کد خبر: ۱۰۸۴۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۸
تلاش برای نشر عقاید مشایی در فضای سایبری

تهدید سايت هواداران مشايی: اشخاص توهین کننده، قابل شناسایی و پی‌گیری قضایی هستند

در يكی از فرندفيد‌ها: مشايی شخص سوم مملكت است
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب- سحربیاتی: ورود اسفندیار رحیم مشایی نزدیک‌ترین و در عین حال جنجالی‌ترین همراه محمود احمدی‌نژاد از دوران شهرداری احمدی‌نژاد تا کنون است که امروز حضور پررنگی در فضای مجازی دارد و سایت‌های بسیاری وی و خبر رسانی‌هایش را در دستور کار قرار داده‌اند.

حتی در برخی شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توان حضور وی را شاهد بود. برای مثال اکانتی در فرند فید گشوده شده است به نام اسفندیار رحیم مشایی با فیدهای توضیحی که یکی از آن‌ها این‌گونه می‌نویسد:

" توجه فرمایید نام کاربری رئیس دفتر محترم ریاست جمهوری توسط چندین نفر از پرسنل واحد سایبری نهاد ریاست‌جمهوری و در مواقع اضطراری سازمان‌های تابعه در ساعات مختلف شبانه روز اداره می‌شود تا با پوشش کلیه ساعات شبانه روز دیدگاه‌های ایشان به سمع و نظر کلیه هموطنان و ملت شریف ایران در سرتاسر جهان برسد."

در فیدهای دیگر نیز می‌شود به جملاتی رسید که چندان خوش آیند اعضای فرند فید نبوده است و نوعی تهدید به شمار می آید:" این طرح با هماهنگی تیم رصد سایبری سپاه پاسداران انقلاب معظم اسلامی انجام پذیرفته است و کلیه اشخاص توهین کننده در صورت تداوم برخورد معلوم الحال و فتنه گری قابل شناسایی و پیگیری قضایی می‌باشند."

همچنین در فید تهدید آمیز دیگری آمده است: "اهانت به شخصیت‌های نظام بر طبق نص صریح قانون اساسی جرم تلقی شده و برابر قوانین کیفری تا حداکثر مجازات در نظر گرفته شده قابل پیگیری می‌باشد."

در فیدهای دیگر هم چنین نوشته‌های به چشم می خورد: "برخورد حذفی با جناب آقای مشایی بی نتیجه خواهد بود. ایشان شخص سوم مملکت و مشاور و امین جناب آقای دکتر احمدی نژاد هستند --- دلیلی برای توضیحات فنی در مورد نحوه برقراری ارتباط از طرف دفتر ایشان احساس نمی شود --- روش نادرست بعضی نیروهای رصد سایبری قابل پیگیری است."

لینک اسفندیار رحیم مشایی در فرند فید : http://friendfeed.com/mashaei

سایت جنجالی حقیقت نیوز شاید اولین حضور جدی رحیم مشایی در فضای سایبر بود که به علت توهین‌های پی در پی به ریاست مجلس فیلتر و مسدود شد و از امیرطاهر حسین خان سردبیر سایت نیز شکایت شد.

حمایت رضا رحیم مشایی پسر اسفندیار رحیم مشایی از این سایت و سردبیر آن موجب شد بعد از مسدود شدن حقیقت نیوز سایت " پیام خرداد" وارد عمل شده و با رویه‌یی متفاوت کار خود را از سر بگیرد.

پیام خرداد با رنگ سبز و استفاده از نامی مشابه با آن‌چه از اصلاح طلبی و دوم خرداد به ذهن می‌رسد رویه‌یی میانه‌تر در پیش گرفت اما به نشر عقاید مشایی ادامه داد.

حمایت از رحیم مشایی در فضای سایبر به همین جا ختم نمی‌شود و آن‌چه مد نظر برخی حامیان رسانه‌یی مشایی است تکرار نام و عقاید وی در فضای سایبری است.

سایت مشانیوز از آن دست سایت‌هایی است که بیشتر گرافیکی شبیه سایت‌های شخصی یک هنرپیشه تلویزیونی دارد. این سایت تمام اخبار مثبت و منفی در خصوص مشایی را منتشر می‌کند. رحیم مشایی عنوان کرده است که راه اندازی این سایت هیچ ربطی به وی ندارد.

خبرنامه دانشجویان ایران نیز خبری منتشر کرد مبنی بر این‌که پنجمین سایت حامی مشایی راه اندازی شده است که عین خبر روی خط مشانیوز قرار گرفته است.

این سایت "دیدگاه نیوز" نام دارد در این خبر می‌خوانیم :

" این سایت بعد از نظام آباد، رهوا، مشانیوز و همت آنلاین، پنجمین سایت حامی رئیس دفتر رئیس جمهور محسوب می‌شود و در مطلب اخیر خود ضمن حمله به مدیر مسئول روزنامه کیهان و مدیر یکی از سایت‌های خبری اعلام کرده که بزودی و بطور مفصل به جریان شناسی مخالفان مشایی خواهد پرداخت.

گفته می‌شود از دیگر مطالب مندرج در این سایت حامی مشایی، ترویج مکتب انحرافی ایرانی است.گفتنی است چند سایت خبری هم برای تبلیغ عملکرد معاون اول رئیس جمهور فعالیت می کنند.

ضعف عملکرد رسانه‌ای مهم ترین مشکل این سایت‌ها به حساب می‌آید، به همین دلیل برخی افراد شناخته شده دانشگاهی اخیرا توسط تیمی در برخی ساختمان‌های متعلق به نهاد ریاست جمهوری برای فعالیت در این رسانه‌ها جذب شده‌اند."

در جوابیه دفتر مشایی به کیهان نیز می‌خوانیم: "نظرات رسمی ریاست محترم جمهوری، معاون اول محترم رئیس‌جمهور و رئیس دفتر محترم رئیس جمهور تنها در دو سایت www.Presidentir و www.dolatir منعکس می‌گردند."

اما سوال این‌جاست که پس این سایت‌ها با چه هدفی شروع به کار کرده‌اند؟ فعالان مستقل رسانه‌یی آن‌قدر هوشمند هستند که بدانند کشور امروز نیازها و دغدغه‌های مهمتری دارد پس قطعا هم و غم خود را بر روی انتشار افکار و عقاید رحیم مشایی منعکس نخواهند کرد.

اصلاح طلبان و اصولگراها را نیز فاکتور بگیریم که اولی در سوی دیگری از این میدان قرار دارند و دومی در اکثر مواقع به سخنان رحیم مشایی می تازند و بزرگترین نقدشان به احمدی نژاد نزدیکی او با مشایی است.

از این رو باید پرسید پس چه کسانی حامیان نشر عقاید مشایی هستند و آقای مشایی چگونه اجازه می‌دهد در فضای سایبری دیگران هر یک به نحوی سخنگوی او شوند؟

با ادامه روند فعالیت رحیم مشایی در فضای سایبر افکار عمومی آهسته آهسته با پدیده جدیدی رو به رو خواهد شد که شاید کاندیدا شدن‌اش در انتخابات دور یازدهم را سهل‌تر هضم کند.

رحیم مشایی اگر چنین قصدی دارد با حمایت چه گروهی به این نتیجه رسیده است؟ اصلاح‌طلبان در جبهه مخالف یا اصول‌گرایانی که نقد اساسی به وی دارند ؟ شاید هم اسفندیار رحیم مشایی می‌خواهد مشایی طلبان را به عرصه سیاست معرفی کند؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
عسل بدیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
0
1
وای چقدر مزخرف نوشتی:))) بافتی و تن ملت کردی. داستانای سورئال زیاد می خونی؟ همه اطلاعاتت غلطه. مخصوصا تحصیلات طرف تو دانشگاه آمریکا و قلم زدنش تو هفت صبح که خیلی خنده دار بود از تخیلی بودنش. مایه سرگرمی شدی:))))خوبه تو سازمان سیا کار نمی کنی وگرنه تا الان یه ملتیو به باد داده بودی با این سواد کم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین