کد خبر: ۱۳۶۴۶۸
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۱

انتقاد از عملکرد هیئت‌رئیسه در نحوه برخورد با شکایت نمایندگان از احمدی‌نژاد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: سید فاضل موسوی که یکی از طراحان اصلی شکایت نمایندگان از تخلفات احمدی‌نژاد است صبح امروز در تذکر خود خطاب به رئیس مجلس گفت: در حدود 210 روز پیش درخواستی را مبنی بر شکایت 12 نفر از نمایندگان از رئیس‌جمهور به هیئت‌رئیسه تقدیم کردم که باید ظرف 10 روز نسبت به بررسی و نهایی کردن آن عمل می‌شد اما در طول 210 روز هیئت رئیسه هیچ اقدام قابل قبولی در این زمینه انجام نداد.

موسوی افزود: هفته گذشته گزارش کمیسیون در صحن قرائت شد و ای کاش که این اتفاق نمی‌افتاد. چرا که دو تخلف عمده در این زمینه اتفاق افتاد. اول اینکه گزارشی که قرائت شد با آنچه که میان نمایندگان توزیع شده بود تفاوت داشت و تخلف دوم این که هیئت‌رئیسه باید برای هرکدام از چهار مورد شکایت به صورت جداگانه رای‌گیری می‌کرد که این اتفاق هم نیافتاد.

نماینده خدابنده خطاب به علی لاریجانی ادامه داد: متاسفم که باید اینگونه بگویم. اما مگر ما سوگند نخوردیم که به قانون عمل کنیم؟

در این لحظه علی لاریجانی گفت: نه

موسوی ادامه داد: این روند در شان نظام که مجلس در راس آن باید باشد. نیست و درخواست ما این است که به این مسأله رسیدگی شود چرا که از بس که گفتند مجلس بی‌تفاوت است و می‌خواهد امور را سمبل کند خسته شدیم.

علی لاریجانی در پاسخ به سید فاضل موسوی گفت: از این دست گزارش‌ها در مجلس زیاد قرائت شده است و مرام مجلس سهل‌انگاری نیست و البته من هم درباره این گزارش گفتم که باید روشن شود و امروز این مسأله را در هیئت رئیسه پیگیری خواهیم کرد.

گفتنی است چهارشنبه دو هفته گذشته گزارش کمیسیون اصل 90 در خصوص چهارمورد شکایت نمایندگاناز تخلفات احمدی‌نژاد در صحن علنی مجلس قرائت شد که تعجب بسیاری از اصحاب رسانه و حتی نمایندگان مجلس را به دنبال داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین