کد خبر: ۱۱۲۹۵۰
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۸

توضيح علل حمایت مقام معظم رهبری از احمدی‌نژاد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اسلامیان، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفته است که مقام معظم رهبری، در دیدار با اعضای این جامعه، در توضیح علل حمایت خود از احمدی‌نژاد گفته‌اند: این دولت با دولت‌های گذشته تفاوت دارد و فرق اساسی در این است که تلاش نمی‌کنند حاکمیت دوگانه درست کند.

آقای اسلامیان ۱۵ آبان به نقل از مقام معظم رهبری ادامه داده است: "در گذشته حرف دشمن القای حاکمیت دوگانه بود و در برخی ادوار هم برخی افراد دنبال القای این وضعیت در کشور بودند که دولت و مجلس در مقابل ولایت فقیه که محور نظام است، قرار دارد؛ ولی الان این گونه نیست.

به گفته‌ی آقای علیرضا اسلامیان، از اعضای مجلس خبرگان رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در زمینه رابطه خود با رئیس دولت گفته‌اند: در شرایط کنونی اختلاف نظر هست و من هم برخی مسائل را قبول ندارم؛ اما الان اگر رهبری چیزی بگوید، رئیس‌جمهور می‌پذیرد و به آن عمل می‌کند.

عضو جامعه مدرسین در ادامه گفته که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ذکر نمونه‌هایی درباره "سوء‌ رفتارهای" مقام‌های ارشد دولتی در گذشته فرموده‌اند: امروز وقتی رئیس‌جمهوری یا مسئول ارشدی از دولت به خارج از کشور می‌رود، من نگرانی ندارم؛ اما قبلا نگران بودم که مسئولان در خارج از کشور می‌خواهند چه بگویند؟

در نقل قول جداگانه‌ای در مورد سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای جامعه مدرسین، حجت الاسلام و المسلمین حسن ممدوحی یک عضو دیگر این جامعه گفته است که در آن دیدار حرف‌های بسیار زیادی زده شد که نباید رسانه‌ای شود.

آقای ممدوحی، که وی نیز از اعضای مجلس خبرگان است، افزوده: رهبر انقلاب نه تنها در دیدار با اعضای جامعه مدرسین، بلکه در دیدارهای مختلفی که در استان قم داشتند تأکید فرمودند که این حد از انتقادات وارد به دولت معنی ندارد.

وی ادامه داده: ایشان در خصوص انتقادهای تخریبی بسیار سفارش کردند و تأکید فرمودند که این‌گونه انتقادها هیچ مسأله‌ای را حل نمی‌کند، بلکه باید به دنبال چیزهایی باشیم که برای ما نافع است و باید نگاه خیرخواهانه به این مقوله‌ها داشته باشیم.

آقای علیرضا اسلامیان در بخش دیگری از مصاحبه خود اظهار داشته که مقام معظم رهبری در پاسخ به انتقاد یکی از حاضران در جلسه از "بی‌‌توجهی برخی مسئولان نسبت به حجاب فقهی" فرموده‌اند که این انتقاد را وارد نمی‌دانند.

به گفته وی، مقام معظم رهبری "جهت‌گیری کلی دولت را تائید کرده" و افزوده اند اگرچه "نمی‌خواهند یک طرف را تأیید کنند"، اما به عقیده ایشان "مسئولان فعلی با حجاب فقهی مخالف نیستند ولی در تاکتیک‌ها اختلاف وجود دارد".

احمدی‌نژاد در خردادماه گذشته، در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که روش‌های موجود در زمینه برخورد با "بدحجابی" را قبول ندارد و تا آنجا که بتواند با این روش‌ها برخورد خواهد کرد.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین علیرضا اسلامیان، آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه "دولت‌مردان فعلی حرف حق و حرف نظام و حرف انقلاب را می‌زنند"، به موضوع طرح "مکتب ایرانی" اشاره کرده و فرموده‌اند‌: من با طرح مکتب ایرانی مخالفم و نسبت به این موضوع به آقایان تذکر هم داده‌ام، ولی برداشتم این نیست که منظور آنها مقابل قرار دادن ایرانیت در برابر اسلامیت باشد.

آیت الله خامنه‌ای تاکید کرده‌اند که "آقای احمدی‌نژاد واقعا نمی‌خواهد ایران را مقابل اسلام و برتر از آن قرار دهد؛ چرا که هیچ رئیس‌جمهوری به اندازه او از اسلام و آرمان‌‌ها و ارزش‌های اسلامی در سازمان ملل سخن نگفته و بنده با آنکه همواره به مسئولان انتقاد کرده‌ام، اما انصافا او بوده که نام امام زمان و حضرت زهرا را در محافل بین‌المللی احیا کرده است."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۷
1
1
واقعا دولت گوش به حرفیه حتما نامه رهبری در مورد مشایی را ندید الله اعلم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین