کد خبر: ۱۲۳۶۶۰
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۸

سرگردانی و نارضایتی مسافران نوروزی در گلستان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کم بودن تعداد راهنمای گردشگری، نامناسب بودن وضعتیت راه‌ها، اطلاع‌رسانی نامناسب درباره جاذبه‌ها از دیگر مشکلات عنوان شده است.

کمبود کمپینگ و مراکز اقامتی، بالا بودن قیمت‌ها، نبود امنیت لازم در کنار جاده و سطح شهر برای مسافران، رعایت نشدن بهداشت در برخی مراکز پذیرایی و تفرجگاه‌ها و کمبود راهنما از جمله مشکلاتی است که برخی مسافران وارد شده به گلستان به آن اشاره کرده‌اند.

حضور تیرک به دستانی که در سطح شهر مشاهده می‌شوند و به صورت غیرمجاز به اجاره خانه می‌پردازند، دستفروشانی که در هر کوی و برزنی حضور دارند، ازجمله مواردی است که نیاز به توجه بیشتر مسئولان دارد.

این مشکلات درحالی است که مسئولان میراث فرهنگی گلستان مدعی هستند، تمامی شرایط و امکانات برای استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی در استان مهیا شده است.

با گذشت یک هفه از تعطیلات نوروزی بیش از دو میلیون و 500 هزار مسافر به گلستان سفر کرده‌اند که از این تعداد بیش از 100 هزار نفر در مراکز پیش‌بینی شده از سوی مسئولان، اسکان یافتند.

در حال حاضر بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان امر، میانگین اقامت گردشگران در گلستان 3.2 روز است.

این درحالیست که واقع شدن استان در مسیر بارگاه امام رضا(ع) و داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان، ضرورت تامین امکانات بیشتر برای افزایش مدت اقامت گردشگران در استان گلستان را ضروری می‌‌سازد.

یک مسافر از استان خراسان رضوی که به شهر گرگان سفر کرده است گفت: وضعیت مناطق گردشگری گلستان به نسبت سال قبل که به این استان سفر کرده‌ام، مطلوبتر است

محمد نوآبادی که مدت دو روز در گرگان اقامت داشت افزود: تلاش‌های خوبی برای رسیدگی به مسافران صورت گرفته است که قبلا کمتر مشاهده می‌شد.

خانمی از مازندران که به اتفاق خانواده در امامزاده عبدالله گرگان اقامت داشت، گفت: متاسفانه وضعیت امکانات رفاهی و بهداشتی در گلستان برای مسافران زیاد مطلوب نیست.

وی که چند روز مهمان گلستانی‌ها بود افزود: از شهرهای گنبد، گرگان و علی‌آباد دیدن کرده‌ایم و در حال حاضر در محوطه امامزاده ساکن هستیم ولی در مجموع از امکانات گلستان و وضعیت بهداشت و نظافت شهرهای آن راضی نبودیم.

این مسافر مازندرانی گفت: از نظر خدمات و امکانات گلستان قابل قیاس با استان‌های دیگر نیست و در سطح بسیار پایین تری قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: احداث یک زایرسرا در کنار امامزاده عبدالله گرگان می‌تواند به اسکان مسافران کمک بسیاری کنید.

وی بیان داشت: امیدوارم مسئولان برای رفع مشکلات گردشگری این استان به ویژه شهر گرگان تلاش بیشتری کنند.

مسافری از خوزستان نیز از کمبود راهنمای گردشگری در گلستان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه بروشورهایی که در اختیار مسافران در ورودی راه‌ها داده شد برای راهنمایی مسافران کافی نیست.

وی گفت: برای شناسایی این استان کار فرهنگی بیشتری باید صورت گیرد تا این استان زیبا برای مردم کشور بیشتر معرفی شود.

ابوالفضل ناصری مسافر تهرانی که اکنون در گلستان بسر می‌برد، گفت: وضعیت سرویس‌های بهداشتی منطقه گردشگرپذیر نهارخوران و تفرجگاه‌های منطقه چندان مطلوب نیست.

وی خاطرنشان کرد: از طبیعت زیبای اکثر شهرهای گلستان دیدن کرده‌ایم ولی انتظار خدمات و امکانات بیشتری را داشتیم.

هجرانی بانویی که از استان چهار محال و بختیاری به گلستان سفر کرد و در مدرسه کار و دانش گرگان اقامت داشت، گفت: از لحظه ورود به گلستان تا کنون هیچ مشکلی نداشتیم و همه چیز عالی بوده است.

وی همچنین از وضعیت امکانات و خدمات این مدرسه ابراز رضایت کرد و گفت: به خاطر سکونت خواهرم در گرگان از مناطق دیدنی این استان مطلع هستم ولی هنوز از مناطق گردشگری این استان دیدن نکرده‌ایم.

گلستان که سال‌ها تنها استان گذر مسافران محسوب می‌شود، در حال حاضر به رغم تلاش‌های بسیار مسیولان آنچنان که باید و شاید در جذب گردشگران موفق نبوده است.

از مجموع مسافران وارده به گلستان، از مجموع مسافران نوروزی در نیمه اول تعطیلات، یک میلیون و 937 هزار و 528 نفر با وسیله نقلیه شخصی و 507هزار و 20 نفر با وسیله نقلیه عمومی و بقیه از طریق هواپیما و قطار وارد استان شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین