کد خبر: ۸۹۴۲۳
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۱:۵۳

رمضان‌زاده: کسی مسئول انتخابات است که در 76 در حوزه او 118درصد رای دادند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ عبدالله رمضان‌زاده معتقد است: «رفتارهای دولت طی روزهای اخیر در مورد توزیع صدقه و سهام و پول میان دانشجویان و افزایش یکباره حقوق در آستانه انتخابات مصداق بارز تطمیع است و احتمالاً شورای نگهبان با این مساله برخورد خواهد کرد». 

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، سخنگوی دولت خاتمی در گفتگویی با روزنامه اعتماد که در شماره روز یکشنبه این نشریه منتشر شده، همچنین افزوده است: «در حال حاضر فردی استاندار و مجری انتخابات است که در سال 76 در شهرهایی که وی آن زمان استاندار بوده، 118 درصد از واجدین شرایط رای دادند و حتی برخی از صندوق‌ها ساعت 9 صبح پر شده بودند بنابراین با وجود این گونه افراد نگرانی‌ها به صورت جدی وجود دارد. همچنین با عنایت به تغییر و تحولات در چینش افراد ستاد انتخابات کشور و تغییر دادن کارمندان قدیمی وزارت کشور و حتی آبدارچی، به نظر می‌رسد تشکیل کمیته صیانت از آرا ضروری است و هیچ منع قانونی هم ندارد». 

رمضان زاده در موردعملکرد صدا و سیما نیز گفته است: «رادیو و تلویزیون آقای ضرغامی به حدی جناحی عمل می‌کند که علی لاریجانی نیز به عملکرد وی و قیچی به دست‌ها اعتراض می‌کند. صدا و سیما به بوق تبلیغاتی دولت تبدیل شده است و کاملاً در جهت سیاست‌های دولت نهم فعالیت می‌کند. نوع پوشش خبری سفرهای احمدی نژاد برخلاف دور اول سفرها نشان دهنده جهت گیری‌های انتخاباتی صدا و سیما است. به نظر می‌رسد رادیو و تلویزیون به این نتیجه رسیده که مشارکت حداکثری نباید اتفاق بیفتد».

وی افزوده است: «دولت دکتر احمدی نژاد طی چهار سال گذشته 305 میلیارد دلار درآمد نفتی داشته است و نرخ تورم به 26 درصد افزایش یافته است در صورتی که قرار بود نرخ تورم به زیر 10 درصد کاهش یابد. آیا این مساله دروغ است؟ یا اینکه وزیر 160 میلیارد تومانی در دولت عدالت چه جایگاهی دارد و ایشان این ثروت را چگونه به دست آورده است. آیا آقای وزیر کشور در اردبیل پرونده یی تحت عنوان تخلفات نفتی دارد؟ اینها سوالات ما است و انتظار داریم دولت به آنها پاسخ دهد».

وی ادامه می‌دهد: «سوال من به عنوان کسی که چهار سال دبیر هیات دولت بوده این است که چطور در یک جلسه هیات دولت 220 مصوبه تصویب می‌شود. سوال اصلاح طلبان این است که در بحث خودکفایی تولید و مصرف گندم چه اتفاقی افتاد که ایران به یکی از بزرگ ترین واردکنندگان گندم امریکایی تبدیل شد. از دیگر انتقادات ما در زمینه واردات بی رویه شکر است. چرا باید به قدری شکر وارداتی داشته باشیم که صنایع قند و شکر در هفت تپه ورشکسته شود و کارگران آن ماه‌ها در انتظار پرداخت حقوق خود باقی بمانند».

قائم مقام دبیرکل مشارکت در مورد دخالت نظامیان در انتخابات نیز گفته است: «من از برخی سخنان فرمانده محترم سپاه پاسداران متحیر هستم. طبق قانون، هر نهادی که از امکانات بیت المال استفاده کند، فارغ از نظامی یا غیرنظامی بودن، نمی تواند به صورت تشکیلاتی در انتخابات دخالت کند. بنابراین بسیج هم به علت اینکه از امکانات دولتی استفاده می‌کند، حق دخالت تشکیلاتی در انتخابات را ندارد. علاوه بر این، بسیج و همه نیروهای سازمانی بسیج در قسمت دانش آموزی، دانشجویی، فرهنگی، کارمندان و اصناف زیر نظر سپاه پاسداران فعالیت می‌کنند بنابراین نظامی محسوب می‌شوند و طبق فرمایش صریح حضرت امام(ره)، نظامیان حق دخالت در سیاست و انتخابات را ندارند. نظامی یا غیرنظامی کسی حق ندارد از امکانات عمومی مردم ایران به نفع یک جناح خاص استفاده کند. به نظر اصلاح طلبان، نیروهای نظامی باید پشتیبان همه ملت باشند و همه ملت باید پشتیبان همه نیروهای نظامی باشند. اگر تفرقی اتفاق بیفتد، در روزی که نیازمند همه ملت از همه نیروهای مسلح هستیم، ممکن است خدشه یی وارد شود و ممکن است نیروهای مسلح هم از پشتیبانی همه مردم سر باز بزنند. بنابراین این خطر عمده‌یی است که حضرت امام(ره) به آن اشاره کردند و در قانون اساسی به صورت جدی به آن تصریح شده است. بی شک طبیعی است همه افراد از همه اقشار جامعه می‌توانند و محق هستند در انتخابات شرکت کنند و ما معتقدیم بدنه نیروهای مسلح به صورت جدی از کاندیداتوری مهندس موسوی حمایت می‌کنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین