کد خبر: ۱۱۵۶۶۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۲۲:۲۷
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر بازگانی:

قیمت نان در واحدهای دولتی افزایش می‌یابد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مقدمات اجرای قانون هدفمند‌سازی در بخش آرد و نان در وزارت بازرگانی فراهم شده است. 

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر بازرگانی، با بیان این مطلب گفت: پس از اجرای قانون هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها قیمت آرد و گندم، ملی و قیمت نان به‌صورت منطقه‌ای محاسبه خواهد شد. 

محمود دودانگه با اشاره به بالا بودن قیمت نان در واحدهای آزاد پز ادامه داد: قیمت نان در واحدهای دولتی بسیار پایین است که با اجرای این قانون قیمت متعادل خواهد شد. 

وی افزود: با عرضه آرد به نرخ ملی ،قیمت نان در واحدهای آزادپز کاهش و در واحدهای دولتی‌ اندکی افزایش خواهد داشت که این افزایش قیمت با بهبود کیفیت نان جبران می‌شود. 

وی با اشاره به تعیین قیمت‌ها درکارگروه طرح تحول اضافه کرد: وزارت بازرگانی مقدمات اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه آرد و نان را فراهم ساخته و در حال حاضر آمادگی اجرای آن در تمامی استان‌ها وجود دارد. 

دودانگه، وضعیت ذخیره آرد و گندم کشور را در طول 30 سال گذشته بی‌سابقه عنوان کرد و افزود: پس از اجرای قانون هیچ مشکلی از نطر تامین گندم و آرد وجود نخواهد داشت. 

به گفته وی، به‌‌طور قطع با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها گندم با نرخی نزدیک به قیمت جهانی در اختیار کارخانه‌های آرد قرار می‌گیرد و این امر کاهش قیمت مواد‌غذایی با پایه آرد را در پی خواهد داشت. 

وی در ادامه با بیان این مطلب که بسته سیاستی حمایتی آرد و نان نهایی شده است گفت: در بسته آرد و نان، حمایت از کشاورزان از طریق خرید‌های تضمینی و همچنین از مصرف‌کنندگان ادامه داشته باشد. 

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر بازگانی تاکید کرد: وزارت بازرگانی به‌عنوان متولی، بستر اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه نان را فراهم کرده و با نظر کارگروه، اقدام به اجرای آن خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین