کد خبر: ۸۵۱۲۱
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۳

چاوز: دیدن و ندیدن اوباما اهمیتی برای من ندارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هوگو چاوز رییس جمهور ونزوئلا روز جمعه گفت اهمیتی نمی‌دهد که در جریان اجلاس ماه آوریل سران کشورهای آمریکایی در ترینیداد و توباگو با باراک اوباما رییس جمهور آمریکا ملاقات کند یا ملاقات نکند. 

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، چاوز به خبرنگاران در کاراکاس گفت: «دلیل شرکت وی در نشست آتی سران کشورهای آمریکایی در ترینیداد و توباگو که هفدهم تا نوزدهم آوریل برگزار می‌شود ملاقات با اوباما نیست».

وی گفت: «به اینکه اوباما در آنجا هست یا نیست و اینکه او را می‌بیند یا نمی‌بیند اهمیتی نمی‌دهد».

چاوز افزود: «به این علت به نشست آتی سران کشورهای آمریکایی خواهم رفت که از یکپارچگی کشورهای حوزه دریای کارائیب و آمریکای لاتین دفاع کنم و از آمریکا بخواهم به قطعنامه‌های سازمان ملل پایبند باشد، جنایات اسرائیل را محکوم کند و به تحریم‌های کوبا پایان دهد».

اوباما از بیست ژانویه که قدرت را در آمریکا در دست گرفت با چاوز ملاقات نکرده است و معلوم نیست که در اجلاس کشورهای آمریکایی نیز شرکت کند.

هوگو چاوز همچنین گزارش وزارت خارجه آمریکا را که در آن از وضع حقوق بشر در ونزوئلا انتقاد شده بود رد کرد و گفت: «اوباما و هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا باید به نقض حقوق بشر در آمریکا اعتراف کنند و برای توقف نقض حقوق بشر در این کشور کاری بکنند».

وی تاکید کرد که اهمیتی نمی‌دهد باراک اوباما و هیلاری کلینتون وزیر خارجه او چه می‌گویند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین