کد خبر: ۹۲۸۰۷
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۳

درهای حافظیه بر روی مردم بسته شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: درهای آرامگاه حافظه در یادروز این شاعر نامی کشور به دلیل هماهنگی برای برگزاری برنامه سالروز این شاعر نامی بر روی گردشگران، بازدیدکنندگان و دوستداران حافظ بسته شد و شمار قابل توجهی از مردم با درهای بسته حافظیه روبرو شدند.

در ساعت اولیه صبح یکشنبه عده‌ای از مسافران و گردشگران و افرادی که از نقاط مختلف استان فارس به مناسبت یادروز حافظ قصد حضور در آرامگاه وی را داشتند درهای حافظیه را بر روی خود بسته دیدند.

این جمعیت که مرتب بر تعداد آنها اضافه می‌شد بدون اینکه اطلاع داشته باشند باید از قبل کارت‌های ویژه‌ای برای حضور تهیه می‌کردند به آرامگاه حافظ مراجعه کردند اما اجازه ورود به مجموعه را دریافت نکردند که پس از ساعاتی انتظار عده‌ای از دست اندرکاران با حضور در جمع مردم اعلام کردند امروز بازدید از حافظیه عمومی نیست و فقط افرادی می‌توانند وارد مجموعه شوند که کارت ویژه در اختیار داشته باشند.

مردم استان فارس اعتقاد خاصی به حضرت حافظ دارند و به خصوص در مناسبتهایی چون سالروز وی تقید خاصی به حضور در آرامگاه وی دارند به همین دلیل علاوه بر شمار زیادی از مردم که از اقصی نقاط استان برای زیارت خواجه اهل راز می‌آیند ایرانیانی از نقاط دیگر کشور در این روز در شیراز حضور می‌یابند که بسته بودن درب حافظیه از صبح بسیاری از آنان را سرخورده و ناامید کرده است.

در شرایطی که جمع زیادی از دوستداران حافظ پشت درب‌های بسته حافظیه مانده‌اند عده‌ای نیز در حال نوشتن نامه و رساندن آن به رئیس دولت هستند و عده‌ای دیگر نیز که نامه‌های خود را از قبل آماده کرده بودند از دست اندرکاران تقاضا دارند که نامه‌ها را تحویل دهند.

البته در این حال یکی از دست اندرکاران با مراجعه به جمع این افراد اعلام کرد که در گوشه ای از خیابان محلی برای جمع آوری نامه‌های مردمی پیش بینی شده و شهروندان می‌توانند نامه های خود را به این قسمت تحویل دهند.

مراسم افتتاحیه بزرگداشت حافظ امروز 20 مهر با حضور محمود احمدی‌نژاد، استاندار فارس، امام جمعه شیراز، نمایندگان مجلس و جمعی از فرهنگوران در جوار آرامگاه حافظ برگزار و قبل از آن نیز کتابخانه و مرکز اسناد ملی شعبه فارس افتتاح می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین