ساعت زمین خبر داد و افزود: در این راستا برج میلاد به‌مدت یک ساعت در روز “ساعت زمین” ۲۶ مارس مصادف با ششم فروردین به مدت یک ساعت خاموش می‌شود.

محمدهادی حیدرزاده از پیوستن مدیریت شهری تهران برای اولین بار در طرح جهانی ساعت زمین (Earth Hour) در سال جاری خبر داد و گفت: این برنامه از سال ۲۰۰۷ میلادی برای اولین بار در کشور استرالیا و توسط صندوق جهانی حیات وحش(World Wildlife Fund) اجرا گردیده است که با استقبال کم نظیر مردم سراسر جهان مواجه شد به طوری که بیش از ۱۲۸ کشور جهان در این طرح مشارکت داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین