کد خبر: ۹۹۲۶۱
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۴
آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در دیدار جمعی از استانداران سابق کشور:

هنوز به راه‌حل‌های ارائه شده در نماز جمعه برای برون‌رفت از وضعیت فعلی معتقدم

در دنیای امروز حکومت‌ها به دنبال اقناع افکار عمومی هستند؛ دوران سرکوب پایان یافته است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری در دیدار جمعی از استانداران اسبق کشور، قانون اساسی را مهمترین محور برای حرکت نیروهای انقلاب عنوان کرد و گفت: اجرای صحیح قانون اساسی و توجه به خواسته‌های مردم می‌تواند استحکام بخش نظام جمهوری اسلامی باشد. 

وی با تاکید بر ضرورت اعتمادبخشی به جامعه؛ تاکید کرد: اعتماد نسل جوان و نخبگان به آرمان‌های انقلاب سرمایه‌ای برای آینده کشور است و باید با آسیب‌شناسی این موضوع شرایط به نحوی فراهم شود تا همگان احساس کنند در نحوه اداره کشور سهیم هستند. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به گسترش ارتباطات و حضور رسانه‌های مدرن تصریح کرد: امروز سطح آگاهی مردم در دنیای جدید بسیار وسیع‌تر از گذشته شده و ارتباطات عامل مهمی برای همدلی و وحدت است. 

وی افزود: حکومت‌ها در دنیای امروز به دنبال اقناع افکار عمومی هستند و دوران سرکوب و تحمیل پایان یافته است. 

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نسل مدیران پس از انقلاب را سرمایه‌ای برای کشور و نظام عنوان و تاکید کرد: تجربه‌اندوزی این مدیران با سرمایه‌های مادی و معنوی کشور در طول سالیان متمادی صورت پذیرفته است و آنها سرمایه‌های این کشور هستند که باید از آنان استفاده مطلوب شود. 

وی ادامه داد: اگر شرایط کار در بخش‌های دولتی فراهم نبود مدیران سابق می‌توانند با پیوستن به بخش خصوصی در تقویت این حوزه که نیاز امروز کشور است سهیم باشند. 

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در پاسخ به پرسش حاضران در خصوص راه‌حل‌های برون‌رفت از وضعیت موجود تاکید کرد: راه‌حل‌هایی که به ذهنم می‌رسید در نماز جمعه مطرح کردم و هنوز نیز در کلیات به آن معتقد هستم. 

در ابتدای این دیدار آقای میرلوحی، کلانتری، انصاری، سینکی، متولی و زمانی از استانداران اسبق کشور به بیان نگرانی‌ها و دغدغه‌ها و نظرات خود در مورد وضعیت فعلی کشور پرداختند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین