کد خبر: ۶۱۷۶۶
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۶

در سازمان محیط‌ زیست چه می‌گذرد؟!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شنیده‌های خبرنگار آفتاب حاکی از آن است که انتصاب‌های فامیلی و سلیقه‌ای در سمت‌های مختلف سازمان حفاظت محیط ‌زیست موجب نارضایتی کارشناسان با سابقه این سازمان شده است.

یک منبع آگاه در سازمان محیط‌‌ زیست در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آفتاب با اعلام این مطلب گفت: فاطمه واعظ جوادی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط ‌زیست در رشته زمین‌شناسی تحصیل کرده است به همین جهت سازمان محیط ‌زیست به جای آنکه به وظایف ملی خود بپردازد بیشتر مشغول برگزاری سمینارهایی در خصوص دوره‌های زمین‌شناسی است. به طور مثال در مدت مسئولیت واعظ جوادی کار علمی و تحقیقاتی درباره گونه‌های حیات وحش در ایران صورت نگرفته ولی سمینار‌های بسیاری در مورد دوره‌های پارینه‌سنگی ایران برگزار شده است! 

این منبع مطلع با اشاره به انتصاب‌های صورت گرفته در سازمان محیط ‌زیست گفت: واعظ جوادی با انتصاب اقوام نزدیک خود سازمان محیط ‌زیست را به مجموعه‌ای فامیلی تبدیل کرده است. 

رانت‌خواری در قراردادهای محیط ‌زیست؟! [کلیک کنید]

وی افزود: همسر خانم جوادی که چند سال پیش از سازمان محیط‌ زیست کنار گذاشته شده بود با آمدن او دوباره به سازمان دعوت شد. در ابتدا قصد داشتند به وی پست معاونت بدهند اما در نهایت او به پست مشاوره سازمان و رئیس دفتر مشارکت مردمی اکتفا کرد. 

وی ادامه داد: ‌در ادامه انتصاب‌های فامیلی، واعظ جوادی تصمیم گرفت پس از برکناری مدیران قبلی بخشی از پست‌های خالی را به دختر خاله، شوهر او و پسرخاله خود واگذار کند. جوادی همچنین معاونت محیط طبیعی سازمان که از پست‌های مهم محسوب می‌شود را به دوست و همکلاسی دوران دانشگاه خود دکتر «نجفی» سپارد. 

وی تأکید کرد: معاونت طبیعی سازمان به طور معمول به اشخاصی که در رشته محیط زیست تخصص داشته باشد سپرده می‌شد با این حال جوادی ترجیح داد که به همکلاس «زمین‌شناس» خود که رابط خوبی با او دارد اعتماد کند. 

این منبع آگاه افزود: یکی دیگر از انتصابات مورد بحث در سازمان محیط زیست برکناری دکتر مجابی معاونت امور مجلس این سازمان بود. به جای دکتر مجابی، «میرمیا» یکی دیگر از نزدیکان خانم جوادی  که به گفته خود از فرماندهان سابق سپاه است منصوب شد. 

وی با انتقاد از عملکرد کنونی سازمان محیط ‌زیست گفت: شاید این مسائل باعث شده است تا نمایندگان مجلس طرح تحقیق و تفحص از سازمان محیط‌ زیست را مطرح کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین