کد خبر: ۸۶۶۱۶
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۰:۳۶

توافق بر سر پیش‌نویس بیانیه محکومیت کره شمالی در شورای امنیت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و ژاپن درباره پیش‌نویس بیانیه ریاست این شورا در مورد پرتاب ماهواره‌بر کره شمالی به فضا، به توافق دست یافتند. این بیانیه الزام‌آور نیست.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، پس از نشست محرمانه پنج عضو دائم شورای امنیت و ژاپن، «جان ساورز» (John Sawers)، سفیر انگلیس در سازمان ملل متحد، به خبرنگاران گفت: «انگلیس، آمریکا، چین، روسیه، فرانسه و ژاپن هم اکنون در خصوص پیشِ‌نویس بیانیه ریاست شورای امنیت برای ارائه به اعضای این شورای تفاهم دارند».

سوزان رایس، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد هم به خبرنگاران گفت: «پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و ژاپن در خصوص متن بیانیه ریاست این شورا به تفاهم دست یافته‌اند و ما آن را به شورای امنیت پیشنهاد خواهیم کرد».

وی افزود: «مطمئن هستیم که این بیانیه حامل پیامی صریح است».

به گفته «یوکیو تاکاسو»، سفیر ژاپن در سازمان ملل متحد، محتوای این بیانیه پیش از رایزنی با دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در بعد از ظهر شنبه (به وقت محلی)، افشا نخواهد شد.

پانزده عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است بعد از ظهر روز شنبه (به وقت محلی) به منظور بررسی این پیش نویس بیانیه که الزام‌آور نیست، نشستی را برگزار کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین