کد خبر: ۱۴۸۵۳۸
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۸

اسپانیا بزرگترین صادركننده كالا به ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: 'ماریا دولورس لوردا مانتینیان' (Maria Dolres loureda) عصرچهارشنبه حجم صادرات اسپانیا درسال میلادی گذشته را 655 میلیون دلار اعلام و اضافه كرد: تلاش برای گسترش ارتباط دوجانبه در زمینه های خدمات و انتقال تكنولوژی ادامه دارد.

وی راهسازی و ابنیه و پل سازی و همچنین فرآوری مواد غذایی را از دیگر مواردی دانست كه اسپانیا می تواند به عنوان بسترهای فعالیت اقتصادی در ایران آنها را مورد توجه قرار دهد.

لوردا درباره محدودیت های اقتصادی علیه ایران نیز اظهار داشت: این محدودیت ها واضح و درموارد مشخصی وضع شده كه ایران می تواند از راههای دیگر مانند صادرات محصولات مختلف آنها را جبران كند.

دیپلمات اقتصادی اسپانیا در ایران یادآور شد: معمولا درجهان تصویری ترسناك از ایران ارائه شده كه واقعی نیست و نتیجه تمركز رسانه ها بر روی مسائل منفی است.

وی سفر خود به بندرعباس را به عنوان یكی از مصادیق این تفاوت دیدگاه معرفی و اضافه كرد: پیش از سفر به این شهر، این استان را برای من خطرناك ترسیم كرده بودند اما درمشاهده نزدیك آن را شهری امن دیدم.

به گزارش ایرنا،لوردا مانتینیان، مذاكرات خود با مقامات استان هرمزگان را نیز سازنده توصیف كرد و یادآور شد: بندرعباس بهترین شهر ایران برای ایجاد مونوریل است كه مذاكراتی با مسئولان این استان داشتیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین