کد خبر: ۱۳۴۰۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۰:۴۰

شاعر سرود جمهوری اسلامی کیست؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مراسم بزرگداشت ساعد باقری یکشنبه شب (۱۳ مرداد)، با حضور جمعی از شاعران و هنرمندان کشور در تالار شهناز خانه هنرمندان برگزار شد.

عباس کی‌منش، ملقب به مشفق کاشانی، رئیس انجمن شاعران ایران در سخنرانی خود در این مراسم، سابقه آشنایی خود را با باقری از سال ۱۳۶۰ ذکر کرد و گفت: در آن سال‌ها من در شورای عالی شعر صدا‌و‌‌سیما مشغول فعالیت بودم. یادم هست که در آن سال‌ها دو برنامه رادیویی بر اساس آمار و بررسی‌های سازمان بسیار پرشنونده بود؛ یکی برنامه عرفانی مرحوم استاد شاهرخی و دیگری برنامه «در انتهای شب» که باقری به همراه سهیل محمودی، مرحوم سیدحسن حسینی و جمع دیگری از دوستان اجرا می‌کردند و این موضوع، مایه آشنایی من با ساعد باقری شد.

وی ادامه داد: بدون اغراق می‌گویم که در آن سال‌ها از حضور در کنار باقری نکته‌های زیادی آموختم که برای من همواره فراموش نشدنی است. به عنوان مثال یادم هست که در‌‌ همان سال‌ها در شورای عالی صدا‌و‌سیما این بحث مطرح بود که سرود ملی ایران که با شعر استاد حالت و موسیقی استاد بیگلری‌پور ساخته شده بود، به دلیلی طولانی بودن قابلیت اجرا در مراسم‌های رسمی را ندارد، لذا طی فراخوانی آهنگ سرود جدیدی را به فراخوان گذاشتند که در بین ۵۰ آهنگ رسیده، آهنگ دکتر منوچهر ریاحی که زمان آن ۵۹ ثانیه بود، مورد توجه قرار گرفت.

مشفق افزود: برای شعر این سرود در شورای سازمان که با حضور من و استاد اوستا، شاهرخی، باقری، سبزواری، معلم و... برگزار شد، شعر آقای باقری و سرود ملی ما مورد تایید قرار گرفت که تاکنون درجایی به آن اشاره نشده است، ولی من این نکته را در تذکره خلوت انس نوشته‌ام.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
متین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
0
0
عالی فقط ویک پدیا از رو کپی کرده تکثیرتو محفوظ کن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین