کد خبر: ۹۲۶۴۶
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۸

رئیس دادگستری تهران: حکم 20 متهم حوادث پس از انتخابات صادر شد

یکی،دو جلسه بیشتر از جلسات دادگاه باقی نمانده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس کل دادگستری استان تهران از صدور حکم برای بیست نفر از متهمان حوادث پس از انتخابات خبر داد و گفت که این احکام هنوز قطعی نشده و متهمان حق اعتراض و تجدیدنظر خواهی دارند.

سید علیرضا آوایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ زمان برگزاری ششمین جلسه دادگاه افراد بازداشت شده در حوادث پس از انتخابات، اظهار کرد: «احتمال می‌دهم که در این خصوص دادگاه‌های زیادی نداشته باشیم. شاید یکی دو جلسه بیشتر از این دادگاه‌ها باقی نمانده باشد؛ البته این دادگاه‌ها با رعایت ترتیبات قانونی برگزار خواهد شد».

وی درباره‌ صدور آرای متهمان حوادث پس از انتخابات که تاکنون جلسه دادگاه آنها برگزار شده نیز گفت: «حدود 20 رای تا کنون صادر شده، چون قطعی نشده و محکومان حق اعتراض دارند و ممکن است در دادگاه تجدیدنظر این آرا تایید، تبدیل یا نقض شود و به مرحله‌ قطعیت نرسیده است، طبعاً اطلاع‌رسانی در مورد اسامی آنها کار لغو، غیرقانونی و غیرمنصفانه است».

رییس کل دادگستری استان تهران درباره‌ روند اقدامات افرادی که برای آنها احکام صادر شده، گفت: «اعتراضات به آرای صادره از سوی افراد شروع شده است و امیدوارم در دادگاه تجدیدنظر یک بررسی عادلانه و دقیق صورت گیرد و تلاش می‌شود که پرونده در دادگاه تجدیدنظر بررسی مجدد و تصمیمات قانونی اتخاذ شود».

آوایی درباره‌ زمان برگزاری دادگاه‌های افراد به اصطلاح خودسر نیز افزود: «پرونده‌ این افراد باید از دادسراهای عمومی و انقلاب تهران به دادگاه ارسال شود تا رسیدگی آغاز شود. به عبارت دیگر باید پرونده‌ی این متهمان در دادسرا تکمیل و کیفرخواستشان صادر شود. مواردی از آنها را به ما بدهند برای ما فرق نمی‌کند. چه افراد خودسر، چه دیگران وظیفه ما است که وقتی پرونده به ما ارجاع شد و کیفرخواست در آن صادر شده باشد دادگاه‌هایمان رسیدگی کنند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین