کد خبر: ۸۸۰۴۶
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۸
معترضان به عملکرد صدا و سیما با انتشار بیانیه‌ای به تجمع خود پایان دادند

مشاور ضرغامی: حضور پررنگ احمدی‌نژاد در رسانه ملی به خاطر پرکاری او است

ضرغامی در جمع متحصنین حاضر نشد
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: جوانان و دانشجویان حامی مهندس میرحسین موسوی، با صدور بیانیه‌ای به تجمع خود پایان دادند.

تجمع اعتراضی جوانان حامی موسوی مقابل صدا و سیما [+]
آخرین خبرها از تجمع اعتراضی حامیان موسوی مقابل صدا و سیما [+]

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، تجمع امروز حدود 100 نفر از دانشجویان و جوانان حامی میرحسین موسوی که در اعتراض به رویکرد جانبدارانه صدا و سیما در انتخابات برگزار شده بود، علی‌رغم حاضر نشدن ضرغامی در جمع متحصنین، برای نشان دادن حسن نیت تجمع‌کنندگان، با صدور بیانیه‌ای پایان یافت.

تجمع امروز ابتدا در مقابل مسجد بلال صدا و سیما آغاز شد که با طولانی شدن انتظار تجمع‌کنندگان برای گفتگو با مسؤولان صدا و سیما، در نهایت تصمیم بر این گرفته شد که محل تحصن به مقابل در اصلی جام جم تغییر یابد. این امر با دخالت نیروهای انتظامی مواجه شد و می‌رفت که این تجمع آرام، به درگیری کشیده شود. 

متعاقب این امر، جعفری، مدیرکل حوزه ریاست و مشاور عزت‌الله ضرغامی پس از حدود 3 ساعت از شروع این تجمع، با حضور در جمع متحصنین به گفتگو با آن‌ها پرداخت.

در این گفتگو، ابتدا چند تن از جوانان، به نمایندگی از سایر حاضران، به صورت مستند به نحوه اطلاع‌رسانی و جهت‌گیری سیاسی صدا و سیما در زمینه انتخابات اعتراض کردند. پی‌گیری خط تخریبی علیه نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری و نیز حمایت بی‌شائبه صدا و سیما از عملکرد دولت نهم، عدم پوشش خبری انتقادات چهره‌های سیاسی کشور و حتی مراجع تقلید به عملکرد دولت و نیز سانسور بی‌سابقه مخالفت رهبر انقلاب با الحاق سازمان حج به گردشگری [+] از مهم‌ترین محورهای اعتراض‌های تجمع‌کنندگان به صدا و سیما بود.

جعفری، مدیرکل حوزه ریاست صدا و سیما، پس از استماع این اعتراض‌ها، با بیان اینکه او تنها می‌تواند به انتقال این مسائل به ضرغامی کمک کند، تجمع حامیام جوان موسوی را نشان از بلوغ سیاسی این جمع دانست و گفت که صدا و سیما از این‌گونه اعتراض‌ها و تجمعات که به شکل مدنی برگزار می‌شود، استقبال می‌کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد که حضور پررنگ احمدی‌نژاد در برنامه‌های صدا و سیما ربطی به جهت‌گیری این رسانه ندارد و به خاطر پرکار بودن ذاتی دولت نهم نسبت به دولت‌های قبل است!

وی همچنین به صورت تلویحی خبر از آن داد که تا زمانی که ستاد انتخابات کشور به رسانه ملی ابلاغ نکند، صدا و سیما مجبور است که به پوشش اخبار مربوط به دولت به نحوه قبلی ادامه دهد.

پس از این سخنان، تجمع‌کنندگان با اعلام این‌که در روزهای آینده منتظر تغییر رویکرد صدا و سیما خواهند ماند، هشدار دادند که در صورت ادامه روند فعلی به شکل گسترده‌تری به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

به گزارش آفتاب، متن کامل بیانیه پایانی تجمع اعتراضی اعضای ستاد یاران میرحسین موسوی (هاتف) در برابر صدا و سیما به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
رادیو تلویزیون موظفند اخباری را نقل کنند که صد در صد صحت آن ثابت می‌باشد و برای اضطراب و تشویش اذهان اخبار غیرموثق را نقل ننمایند. امام خمینی (ره)

جناب ‌آقای سید عزت‌الله ضرغامی ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
 
با سلام
حضرتعالی بیش از هر شخص دیگری مستحضر هستید که کشور در چه شرایط بغرنج و خطرناکی به سر می‌برد و نیک می‌دانید تنها راه برون رفت از این وضعیت چالش برانگیز مشارکت حداکثری تمام آحاد مردم در انتخابات پیش رو است. 

در حالی که تنها 38 روز تا زمان برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی‌مانده است، متاسفانه رویکرد تبلیغاتی رسانه ملی این شائبه را به شدت تقویت می‌کند که صدا و سیما بر خلاف انتظارات به دنبال مشارکت حداقلی است. 

مشارکت حداقلی نه تنها زمینه‌ساز احقاق حقوق تمام مردم نیست؛ بلکه بسترساز افزایش تهدیدات خارجی نیز می‌باشد.

جناب آقای ضرغامی انتظار از شما و مجموعه رسانه ملی این است که از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود برای تحقق خواست امام راحل(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دهم ریاست جمهوری استفاده کنید.

در اندک زمان باقی‌مانده تا انتخابات شاهد رویکرد جانبدارانه و یکسویه رسانه ملی در پوشش اخبار دولت نهم هستیم؛ این رویکرد نتیجه‌ای ندارد جز از بین بردن حس اعتماد مردم به رسانه ملی. 

تنها عایدی رسانه ملی در این گذر فقط و فقط رضایت و خشنودی جریان اقتدارگرا است که در درازمدت گریبان مجموعه تحت امر شما را خواهد گرفت و دلسردی توده مردم را نسبت به تماشای رسانه ملی رقم خواهد زد؛ که در پی آن مخاطبان را به سوی رسانه‌های بیگانه هدایت می‌کند.

اکنون نیز با توجه به موارد فوق و هشدار نسبت به روند در پیش گرفته شده در صدا و سیما که همچنان شائبه بی‌اثر کردن رای مردم و خواست آنها را تقویت می‌کند، پیشنهاداتی چند را معروض می‌داریم:
 
1- پخش برنامه‌های انتخاباتی در زمان پربیننده و پرشنونده‌ رسانه و به منظور ایجاد شور و هیجان انتخاباتی در بین مردم صورت پذیرد. 

2- رویکرد (مشارکت محور) به این معنا که در برنامه‌ها و بخش‌های خبری پیام مشارکت حداکثری مردم و تلاش برای حضور موثر در انتخابات مدنظر قرار گیرد. 

3- به جای تخریب و گزارش اخبار مشوه و مطالبی که شائبه تفرقه‌افکنی درباره‌شان وجود دارد، مواضع رسمی کاندیداها منتشر شود تا همگان از مواضع واقعی و اصلی ایشان مطلع شوند. 

4- امکان بررسی و ارزیابی دقیق مواضع نامزدها و هواداران ایشان از طریق جلسات مناظره و میزگردهای کارشناسی با حضور نمایندگان آن‌ها از هم اکنون فراهم آید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۴
0
0
به خاطر پر کاری؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۴
0
0
حضور پر رنگ احمدی نژاد در کجا...منظورت از حضور پر رنگ نقش اون توی جامعه ماست جامعه ای که توش:
پیاز کیلوی =650
گوجه کیلوی=600
میوه کیلوی=نمی دونم چون گرونه اصلا نمی خوریم!!!
منظورتون از پر رنگی چیه اگه اینه که انشالله بی رنگ بشه!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین