کد خبر: ۸۹۹۷۴
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۴
در جریان سفر به پاکداشت بیان شد؛

احمدی‌نژاد: انتخاب شوم مدیران 24 سال گذشته را محاکمه می‌کنم

به آنچه شما غیرعقلانی می‌دانید افتخار می‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: «آن‌چه در اختیار دولت اسلامی است، همه‌وهمه متعلق به ملت و از آن ملت است و آن دولتی موفق است که با همه‌ وجود از منافع ملت و حیثیت ملت در عرصه‌های گوناگون دفاع کند».

محمود احمدی‌نژاد روز دوشنبه در جمع مردم پاکدشت و در بخشی از صحبت‌های خود اظهار کرد: «ما در مقطعی متاسفانه شاهد بودیم که برخی از تصمیم‌گیران به جای ترجیح منافع ملت و حقوق ملت بر سایر مسایل، منافع جریانات دیگری را بر منافع ملت ترجیح دادند».

وی در ادامه با ذکر مثالی در این ارتباط و این‌که " این افراد برای حفظ خودشان و گروه‌شان از بیت‌المال هزینه کرده بودند" ادامه داد: «متاسفانه در آن مقطع به جای آن‌که آن مدیر از سوی مدیران بالاتر مورد مجازات قرار بگیرد، از او حمایت کردند و سعی کردند که او را به عنوان قهرمان ملی معرفی کنند».

وی با بیان این‌که " وظیفه‌ دولت اسلامی این است که با مدیری که خدای نکرده حقوق ملت و منافع ملت را زیر پا گذاشته است، بلافاصله برخورد کنند" خاطرنشان کرد: «به محض این‌که مدیری متوجه شد مدیر پایین‌ترش از گوشه و کنار از قدرتش برای منافع خود و منافع جریانش استفاده کرده، باید بلافاصله با این مدیر برخورد و او را عزل و به ملت معرفی کند تا کسی جرات دست‌اندازی به بیت‌المال را نداشته باشد و سوءاستفاده نکند».

رییس دولت نهم با بیان این‌که " ما در مقطعی شاهد بودیم که برخی انقلاب و مردم را فدای دوستان و آشنایان و هم‌حزبی‌ها و منافع آن‌ها کردند" گفت: «این در حالی است که باید این مساله برعکس باشد و اگر یک مسوولی بفهمد که مدیر پایین‌تر از او و زیر مجموعه‌ او خدای نکرده سوءاستفاده کرده و یا خدای نکرده از مردم کناره‌گیری کرده است و وظایف خود را انجام نمی‌دهد و بداخلاقی می‌کند، آن مدیر بالاتر شرعا و قانونا اجازه و حق ندارد که به آن مدیر متخلف اجازه‌ کار بدهد و باید با آن مدیر متخلف برخورد کند. این وظیفه دولت اسلامی است».

وی تاکید کرد: «مناصب و پست‌ها ارث کسی نیستند و سند این پست‌ها و مقام‌ها به نام کسی زده نشده است. این درست نیست که اگر کسی در منصبی قرار گرفت باید حتما سال‌ها در آن پست بماند. اگر دولت متوجه شد که یک مدیر بعد از شش ماه فعالیت دچار انحراف و اشتباه شده و خطا کرده است آن دولت حق ندارد آن مدیر را نگه دارد و به ملت ایران تحمیل کند. البته این خوب است که مدیران ثابت بمانند اما شرط آن این است که این مدیران در مسیر انقلاب و خدمتگزاری حرکت کنند و در این مسیر ثابت‌قدم باشند، والا اگر این مدیر از مردم فاصله گرفت و از این خط جدا شد، از نگاه مردم ایران عزل است و ادامه کار او نامشروع است».

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت مبارزه با مفاسد اقتصادی و متخلفان گفت: «دولت اسلامی برخورد با متخلفان را باید از دانه‌درشت‌ها و گردن‌کلفت‌ها شروع کند و در واقع موظف است که در ابتدا راه آن‌ها را سد و مسیر اداره کشور را به گونه‌ای تنظیم کند که عده‌ای خیال نکنند کشور، ثروت کشور و منافع کشور ارث آن‌هاست. البته شما می‌دانید پافشاری بر حق مردم و دفاع از آن جزء سخت‌ترین کارهاست؛ چراکه زیاده‌خواهان آن را تحمل نمی‌کنند».

احمدی‌نژاد با اشاره به اهمیت توزیع عادلانه امکانات در بین مردم گفت: «این سیاست که پول کشور در جیب عده قلیلی برود و اکثریت مردم از آن محروم باشند، سیاست نادرستی است و ما از این سیاست بیزاریم. البته کسانی که سرمایه‌گذاری می‌کنند و کارخانه‌ها و مزارع را گسترش می‌دهند، حساب آن‌ها معمولا پاک است و بحث مربوط به آن‌ها نیست. بحث ما یک عده‌ قلیلی هستند که از منابع بانکی به صورت کلان استفاده می‌کنند، معوقه‌های خود را نمی‌پردازند و در حالی که این پول کلان را از بانک برای ایجاد کارخانه گرفته بودند از آن پول به جای ساخت کارخانه در بازار مسکن استفاده می‌کنند و باعث ایجاد مشکل در جامعه می‌شوند».

وی با بیان این‌که " معتقدیم که منابع کشور باید عادلانه بین مردم و در نقاط مختلف کشور توزیع شود" افزود: «اگر شما این مساله را غیرعقلانی می‌دانید ما به آن افتخار اعلام می‌کنیم؛ چراکه این مساله را عقلانی می‌دانیم. حرف شما را قبول نداریم و معتقدیم باید به مردم خدمت شود و ما نوکر مردم هستیم».

وی یادآور شد: «حدود چهار سال قبل مطلع شدم که در بخش نفت یکی از محصولات نفتی که در کشتی‌ها مصرف می‌شود، یکجا به یک دلال اماراتی فروخته می‌شود. من وقتی این مساله را متوجه شدم، دانشجویی را فرستادم تا در مورد این مساله تحقیق کند و این‌که چطور این کالا به صورت یکجا به یک فرد فروخته می‌شود و چرا کاری انجام نمی‌شود که بندر خودمان جایگاهی درست شود که کشتی‌ها بیایند، بارگیری کنند و سود این اقدام به جیب ملت برود. یکی مامور شد که در این مساله تحقیق کند و بعد از بررسی‌ها، تصمیم گرفته شد که آگهی در روزنامه‌ها زده شود و در داخل ایران هرکس که قیمت بیشتری داد این کالا به او فروخته و در داخل ایران و در بنادر ایران این اقدام انجام شود. بعد از مدتی اعلام شد که این آگهی داده شده و کارهای مربوط به آن انجام شده است». 

این نامزد انتخابات ادامه داد: «پرونده‌ این کار را برای من آوردند و در هنگام بررسی دیدم که این کار به جای این‌که به شرکت اول که قیمت بیشتری نیز داده بود، واگذار شود، به شرکت دوم که قیمت کمتری داده بود واگذار شده است. علت را جویا شدم و در این ارتباط تحقیق کردم. خواستم که پرونده‌ شرکت دوم ارایه شود و بعد از بررسی فهمیدم که یک آقازاده‌ای است که وابسته به یکی از سران کشور است و 15 سال با اکثر قراردادهای نفتی گره خورده بود، آمده و در مدت یک هفته شرکتی درست کرده. این در حالی بود که نه امکاناتی داشت و نه تخصصی! ولی با این حال با آن قرارداد 300 میلیون دلار پول عایدش می شد.». 

احمدی‌نژاد افزود: «دستور دادم که این مساله متوقف شود. این مساله با همکاری یکی از معاونین وزیر نفت که مدت‌های طولانی در مناصب مختلف حضور داشت، صورت گرفته بود و من گفتم که باید آن معاون عزل شود و عزل شد. همین آقا امروز در روزنامه‌ها مصاحبه می‌کند و علیه دولت صحبت می‌کند و می‌گوید سیاست اقتصادی دولت غلط است». 

رییس دولت نهم خاطرنشان کرد: «بارها و بارها اعلام کردم هرکس به من بدی کرده است او را می‌بخشم و امروز هم این مساله را می‌گویم ولی امروز برای دفاع از حقوق ملت ایران پرونده یک گروه که 24 سال در مراکز اصلی قدرت و حکومت به صورت حزبی بودند و از هم حمایت می‌کردند و ریشه‌ بسیاری از مشکلات کشور به اندیشه آن‌هاست را مجبورم باز کنم و برخی از چیزها را در برابر ملت ایران قرار دهم».

وی با بیان این‌که " بنده به همه احترام می‌گذارم و آن‌چه را که اتفاق افتاده است همه‌اش را روی میز نمی‌آورم" گفت: «به لطف خداوند اگر مردم ایران مرا برگزیدند بعد از آن همه آن‌ها را در پیشگاه ملت محاکمه خواهیم کرد و حقوق ملت را به بیت‌المال برخواهیم گرداند».

وی با بیان این‌که " عرصه دومی که دولت موظف است از حقوق ملت و عزت ملت دفاع کند، عرصه‌ خارجی است" افزود: «یک ملت در شرایط تهدید نمی‌تواند حرکت کند. از وظایف دولت اسلامی است که با پشتوانه‌ دولت تهدید را از سرزمین خود و از منافع ملی دور کند».

احمدی‌نژاد با اشاره به وضعیت ایران در عرصه‌ بین‌المللی، گفت: «زمانی ایران را محور شرارت می‌نامیدند. امروز می‌گویند ایران کانون تمدن و فرهنگ است و بدون حضور ایران نمی‌شود جهان را اداره کرد. ملت ایران در راهپیمایی روز قدس به عنوان یک امر مکتبی و اسلامی حضور پیدا می‌کند و رژیم صهیونیستی از حضور ملت ایران در روز قدس ناراحت می‌شود و می‌گوید چرا ملت ایران علیه صهیونیست‌ها فریاد می‌زنند. تاسف آن‌جاست که برخی در داخل هماهنگ با صهیونیست‌ها از این موضوع ناراحت می‌شوند و می‌گویند چرا شما می‌گویید صهیونیست‌ها آدمکش و جنایتکار هستند و به آن‌ها توهین می‌کنید؟ می‌گویند چرا در مورد هولوکاست صحبت می‌کنید»؟

وی با اشاره به استراتژی صهیونیست‌ها و ادعای آن‌ها مبنی بر این‌که سرزمین آن‌ها از نیل تا فرات باید باشد، گفت: «برخی در داخل می‌گویند چرا از مقاومت لبنان و فلسطین حمایت می‌شود. لابد انتظار دارند که ما بنشینیم تا صهیونیست‌ها بر مقاومت لبنان و فلسطین غلبه کنند و بیایند کنار ملت ما و ما آن موقع بیدار شویم. این یک اشتباه تاریخی است. ما به حکم وظیفه‌ انسانی و اسلامی باید از مظلومان حمایت کنیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۱
0
0
پول هاي گمشده نفت و گاز هاي گمشده را به خزانه برگردانيد و آقاي نعمت زاده زا هم محاكمه كنيد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۱
0
0
حداقل در خصوص یک نفر صحبتهای احمدی نژاد صحت نداره: دکتر دانش جعفری
پس همه حرفای احمدی نژاد ..........!
دکتر دانش جعفری وزیر دارایی و رئیس بنده بود و از نزدیک با ایشان خدمت کردم و آشنایی کامل دارم ایشان آدم بسیار صادق و درستکاری بودند:
این .........(احمدی نژاد) دست هر چی ...... از پشت بسته! .........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۱
0
0
یغمبر اکرم فرمود:هرکس مرد یا زن مؤمنی را تهمت بزند یا چیزی که در او نیست بگوید خدا او را روز قیامت بر محلی از آتش نگه می دارد تا از عهده آنچه گفته است برآید.

حضرت صادق می فرماید:هرکس به مرد یا زن با ایمانی بهتان بزند به آنچه در آنها نباشد خداوند او را در روز قیامت در طینه خبال حبس می فرماید تا از عهده آنچه گفته است برآید راوی پرسید طینه خبال یعنی چه؟ حضرت فرمود چرکی است که از عورت زناکاران در جهنم جاری می گردد.

و نیز می فرماید:هرکس برادر مؤمنش را تهمت بزند ایمان در دلش ضایع می شود و از بین می رود چنان که نمک در آب حل می شود و خلاصه آنکه تهمت موجب فساد قلب و زوال ایمان است.
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۱
0
0
آقای رئیس جمهور شما تمام شدید!
ناشناس
|
Iraq
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۱
0
0
آقای احمدی نژاد لازم نیست زحمت 24ساله بکشند اگه لطف کنند بذل وبخشش های 4ساله خود و مشاورین ارشد خود به نور چشمی ها از واگذاری اراضی دولتی وامکانات دولتی را به بیت المال برگردانند لطف بزرگی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۱
0
0
مگر ایشان کاندیدای ریاست قوه قضاییه هستند؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۱
0
0
آقای رئیس جمهور شما یکسال بعد از انتخاب قبل همه سخنان و وعده های خود را فراموش کردید دیگر حنایتان رنگی ندارد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۱
0
0
chera baraye d_orehe bad onharo barkenar mikonid ?khob hala ham dir nist va barkenareshn konid chon momkene be d_ore bad naresyd.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۲
0
0
من هم بعنوان يك عضو كوچك اين ملت صهيونيستها را جنايتكار ، اشغالگر و قدرت طلب مي‌دانم و طرفدار حمايت از لبنان و فلسطين هستم اما آقاي رييس جمهور بايد توضيح دهند كه از نفي هولوكاست و قرار دادن خود و بالطبع ملت خود پشت سر جنايتكاري مثل هيتلر كه عكسهاي جناياتش و داستانهاي فجيع قربانيانش و اسناد هولوكاست ضد يهوديش به وفور وجود دارد چه نفعي به حال ملت ايران داشته است؟ آيا اين حركت فقط يك آتو بزرگ جهت مظلوم نمايي دست اسراييليها نداده است؟! آيا اسم اين سياست خارجي است يا بي‌سياستي خارجي؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۲
0
0
خودتون میبرید خودتون هم میدوزید جالبه .احمدی نژاد دیگر اگر هم نخواهد نمیتواند این کار را نکند .24 سال سیاهی بس است رای خیلیها احمدی است به امید ظهور اقا
ناشناس
|
Denmark
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۲
0
0
یارو ده راهش نمی‌‌دادند سراغ خانه کدخدا می‌‌گرفت!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۲
0
0
آقای رئیس جمهور راستی از مدیر ارزشی دکتر! کردان چه خبر؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۲
0
0
والا دلم می خواد باور کنم ولی اونقد آقای رئیس جمهور......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۲
0
0
سلام.من نمیفهمم شماازکجافهمیدید منظوردکتراز "یه گروه که 24 سال به کشور اجحاف کرده اند" همه مدیران 24 سال گذشته است!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آهان فهمیدم شما دنبال همین تغیییرات(تحریفات)در کشورید؟!!
آفتابیهای عزیز والله والله خداهست قیامتی هم قرار داده!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۲
0
0
تا کي عوام فريبي!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
lمگر شما با كردان متقلب ومشايي اسراييل دوست برخورد كرديد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین