کد خبر: ۱۶۶۷۳۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۲

شرط مدرك آزمون دكتري لغو شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دكتر سعید قدیمی گفت: تاکنون داوطلبان آزمون‌های دكتري فقط می‌توانستد در رشته‌های مرتبط با مقطع کارشناسی ارشد خود شرکت کنند که از امسال این شرط برای رشته‌های مهندسی و علوم پایه برداشته می‌شود.

وی با اشاره به تصمیم کمیته فنی و مهندسی شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی، اظهار كرد: بر اين اساس از امسال همه فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد در هر رشته‌ای می‌توانند در آزمون دكتري گروه‌های علوم پایه و فنی و مهندسی شرکت کنند و درصورت پذیرفته شدن و موفقیت در غربال گری‌های آزمون مربوطه، هیچ منعی برای ادامه تحصیل آنها در این رشته‌ها وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا،مدير كل دفتر پشتيباني و حمايت آموزش عالي تاكيد كرد: قید مرتبط بودن رشته‌های کارشناسی ارشد براي ورود به مقطع دكتري همچنان برای گروه‌های علوم انسانی، هنر و کشاورزی وجود دارد و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی این رشته‌ها الزاما باید در آزمون دكتري رشته‌هایی که مرتبط است، شرکت کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
0
0
این آقایون باسواد که میشینن و هی فکر میکنن تا مشکلات این آزمون رو حل کنن یک فکری راجع به آزمون زبان و استعداد تحصیلی دکتری بکنن که هیچ ربطی با رشته های تحصیلی داوطلبا ندارن و کلهم تاثیری در تخصصی شدن رشته تحصیلی هم نداره بویژه آزمون استعداد تحصیلی که معلوم نیست از کجا و با چه منطقی آوردن. 200 تا سوال رو تو 4 ساعت زدن واقعاً نوبره.
گذشته از این موضوع نمی دونم اون بابایی که بره و دکتری بگیره اونم تو رشته ای که نه لیسانس گرفته و نه فوق لیسانس چی سوادی می خواد داشته باشه تا به رشد این مملکت کمک کنه. فقط باعث سوء استفاده است چرا که خیلی از رشته ها آن قدر تعداد پذیرش دکترا کم دارن که خیلی ها که فقط دنبال اسم مدرک دکتری هستند میرن سراغ رشته هایی که پذیرش دکتری زیاد دارن. مثلا یارو فوق لیسانس حقوق است میره دکتری علوم سیاسی یا ادبیات میگیره و بعد میره رو کارت ویزیت وکالتش مینویسه دکتر . . . . یا دکتر . . . . . مسئول فلان اداره دولتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
0
0
کاش یه فکری هم واسه مصاحبه آزمون بکنن که دانشگاهایی مثل تهران و شیراز پذیزششون رو محدود به دانشجویانی نکنن که فقط تو همون دانشگاهها درس خوندن.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین