کد خبر: ۵۷۶۳۵
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۴:۱۴

در سوگ حجت‌الاسلام فردوسی‌پور

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: به دنبال درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمين اسماعيل فردوسي پور نماينده سابق استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، از همراهان امام (ره) در پاریس و از بازماندگان حادثه انفجار هفتم تیر، مقام رهبری، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از مقامات کشوری در پیام‌های متعددی ضایعه درگذشت این عالم ربانی را تسلیت گفتند. عضويت در مجلس خبرگان رهبری ، نمايندگی مجلس شوراي اسلامي عضويت شوراي سياست‌گذاری ائمه جمعه، ریاست ستاد هفتم تير و رياست ديوان عدالت اداری از جمله مسووليت‌های وی در سالهای گذشته بوده است. وی که چهارشنبه شب به علت بيماری در بيمارستان ساسان تهران، دارفانی را وداع گفت از ابتدای آذر ماه سال جاری در بيمارستان بستری بود.

متن پیام تسلیت مقام معظم رهبری
 
رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل فردوسی‌پور پیام تسلیتی به این مضمون صادر کردند:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم
درگذشت تاثرانگيز روحاني خدمتگزار و بااخلاص مرحوم حجت‌الاسلام آقاي حاج شيخ اسماعيل فردوسي پور را به خاندان مكرم و ارادتمندان و دوستان آن مرحوم مخصوصا مردم شريف خراسان و به ويژه اهالي مومن فردوس تسليت عرض مي كنم.
اين عالم بزرگوار بيشتر دوران حيات را به خدمت به اسلام و نظام جمهوري اسلامي گذرانيد. همراهي خالصانه‌ي ايشان با امام عزيز در نجف و دوران هجرت و پس از آن ، خدمات قضايي در مشهد و نمايندگي مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي از قطعات پرافتخار زندگي ايشان است. جانبازي ناشي از فاجعه‌ي هفتم تير نيز نقطه‌ي ديگري است كه فضائل اين روحاني ارزشمند را مشخص مي‌سازد.
از خداوند متعال رحمت و مغفرت براي ايشان و صبر و اجر براي بازماندگان و خانواده‌ محترمشان مسالت مي‌كنم. 

متن پیام رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام   
آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني نیز در پيامی، درگذشت نماينده سابق استان خراسان رضوي در مجلس خبرگان رهبري را تسليت گفتند . در متن این پیام آمده است:
خبر درگذشت شادروان فردوسي پور نماينده محترم سابق استان خراسان رضوي در مجلس خبرگان رهبري موجب تاثر و تالم خاطر گرديد. ايشان كه عمر خود را صرف خدمت به آرمان هاي مقدس نظام اسلامي نمود ، بعنوان يكي از يادگاران فاجعه تروريستي منافقين در هفتم تير، همواره در خدمت به بازماندگان اين فاجعه، كوشا بود.
درگذشت اين روحاني وارسته را به روحانيت معزز،آحاد مردم و بويژه مردم استان خراسان رضوي و بازماندگان محترم ايشان تسليت گفته و از درگاه احديت براي آن مرحوم رحمت واسعه و براي بستگان صبر و اجر مسالت می‌کنم.

پیام تسلیت مجلس خبرگان رهبری   
دبيرخانه مجلس خبرگان رهبري هم در پيامي درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمين اسماعيل فرودسي را تسليت گفت. در بخشي از اين پيام درگذشت اين عالم رباني كه از بازماندگان حادثه انفجار هفتم تير بود، به عنوان ضايعه‌اي اندوهبار اعلام شده است.
در پيام دبيرخانه مجلس خبرگان آمده است: آن عالم رباني از ابتداي شروع نهضت اسلامي از ياران نزديك و معتمد حضرت امام خميني (ره) بود و در پشتيباني و تاييد عملي از انقلاب اسلامي و رهبري آن تلاشي وافر داشت.
دبيرخانه مجلس خبرگان رهبري در پيام خود همچنين اين ضايعه اندوهبار را به پيشگاه مقدس حضرت ولی عصر (عج)، آيت الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری، مراجع عظام، علماي اعلام، حوزه‌های علميه، اعضاي مجلس خبرگان رهبری، مردم استان خراسان و خانواده و فرزندان ايشان تسليت گفته و از درگاه خداوند منان، علو درجات آن فقيد سعيد را خواستار شد.

نگاهی به زندگی مرحوم فردوسی‌پور   
مرحوم حجت‌الاسلام اسماعيل فردوسي پور در سال ‪ ۱۳۱۷‬در فروس چشم به جهان گشود و بعد از اتمام تحصيلات ابتدايي در سال ‪ ۱۳۳۲‬به منظور ادامه تحصيل به حوزه علميه مشهد مهاجرت كرد و از محضر اساتيد معتبر آن دوران بهره گرفت.
آن مرحوم در سال ‪ ۱۳۴۱‬شمسي بعد از ارتحال مرجع عاليقدر تشيع آيت‌الله بروجردي و شروع مبارزات انقلاب اسلامي به صف انقلابيون و مبارزان پيوست و با پخش اعلاميه و نوارهاي امام خميني(ره) سعي وافري در بيداري امت مومن ايران داشت و ‪ ۱۳‬سال قبل از پيروزي انقلاب از ملازمان آن حضرت در نجف و در پاريس بود.
از جمله مسووليتهای وي بعد از پيروزي انقلاب مي‌توان به سه دوره نمايندگي مجلس شوراي اسلامي، سه دوره نمايندگي مردم خراسان در مجلس خبرگان، رياست ديوان عدالت اداري، دادستان انتظامي قضات كشور، مشاور عالي رييس قوه قضاييه و عضو شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور اشاره كرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین