کد خبر: ۸۸۰۷۳
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۲:۱۰
در ملاقات با وزیر امور خارجه ایتالیا عنوان شد:

لیبرمن: ایران، عامل بی‌ثباتی در جهان است!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «آویگدور لیبرمن»، اولین سفر اروپایی خود را به عنوان وزیر امور خارجه اسرائیل آغاز کرده است. او روز دوشنبه و در ایتالیا، برنامه هسته‌ای ایران را «عامل بی‌ثباتی برای همه جهان» توصیف کرد!

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، وزیر امور خارجه اسرائیل در رم گفت:‌ «در مقطع کنونی در خاورمیانه، بزرگترین مشکل ایران است. ایرانی که در حال هسته‌ای شدن است و یا از قبل هسته‌ای شده است».

لیبرمن همچنین گفت امیدوار است سفر او به اروپا که با بازدید از کشورهای ایتالیا، فرانسه، چک و آلمان همراه خواهد بود، «روابط ما را با اروپا ارتقا دهد».

اتحادیه اروپا، که بسیاری از اسرائیلی‌ها آن را طرفدار پنهان اعراب می‌دانند، گفته است تنها در صورتی روابطش با اسرائیل را ارتقا خواهد داد که نخست وزیر جدید اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، در حل مسئله اسرائیل از دیدگاه ایجاد دو کشور مستقل حمایت کند.

«فرانکو فراتینی»، وزیر امور خارجه آمریکا گفته است از «لیبرمن» خواهد خواست تا «لحن اظهارات خود را بهتر کند».

لیبرمن به خاطر بی پرده صحبت کردن بسیار مشهور است. او سال گذشته در اظهار نظری گفته بود، در صورتی که حسنی مبارک، رییس‌جمهور مصر نخواهد از اسرائیل بازدید کند، می‌تواند «به جهنم برود»!

لیبرمن قصد دارد تا حمایت اروپا را علیه برنامه هسته‌ای ایران جلب کند.

نخست وزیر ایتالیا، در یک کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر اسرائیل اعلام داشت: «جامعه بین المللی و ایالات متحده و حتی کشورهای عرب، در مورد نفوذ ایران در منطقه نگران هستند».

در ماه ژوئن، کنفرانسی بین المللی با موضوع تروریسم، مواد مخدر و سایر جرایم سازمان یافته در مرز افغانستان و پاکستان، در ایتالیا برگزار خواهد شد. ایتالیا که هم اکنون رییس G8 است، قصد دارد تا ایران را در این گفت و گو‌ها شرکت دهد. وزیر امور خارجه ایتالیا در این باره گفت: «اگر ایران برای حل موضوعات مرز افغانستان و پاکستان آمادگی داشته باشد، ما وظیفه داریم به آن‌ها گوش فرا دهیم».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین