کد خبر: ۱۳۴۴۶۱
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۱

مبلغ عوارض آزادراه تهران - قم 3 برابر شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون وزیر راه و شهرسازی از 3 برابر شدن مبلغ عوارض آزادراه تهران-قم براساس جدیدترین تصمیم دولت خبر داد. 

احمد صادقی با اعلام این خبر که عوارض آزادراه تهران - قم با افزایش روبرو شده است، گفت: وزارت راه و شهرسازی از حدود 3 ماه پیش پیشنهادی به دولت مبنی بر افزایش عوارض آزادراه تهران- قم ارایه کرد که این پیشنهاد به تازگی به تصویب رسیده است.

وی درباره میزان افزایش عوارض این آزادراه، اظهار داشت: عوارض خودروهای سواری به مبلغ 300 تومان، وانت و مینی‌بوس به 500 تومان و اتوبوس به یکهزار تومان افزایش پیدا کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره علت افزایش 3 برابری عوارض این آزادراه افزود: این آزادراه از سوی دولت ساخته شده است و به همین دلیل عوارض 100 تومانی برای خودروهای سواری تعیین شده بود اما سالها از ساخت آن می گذرد و نیاز به نگهداری، آسفالت، خط کشی، تعویض علایم و گاردریل دارد و باید هرچه زودتر تعویض شود.

صادقی با بیان اینکه از محل بودجه عمومی، اعتباری به آزادراه‌ها تعلق نمی‌گیرد، بیان کرد: به تازگی آزادراه‌ها از سوی بخش خصوصی ساخته و نگهداری می‌شوند که همین امر موجب افزایش عوارض آزادراه‌ها می‌شود.

وی با اعلام اینکه در همین راستا باید عوارض آزادراه تهران -قم هم افزایش پیدا می کرد، افزود: درمدتی هم که عوارض این آزادراه با افزایش روبرو شده است تغییری در میزان ترددها نبوده و به دلیل تعطیلات با افزایش تعداد عبور و مرور هم مواجه بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه آزادراه درباره احتمال افزایش عوارض دیگر آزادراه‌های کشور، گفت: در حال حاضر افزایش قیمتی در عوارض دیگر آزادراه‌ها در دستور کار نیست.

صادقی درباره استقبال از آزادراه تهران- پردیس هم گفت: در تعطیلات اخیر در یک روز بیش از 48 هزار عبور وسیله نقلیه در این آزادراه به ثبت رسیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین