کد خبر: ۱۷۴۹۴۴
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۵
فوتبال مقدماتی جام جهانی -اروپا ، توقف آلمان و اسپانیا

نتایج کامل بازیهای مقدماتی جام جهانی در اروپا/توقف آلمان و اسپانیا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ایتالیا صدرنشین گروه دو در مصاف با دانمارک با حساب سه بریک پیروز شد که ریکاردو مونتولیو ، دانیله دروسی و ماریو بالوتلی برای تیم میزبان گلزنی کردند.ایتالیا با این برد ، 10 امتیازی شد تا به صدرنشینی خود در گروه دوم ادامه بدهد. 

تیمهای ملی فوتبال اسپانیا و فرانسه امشب در چارچوب بازیها ی مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در شهر مادرید به نتیجه یک بر یک دست یافتند و به تساوی رضایت دادند.

اسپانیا در آغاز دیدار امشب طبق روال همیشگی، توپ را در دست داشت و بازیکنان با پاسکاری بین هم تلاش می کردند در دفاع تیم فرانسه که عقب نشینی کرده و خود را جلوی دروازه اش حبس کرده بود، شکاف ایجاد کنند.

در دقیقه 25 بازی، اسپانیا با ضربه کرنر ˈژاوی هرناندزˈ هافبک خود به سوی دروازه فرانسه شلیک کرد ولی ˈسرخیو راموسˈ آن را به دیرک دروازه حریف کوباند. ضربه بعدی ˈپدرو رودریگزˈ را هم دروازه بان فرانسوی دفع کرد اما سرانجام راموس موفق شد در بحبوبه این درگیری و رد و بدل شدن توپ، آن را وارد دروازه فرانسه کند.

به گزارش تابناک،اسپانیا می توانست در نیمه اول مسابقه، گلهای بیشتری را بزند اما عملکرد خوب دروازه بان فرانسه موجب شد حتی ضربه پنالتی فابرگاس در دقیقه 42 بازی هم به گل تبدیل نشود.

فرانسه در نیمه دوم دیدار از لاک دفاعی خارج شد و حالت تهاجمی به خود گرفت. این وضعیت موجب شد چندین بار دروازه اسپانیا را به طور جدی تهدید کند.

با این حال، فرانسویها در طول 90 دقیقه قانونی بازی کاری از پیش نبردند و در حالی که به نظر می رسید اسپانیا این مسابقه را که ˈویسنته دل بوسکهˈ سرمربی اش از آن به عنوان ˈجام حذفیˈ یاد کرده بود، با پیروزی به پایان رسانده است، در دقیقه 94 بازی فرانسه به هدفش رسید و توسط ˈجیرودˈ گل خورده را تلافی کرد.

همچنین در گروه سوم ، تیم آلمان در حالیکه تا دقیقه 62 با حساب چهار برصفر از سوئد پیش بود ، بناگاه چهار بار پیاپی دروازه خود را گشوده دید تا این بازی مهیج و پرگل با حساب 4بر4 مساوی پایان یابد.

تیم ملی آلمان نسبت به دیدار گذشته مقابل تیم ملی ایرلند با دو تغییر وارد زمین شد بازگشت فیلیپ لام کاپیتان آلمان ها و حضور تونی کروس به جای سامی خدیرا که به دلیل مصدومیت این دیدار را از دست داده بود. نیمه نخست را ژرمن ها عالی شروع کردن پاسکاری های بسیار زیاد و حرکات ترکیبی از سوی بازیکنان تکنیکی تیم ملی آلمان خیلی زود آن ها را به گل نخست رساند. میرو کلوزه در دقیقه 8 اولین گل ژرمن ها را به ثمر رساند.


تنها 7 دقیقه پس از گل اول باز هم میرو کلوزه موفق شد دومین گل خود و آلمان را به ثمر رساند حرکات ترکیبی و یک و دو های آلمانی ها در میان تعداد پر شمار مدافعان حریف پایه ساز گل دوم بود. اما این پایان گل های آلمان در نیمه نخست نبود آن ها با گلزنی مرتساکر با نتیجه سه بر صفر به رختکن رفتند.

نیمه دوم با دو تغییر از سوی مربی سوئد آغاز شد سوئدی ها بازی را با انگیزه تر آغاز کرده بود اما در یک غافلگیری اسیر ضدحمله سریع آلمان ها شده و چهارمین گل را توسط مسوت اوزیل دریافت کردند تا ژرمن ها بدنبال تکرار پیروزی مقابل ایرلند باشند. اما اشتباهات و تزلزل خط دفاعی آلمان این فرصت را به زلاتان ابراموویچ داد تا از اشتباه بداشتوبر در جاگیری و پر کردن آفساید استفاده کند و گل روحیه بخش سوئد را به ثمر رساند.

شب عجیب برلین شاهد کلکسیونی از اشتباهات در خط دفاع تیم ملی بود که مانویل نویر در نهایت با شاهکار خود موجب شد سوئدی ها از زاویه کاملا بسته دومین گل را به ثمر رسانده و اختلاف را به دو گل برسانند. با این دو گل سوئد به بازی برگشت و آلمان که تا آن لحظه حاکم مطلق زمین بود برای پایان بازی لحظه شماری می کرد. عدم وجود یک رهبر مقتدر در تیم که به خوبی روی بازیکنان تاثیر گذار باشد و بتواند در چنین شرایطی تیم را جمع کند کاملا حس می شد.

استرس و اشتباهات بچه گانه در ترکیب دفاعی خصوصا لغزش های عجیب بداشتوبر در مهار تنها مهاجم خطرناک سوئد زلاتان ابراموویچ موجب شد آلمان ها با دریافت گل سوم اعتماد به نفس لازم برای ادامه بازی از دست بدهند تا در نهایت در دقیقه 90 تیر خلاص نیز بر پیکر لرزان شاگردان لوو شلیک شود تا در شبی عجیب و باورنکردنی سوئد یک بازگشت رویایی را در برلین جشن بگیرد.

کاری که همواره در تخصص آلمان ها بود و با جنگندگی و روحیه ی بالا به بازی بازمی گشتند را سوئد انجام داد.اما آلمان لوو با تمامی زیبایی ها و ارائه فوتبال شناور و نوین این روحیه آلمانی را گم کرده چیزی که شاید تمامی منتقدان لوو از آن به عنوان تنها حلقه ی گمشده تیم ملی برای فتح جام های قهرمانی در تورنمنت های بزرگ یاد می کنند.

در دیگر بازی مهم که در گروه چهارم برگزار شد ، تیم ملی هلند در یک بازی کاملا برتر با نتیجه جالب 4بر1 در زمین رومانی پیروز شد تا همچنان پیشتاز این گروه باشد. هلند اکنون با 12 در صدر گروه چهارم ایستاده است .

بازی در نیمه اول هیجان بسیاری داشت و هر دو تیم موقعیت‌های بسیاری داشتند. ابتدا ضربه ایستگاهی گابریل توریه به تیر دروازه هلند برخورد کرد و سپس جرمین لنس در دقیقه 9 برای هلند گل زد. چیپرین تاتاروسانو، دروازه‌بان رومانی توپی را اشتباه دفع کرد و مهاجم پی‌اس‌و در گوشه محوطه جریمه توپ را با ضربه سر و با خوش‌اقبالی وارد دروازه حریف کرد.

هلند از روی یک ضربه ایستگاهی به گل دوم رسید. برونو مارتینس ایندی در دقیقه 29 ضربه ایستگاهی رافا ون‌دروارت را به گل دوم تیمش تبدیل کرد.

چیپرین ماریکا در دقیقه 40 یکی از گل‌های خورده را پاسخ داد. مهاجم شالکه از سه مدافع هلند گذشت و با شوتی زمینی دروازه مارتن استکلنبرگ را گشود.

اما هلند در دقیقه 2+45 فاصله را دوباره به دو گل رساند. گابریل تاماش، لوسیانو نارسینگ را در حالی که توپ از جریان بازی داشت خارج می‌شد سرنگون کرد و ون‌دروارت پنالتی حاصل را وارد دروازه تاتاروسانو کرد.

بازی دو تیم در نیمه دوم افت کرد و در نهایت روبین ون‌پرسی روی پاس عالی نارسینگ در دقیقه 85 گل چهارم تیمش را هم زد.

براساس این گزارش ،تیم های اسپانیا و فرانسه نیز حساسترین بازی را در گروه هشتم انجام دادند که این بازی با نتیجه مساوی یک بریک به پایان رسید. راموس در دقیقه 25 برای میزبان و ژیرود در دقیقه 90 برای فرانسه گلزنی کردند.

در این گروه اسپانیا و فرانسه با 7 امتیاز به ترتیب در رد های اول و دوم جدول رده بندی قرار دارند .

در گروه شش روسیه در ورزشگاه خانگی خود میزبان آذربایجان بود و موفق شد پیروزی خفیف یک بر صفر را بدست آورد.

در این بازی رومن شیروکف در دقیقه 84 از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد تا شاگردان کاپلو 15 امتیازی شوند و به صدرنشینی خود در گروه F ادامه دهند.

نتایج دیدارهای مقدماتی جام جهانی 2014 در منطقه اروپا به این شرح است ( نام تیم های میزبان نخست آمده است )

--گروه یک

کرواسی 2 ولز صفر ، مقدونیه یک صربستان صفر ، بلژیک 2 اسکاتلند صفر

--گروه دو

چک صفر بلغارستان صفر ، ایتالیا 3 دانمارک 1

--گروه سه

جزایر فارو 1 جمهوری ایرلند 4 ، اتریش 4 قزاقستان صفر ، آلمان 4 سوئد 4

--گروه چهار

آندورا صفر استونی 1 ، رومانی 1 هلند 4 ، مجارستان 3 ترکیه 1

--گروه پنج

قبرس 1 نروژ 3 ، ایسلند صفر سوییس 2 ، البانی 1 اسلوونی صفر ،

--گروه شش

روسیه 1 جمهوری آذربایجان صفر، پرتغال 1 ایرلندشمالی 1

-- گروه هفت

لتونی 2 لیختن اشتاین صفر ، بوسنی 3 لیتوانی صفر ، اسلواکی صفر یونان 1

--گروه هشت

اوکراین صفر مونته نگرو 1 ، سن مارینو صفر مولداوی 2

-- گروه 9

بلاروس 2 گرجستان صفر ، اسپانیا 1 فرانسه 1
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین