کد خبر: ۸۹۶۳۱
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۷

شعار "احمدی‌نژاد، بای‌بای" در دانشگاه تبریز!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: میر حسین موسوی ساعت 11:40 امروز سه‌شنبه در میان جمع پر شور دانشجویان دانشگاه تبریز حضور یافت.

جمعیت دانشجویان در سالن ورزشی دانشگاه تبریز به حدی زیاد شده بود که صدای شعارهای آنان لرزه افکن بود و هنگامی که میر حسین موسوی مانند همیشه دست‌های خود را برای پاسخگویی به ابراز احساسات دانشجویان بلند کرد، همهمه و شور بی وصفی فضا را فرا گرفت.

سرود «موسوی، یک بار دیگر» با همراهی پر شور دانشجویان مشتاق در حالی که پرچم‌های سبز رنگ خود را تکان می‌دادند، در سالن طنین انداز شد.

دانشجویان در تمام طول مراسم، با شعارهایی مانند «موسوی، موسوی، حمایتت می‌کنیم» احساسات خود را از حضور مهندس موسوی در دانشگاه خود نشان می‌دادند.

یکی از دانشجویان دانشگاه تبریز به نمایندگی دیگر دانشجویان در پشت تریبون خطاب به مهندس موسوی گفت: «دانشجو چه می‌خواهد جز آزادی» و سپس به زبان آذری برای خوشامدگویی به میرحسین موسوی گفت: «قدم به چشم ترک زبان‌ها گذاشته‌اید».

این دانشجو این مراسم را جشن دانشجویان دانشگاه تبریز برای میرحسین موسوی خواند که با تشویق پر شور دانشجویان همراه شد.

دانشجویان هنگامی که از زهرا رهنورد برای سخنرانی دعوت شد، به صورت ممتد به تشویق او پرداختند.

رهنورد به زبان ترکی گفت: «من یک جمله با شما به زبان آذری صحبت می‌کنم و آن این است که اگر چه من فارس هستم ولی دومین وطنم آذربایجان است» که این سخن وی با تشویق دانشجویان همراه شد.

رهنورد در این مراسم با اشاره به حق آزادی برای دانشجویان، تاکید کرد: «ستاره برای شب‌های زیبای آسمان خوب است نه برای دانشجویان! که دانشجویان با همراه با تکان دادن پرچم‌هایشان به تشویق او پرداختند».

رهنورد در ادامه سخنان خود به بحث زنان پرداخت و بر بیانات امام راحل در مورد اینکه مردان زاده دامن پاک زنان هستند تاکید کرد.

این سخن رهنورد که هیچ بشری با یک بال شکسته نمی‌تواند حرکت کند، با تشویق پر شور و هیجان دانشجویان همراه شد و برخی از دانشجویان دختر نیز کاغذ نوشته‌هایی با نشان رفع تبیعض جنسیتی به دست داشتند.

میر حسین موسوی در میان تشویق‌های پر شور دانشجویان در جایگاه سخنرانی گرفت که در این هنگام حمایت‌ها و تشویق‌های دانشجویان به اوج خود رسیده بود.

موسوی در ابتدای صحبت‌هایش به زبان آذری سخن گفت و افزود: «آذربایجان مهد سرداران بزرگی چون باکری و خیابانی است، ضمن اینکه آذربایجان مهد دانشمندان، شاعران و شهریاران است و من افتخار می‌کنم که فرزند آذربایجان هستم که دانشجویان برای تشویق او همگی از جای خود برخاستند».

هنگامی که موسوی از استقامت آذربایجان در مقابل استبداد سخن می گفت، دانشجویان با بیان «موسوی، موسوی» از او و سخنانش حمایت کردند.

موسوی همچنین از گفت و گوی تمدن‌ها، چند صدایی در دانشگاه، پیشتاز بودن دانشجویان و گفت‌وگو با دانشجویان، سخن گفت و جمع حاضر نیز یک صدا با شعار «آزادی اندیشه، بی موسوی نمی‌شه» نخست وزیر پرافتخار دوران دفاع مقدس را تایید کردند.

موسوی از مغایرت نگاه امنیتی به دانشگاه و قوانین ملی و مهم بودن امنیت دانشگاه نیز سخن گفت که با تشویق پر شور حاضران مواجه شد.

در میان کاغذ نوشته‌های دانشجویان جملاتی چون «دانشگاه پادگان نیست»، «احمدی نژاد بای بای»، «دانشگاه اردوگاه نظامی نیست» و «معمار ایران باش» مشاهده می‌شد.

برخی از دانشجویان شهرهای دیگر که برای تحصیل در دانشگاه تبریز حضور داشتند، نام استان خود را مانند کردستان در کاغذ نوشته بودند. همچنین دانشجویان از پشت سفید تصاویر میرحسین برای نوشتن خواسته‌ها و مطالبات خود استفاده می‌کردند.

موسوی در سخنان خود تاکید کرد که باید به موسیقی آذری و عاشیق‌ها باز گردیم و هنگامی که از پایبندی به زبان ملت‌ها سخن گفت دانشجویان با شوری بیشتر از قبل، به تشویق او پرداختند.

در پایان این دیدار سبز و پر شور، موسیقی «موسوی» و «یار دبستانی» یک بار دیگر پخش شد که دانشجویان نیز با این سرودها همراهی کردند.

برخی از دانشجویان در پایان مراسم تصاویر موسوی را به بالای سر گرفته و شروع به رژه رفتن در وسط سالن ورزشی تبریز کردند و برخی دیگر نیز زنجیره انسانی تشکیل دادند و با سردادن شعار «موسوی موسوی، حمایتت می‌کنیم» حمایت خود را از این کاندیدای ریاست جمهوری اعلام کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۵
0
0
افرين بر اين دانشجويان فهيم دانشگاههاي اذربايجان ما هم با الگو قرار دادن شماها از كانديداتوري جناب اقاي مهندس موسوي حمايت خواهيم كرد .انشاالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۵
0
0
آفتاب: در پی انتساب برخی جملات به دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در خصوص انتخابات‌، در خبرگزاری جمهوری اسلامی [ارگان اینترنتی ستاد حامیان احمدی‌نژاد] و برخی سایت‌های اقماری این خبرگزاری، آیت‌الله مهدوی کنی با اظهار تاسف از نسبت دادن این مواضع به خود، شدیداً آن را تکذیب و در جهت تخریب کاندیداهای محترم ریاست جمهوری دانست.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، آیت الله مهدوی کنی واکنش به اظهارات میرحسین موسوی که در برخی سایتها با هدف تخریب کاندیداهای محترم ریاست جمهوری و تشویش اذهان عمومی منتشر شده است را تکذیب کرد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی و سایت‌های همسو با آن مدعی شده بودند که آیت الله مهدوی کنی در جلسه درس اخلاق خود در خصوص برنامه تلویزیونی میر حسین موسوی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری گفته بود «کاش مرده بودیم و این حرف‌ها را نمی‌شنیدیم».

این مطلب علاوه بر انتشار در رسانه‌های مکتوب و اینترنتی از طریق شبکه های پیام کوتاه برای بسیاری از مشترکین ارسال شده بود.

این در حالی است که آیت‌الله مهدوی‌کنی در درس اخلاق خود بیاناتی کلی انجام داده و بدون نام بردن از نام هیچ کاندیدایی توصیه به
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین