کد خبر: ۱۷۴۱۳۳
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۳

جراحی بلند کردن قد ،جرم است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش واحد مرکزی خبردکتر نوربخش در نشست خبری بیستمین همایش انجمن ارتوپدی ایران با خبرنگاران افزود : این عمل جراحی عارضه بسیار دارد و فقط در افرادی قابل قبول است که به علت مشکلاتی ، یکی از دست ها یا پاهای وی کمی کوتاه تر از اندام قرینه خود شده باشد و در این موارد نیز با روش پذیرفته شده بین المللی استفاده می شود .


وی گفت : این بیماران بخصوص در شرایطی که یکی از پاهای فرد کوتاه تر از پای دیگر وی باشد با خطر انحراف ستون فقرات و مشکلات مفصلی روبرو هستند و انجام دادن این عمل جراحی برای آنها کم عارضه تر از وضع کنونی آنها خواهد بود .


این عضو هیئت انتظامی سازمان نظام پزشکی افزود : این عمل جراحی در مواقعی که فقط برای زیبایی و بلند تر شدن قد طبیعی فرد ایجاد شود چون باید در هر دو پای وی انجام شود می تواند مشکل جدی در راه رفتن و لنگی برای فرد ایجاد کند و وی ناچار باشد هنگام راه رفتن از عصا استفاده کند .


نوربخش گفت : تعداد اینگونه اعمال جراحی در کشور و جهان زیاد نیست ولی تبلغ زیاد و نادرستی در این زمینه می شود .


وی همچنین درباره میزان شکایت از متخصصان اورتوپد گفت:پس از" پزشکان عمومی و دندانپزشکان " و " متخصصان زنان و زایمان " ، شکایت از متخصصان ارتوپد در جایگاه سوم قرار دارد ولی میزان محکومیت این پزشکان کم است و در جایگاه دوم از آخر این جدول در رشته های مختلف پزشکی قرار دارد .


این عضو هیئت انتظامی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه توریسم درمانی یکی از زمینه های مناسب برای ارز آوری و ارائه خدمت به کشورهای کمتر بهره مند است ، گفت : در کشور اراده منسجم و مرکز متمرکزی برای اجرای برنامه ای در این زمینه نداریم و کارهای پراکنده ای انجام شده است .


دکترنوربخش با اشاره به آمار بالای تلفات و صدمات حوادث جاده ای و صرف هزینه 700 تا 800 میلیارد تومانی سالانه برای درمان مصدومان این حوادث نیز گفت: در مباحث اجرایی و برنامه ریزی های کشور ، درمان در اولویت قرار ندارد و به همین دلیل برای تخصص ارز و منابع و توسعه درمان ، سرمایه گذاری نمی شود .


وی افزود: بیمه ها باید تعهدات خود را افزایش دهند و منابع بیشتری نیز در اختیار آنها قرار داده شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین