کد خبر: ۱۵۹۶۷۰
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۵

پیام تسلیت سید محمد خاتمی در پی درگذشت حضرت آیت الله حاج سید عبدالعلی آیت اللهی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید محمد خاتمی رحلت روحانی روشن بین، عالم عامل، عارف واصل و فقیه و مجتهد والانگر، حضرت آیت الله حاج سید عبدالعلی آیت اللهی، امام جمعه لارستان را به خاندان شریف آیت اللهی تسلیت گفت.

متن کامل این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
روحانی روشن بین، عالم عامل و عارف واصل،‌ فقیه و مجتهد والانگر که نه تنها در منطقه خود که در فارس سرفراز و بلکه ایران عزیز استوانه ای بزرگ و مراد و مرشد بسیاری از فرهیختگان و مؤمنان و مردمان حقیقت بود، حضرت آیت الله حاج سید عبدالعلی آیت اللهی رخ در نقاب خاک کشید و حوزه های علمیه و دوستداران فضیلت و معرفت به خصوص مردم خوب و شریف لارستان را داغدار کرد. 

از خداوند منان می خواهم که این خسارت سنگین و «ثلمه» ای که در اسلام ایجاد شده است با لطف و عنایت ويژه خود جبران فرماید و بر دل دردمند داغداران و ارادتمندان فراوان این عالم فرزانه دست رحمت نهد و بر علو درجات آن فقید سعید بیفزاید. 

من این ماتم بزرگ را به خاندان شریف آیت اللهی و خاندان های وابسته، بخصوص همسر محترم و فرزندان گرانقدر و دامادهای مکرم ایشان تسلیت عرض می کنم و از خداوند طلب علو درجات آن بزرگوار و صبر و اجر و سلامتی بازماندگان معزز می نمایم.

سید محمد خاتمی
۲۰ خرداد ۱۳۹۱

حضرت آیت‌الله سید عبدالعلی آیت‌اللهی از مبارزان انقلاب اسلامی بود که از ابتدای انقلاب امامت جمعه لار را بر عهده داشت. تاسیس حسینیه اعظم لار و کتابخانه‌ آن از مهمترین فعالیت‌های ایشان بود. سید عبدالعلی فرزند ارشد سید عبدالمحمد آیت اللهی در سال ۱۳۳۹ قمری در شهر جهرم زاده شد. ایشان مراحل عالی علم را نزد آیت‌الله محسن حکیم، آیت‌الله عبدالهادی شیرازی در نجف اشرف و آیت‌الله محمد حسین بروجردی در قم و اقا سید نورالدین در شیراز به پایان برد. مقام علمی ایشان زبانزد خاص و عام بوده و در منطقه لارستان از پایگاه مردمی والایی برخوردار بودند. 

امام جمعه فقید لارستان به دنبال یک دوره کسالت شب گذشته دار فانی را وداع گفت و مردم شریف لارستان و استان فارس و مریدان بی شمار خود را داغدار کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین