کد خبر: ۱۲۹۷۸۲
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۹
در حاشیه همایش سراسری قوه قضائیه اعلام شد

اژه‌ای: دولتی‌های دیگری هم ممکن است دستگیر شوند

دستگیری مدیران مناطق آزاد مربوط به پرونده ملک‌زاده نیست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محسنی اژه ای امروز اعلام کرد دستگیری افراد دیگری در پرونده ملک زاده و مدیران سازمان مناطق آزاد امکان دارد.
 
سخنگوی قوه قضائیه درباره دستگیریهای اخیر مقامات دولتی توضیح داد. غلامحسین محسنی اژه ای که در حاشیه همایش سراسری قوه قضائیه با خبرنگاران سخن می گفت درباره دستگیری محمد شریف ملکزاده، معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه گفت: "ایشان فعلا در بازداشت به سر می‌برد و پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است."

دادستان کل کشور درباره بازداشت دو تن از روسای مناطق آزاد کشور گفت: "این دو مدیر، به لحاظ سازمانی با بخشی از دولت مرتبط بودند، ولی دستگیری آنها از لحاظ قضایی، مربوط به پرونده آقای ملک‌زاده نیست."

محسنی اژه ای افزود: "ممکن است در این پرونده، اشخاص دیگری نیز دستگیر شوند. اجازه بدهید تحقیقات قضایی را در اینباره تکمیل کنیم تا نتیجه به مردم منعکس شود.

در روزهای پایانی هفته گذشته، ملکزاده، دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور و معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه، به حکم دادستانی تهران دستگیر شد. هر چند ملکزاده در واپسین ساعات آزادی، از مسئولیت خود در وزارت امور خارجه استعفا داده بود، ولی بسیاری از کارشناسان، این استعفا را نتیجه فشارهای سیاسی و قضایی برای محدود کردن نزدیکان رئیس جمهور که به گفته بخشی از اصولگرایان، جریان انحرافی خوانده می شوند، می دانند.

سخنگوی دستگاه قضا همچنین در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده تجاوزات اخیر گفت: هر سه پرونده در حال رسیدگی هستند اما هنوز به دادگاه ارسال نشده اند ولی در مورد پرونده خمینی شهر هنوز پرونده در دادگاه کیفری استان است و اتهامشان در حال رسیدگی است.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: در این پرونده متهمان اصلی دستگیر شدند اما اینکه حکم اعدام در ملا عام اجرا شود یا خیر بستگی به نظر قاضی دارد و قاضی در این مورد باید رای دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
0
0
یکی دیگر از سمت های آقای محمد شریف ملک زاده ریاست هیئت مدیره گروه هتل های هما است و دوست دیرین خود و مشایی را به مدیر عاملی این گروه نشانده است (محمد حسین ...) و اخیرا یکی از بازنشسته های ارتش و از دوستان دیگر مشایی و از اهالی خطه شمال را مدیرکل هتل همای تهران کرده اند و قصد دارند تعداد زیادی از اتاق های هتل های هما را مجهز به دوربین نمایند و از برخی از میهمانان ویژه فیلم و سند ضبط نمایند و همچنین اگر توانستند مجموعه ی هتل ها را با وام بانک دولتی و با شرایط سهل برای مقاصد سیاسی و رانت خواری اقتصادی بخرند و بار خود را برای همیشه ببندند و به همین منظورفروش و واگذاری هتل های هما را از لیست واگذاری های دولتی خارج کرده اند.
در ضمن ... جزو کسانی است که در طول مدیر عاملی هتل های هما ، همچنان مسئولیتی در شورای ایرانیان خارج از کشور داشتند و علی رغم دریافت حقوق پنج میلیونی ماهانه از هتل های هما در نه ماه گذشته بیش از 50 روز به ماموریت خارج از کشور از محل اعتبارات شورای ایرانیان خارج از کشور داشته و حق ماموریت آنچنانی دریافت کرده است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین