کد خبر: ۱۱۸۶۸۵
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۵
هاشمی، مدیرعامل شرکت متروی تهران خبر داد:

احتمال تعطیلی متروی تهران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرعامل شرکت متروی تهران با بیان اینکه تاکنون دولت در مقابل پرداخت دو میلیارد دلار به مترو سکوت کرده است، اظهار داشت: متاسفانه کمتر از 3 ماه تا ابطال این قانون فرصت باقی است و دولت پرداخت آن را به تعویق انداخته است.

محسن هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار دادنا درباره پیگیری عدم پرداخت 2 میلیارد دلار از سوی دولت به توسعه متروی تهران که پیشتر به تصویب مجلس نیز رسیده بود، اعلام کرد: شرکت مترو تهران عدم اجرای این قانون را که منجر به متوقف ماندن توسعه مترو شده است را به‌طور مفصل پیگیری کرده است.

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس این قانون را تصویب کردند و در حال حاضر هم پیگیر موضوع هستند و ما امیدواریم تا پایان سال این مشکل حل شود.

مدیرعامل شرکت متروی تهران اضافه کرد: البته مجلس باید مدعی اقدامات دولت شود که چرا قانون را رعایت نمی‌کند و بودجه مترو را پرداخت نمی‌کند. پیگیری این مشکل از طریق دیوان محاسبات کشور و قوه قضائیه در پروسه زمانی طولانی صورت می‌گیرد و با ادامه این روند برنامه‌های توسعه مترو اجرا نمی‌شود.

هاشمی در ادامه با اشاره به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و تاثیر آن بر افزایش مسافران مترو، گفت: با اجرای این قانون مسافران مترو افزایش چشمگیری داشته است، بنابراین عدم پرداخت بودجه، منجر به اجرا نشدن برنامه‌های مترو می‌شود.

وی در ادامه درباره برآورد هزینه‌های مترو با اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها خاطرنشان کرد: این قانون در ساخت و بهره‌برداری مترو اثرگذار است. ضمن اینکه هنوز یک ماه از اجرای آن نگذشته است و نمی‌توان گفت برآورد هزینه چگونه خواهد بود اما پیش‌بینی می‌کنیم با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، هزینه‌های مترو 20 تا 30 درصد افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران در ادامه گفت: دولت با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌هاف تعرفه‌ای برای کمک به مترو پیشنهاد نکرده است.

افزایش 5 برابری هزینه برق مترو

هاشمی همچنین از افزایش 5 برابری هزینه برق متروی تهران همزمان با آغاز هدفمند کردن یارانه‌ها خبر داد و گفت: به‌طور قطع دولت باید تعرفه‌ای ویژه برای متروی تهران برای پرداخت هزینه برق اختصاص دهد. البته اگر هم دولت کمکی از این بابت به متروی تهران نکند، شهرداری تهران مسئولیت آن را برعهده می‌گیرد اما تمامی این مطالبات را از دولت خواهیم خواست.

وی تاکید کرد: مترو تهران به‌طور یارانه‌ای اداره می‌شود در حالی‌که با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، قیمت بلیط مترو افزایش نیافته است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران در ادامه افزود: هزینه برق مترو تا 5 برابر افزایش یافته است و اگر دولت و شهرداری برای پرداخت آن کمک نکنند، برق مترو قطع و در نتیجه مترو تعطیل خواهد شد.

هاشمی در ادامه با اشاره به مخالفت شهردای تهران با افزایش قیمت بلیط مترو، تصریح کرد: شهرداری باید هزینه‌ای را که در قبال عدم افزایش بلیط مترو متقبل می‌شود را از دولت مطالبه کند.

وی در مورد برنامه‌های آینده متروی تهران درباره افزایش قیمت بلیط با توجه به افزایش هزینه برق مترو خاطرنشان کرد: شرکت متروی تهران قیمت تمام شده بلیط مترو را تا پایان سال به شورای شهر تهران ارائه کرده تا بر اساس بودجه شهرداری تصمیمات لازم اتخاذ شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۰
0
0
اقا یه روز تعطیل کنید شاید فرجی بشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین