کد خبر: ۳۹۱۷۷
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۳:۱۷

رحیم ‌صفوي: کامپیوتر در منزل كانون تهدید است

آفتاب‌‌نیوز :  سردار سرلشكر سيد يحيي ‌صفوي در همايش بزرگ خانواده پاسداران استان تهران، ضمن تشكري صميمانه از همسران پاسداران انقلاب كه در طول ساليان گذشته در پاسداري از كشور و همراهي با شوهران خود، حضوري فعال و مشاركتي انقلابي در همه‌ي صحنه‌هاي اجتماعي، سياسي و فرهنگي داشته‌اند، تصريح كرد: اگر همراهي، فداكاري و حمايت‌هاي شما از شوهران پاسدارتان در پاسداري، ماموريت‌هاي دفاعي و امنيتي و مقابله با تهاجم فرهنگي طي 27 سال گذشته از پيروزي انقلاب نبود، قطعاً همسران شما با مشكلات متعددي مواجه مي‌شدند. ‌

وي به اين گفته حضرت امام (ره) كه فرمودند «اگر سپاه نبود كشور نبود» نيز اشاره كرد و گفت: وظيفه‌ي پاسداري بدون مشاركت شما در جهاد سپاه پاسداران قطعا شدني نبود.

به گفته‌ سردار صفوي همسران مومن، عالم، عاقل، انقلابي، صبور و فداكار پاسداران، شريك مجاهدت‌هاي پاسداران در امر پاسداري هستند. ضمن اين‌كه به گفته پيامبر اكرم (ص) نيز اگر مردي در منزل به همسر خود ياري رساند، به تعداد هر مو در بدنش ثوات عبادت يك ساله را به خود اختصاص خواهد داد.

وي در ادامه با طرح چند سوال در خصوص تهديدات بنيان خانواده، از خانواده‌هاي پاسداران خواست تا تاملي بر سوالات و راه‌هاي حل آنها داشته باشند.

فرمانده‌ سپاه پاسداران، از خانواده‌ي پاسداران سوال كرد كه آيا تهديدي در بنيان خانواده در شهر‌هاي بزرگ يا كلان شهر‌ها كه در عصر سرعت فناوري اطلاعات به‌سر مي‌برند وجود دارد؟ و دشمنان بزرگ انقلاب و ملت انقلابي، همانند آمريكا و صهيونيسم هدف اصلي خود را در كجا انتخاب كرده‌اند؟ چرا كه آنها قصد انتقام از ضربه‌ي محكمي كه انقلاب به همراه رهبري امام(ره) و مشاركت ميليوني زنان و مردان انقلابي به آنها زده است را دارند. آيا در برابر اين تهديدات عليه بنيان خانواده راهكار جدي هم وجود دارد؟

وي با تاكيد بر اين‌كه خانواده‌ي يك پاسدار همگي پاسدار هستند، گفت: همان گونه كه مقام معظم رهبري در بيانات خود تاكيد كرده‌اند «خدا نكند كه يك فرزند پاسدار مساله‌دار شود» چرا كه آن خانواده نيز دچار مشكل خواهد شد. 

صفوي افزود: اگر پدران و مادران آشنايي كاملي با شبكه‌ي اينترنت و كاربرد رايانه و پيشرفت شبكه‌هاي اطلاع رساني نداشته باشند، وجود يك رايانه در منزل كانون تهديد اخلاقي، رواني، فرهنگي و اعتقادي عليه فرزندان خواهد بود؛همان‌طور كه محيط بيرون از خانواده هم مي‌تواند تهديدي جدي عليه فرزندان باشد. 

سردار صفوي با طرح اين سوال كه آيا دوستان فرزندان خود را به لحاظ اعتقادي، فرهنگي و اخلاقي مي‌شناسيد؟ يادآور شد: خانواده‌ي پاسداران داراي اصالت، ارزش و معيار‌هاي مشخصي هستند؛ چراكه در چارچوب اسلام فكر، عمل و زندگي مي‌كنند و مي‌دانند كه عمل به قرآن و عترت، خير دنيا و آخرت را نصيب آنها خواهد كرد.

وي هم‌چنين خطاب به خانواده‌هاي پاسداران اظهار داشت: آيا آشنايي لازم را با مواد مخدري كه هر روز جديد‌تر مي‌شود، داريد؟ آيا از فيلم‌ها در راستاي داشتن هدف و عبرت مطلع هستيد؟

فرمانده سپاه پاسداران در عين حال معتقد است كه تهديدات عليه بنيان خانواده، فقط مخصوص فرزندان نيست و مي‌تواند پاسداران را هم در معرض خطر قرار دهد.

سردار رحيم صفوي در ادامه سخنان خود عدم غفلت و بي‌تفاوتي بر تهديدات را به خانواده‌هاي پاسداران توصيه كرد و گفت: كشور در شرايط حساس و حضور دشمنان انقلاب در پيرامون خود، به‌سر مي‌برد. در اين شرايط كه دشمنان فرامنطقه‌يي به دنبال انتقام از اين ملت انقلابي كه از آن سيلي خورده‌اند، هستند، ملت ايران هم بايد هوشياري و بصيرت و آگاهي خود را نسبت به مسائل سياسي، اجتماعي، فرهنگي و به ويژه فرزندان خود بالا ببريد.

وي با تاكيد بر اين‌كه بايد نظارت بيشتري بر فرزندان صورت گيرد، خاطرنشان كرد: يكي از مشكلات عمده‌ي پاسداران نگذاشتن وقت كافي در اختيار خانواده است. در صورتي كه پدران و مادران مي‌توانند با گذاشتن وقت مقتضي و هم‌چنين پياده كردن رفتاري مطابق با قرآن و عترت در زندگي، صبر، استقامت و اخلاق درست و حرمت گذاشتن را پيشه كنند و تعادلي را در زندگي به دست آورند.

فرمانده سپاه پاسداران بسيج را نيز بهترين مكان براي نشر فرهنگ و انديشه‌ي اسلامي دانست و گفت: با فعاليت خود و فرزندان‌تان در اين نهاد مقدس مي‌توانيد، با عزمي راسخ و استوار با تهاجم فرهنگي مبارزه كنيد؛ زيرا حضور شما در مراسم مذهبي، شما را حفظ خواهد كرد.

وي توجه و سرمايه‌گذاري بر روي فرزندان و ايجاد علقه به نهاد ولايت و روحانيت را نيز ديگر راهكار مبارزه با تهديدات دانست و اظهار داشت: اگر فرزندان ما در مقابل تهديدات حفظ شوند باقيات صالحات خواهند بود.

صفوي در عين حال به خانواده‌هاي پاسداران پيشنهاد كرد كه زحمات همسران پاسدار خود را به فرزندان يادآوري كنند تا فرزندان نيز از داشتن چنين پدراني احساس غرور كنند. هم‌چنين در هيچ شرايطي ياس و نااميدي را به خانواده راه ندهند و امور را با توكل به خداوند متعال پيش برند.

وي بالا بردن روحيات و مراجعه به مراكز مشاوره و پزشكي، داشتن محبت و گذشت در روبه‌رو شدن با خانواده، داشتن تحرك جسمي، فكري و شركت در مراسم و نهاد‌هاي فرهنگي، هم‌چنين انس با خداوند و ائمه‌ي اطهار را از ديگر راه‌هاي جلوگيري از تهديدات دانست و تصريح كرد: خواندن قرآن، توسل به ائمه، تبعيت از ولايت فقيه و تدبير را براي خود و فرزندانتان داشته باشيد، زيرا كساني كه از ولايت فقيه، امام و رهبر فاصله گرفتند منحرف شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین