کد خبر: ۶۷۶۹۹
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۰

البرادعی: ایران همکاری کند تا اعتمادسازی شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - «محمد البرادعی» مدیرکل آژانس بین‌المللی خواستار «ادامه همکاری‌های ایران برای حل مساله هسته‌ای از طریق شفاف سازی برنامه‌های اتمی شد تا اعتماد بین‌المللی نسبت به این برنامه افزایش یابد».

به گزارش آفتاب، البرادعی که روز دوشنبه در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، تاکید کرد که «آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای به بررسی صلح‌آمیز بودن یا نبودن برنامه هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد».

وی افزود: «با وجود پیشرفت همكاری‌های ایران و آژانس كارهایی بسیاری باید برای حل مساله هسته‌ای انجام بگیرد».

خبرگزاری شینهوا با اشاره به این مطلب گزارش داد: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آخرین گزارش درباره برنامه هسته‌ای ایران اعلام كرد تهران با آژانس همكاری می‌كند اما در عین حال به برنامه غنی‌سازی اورانیوم ادامه می‌دهد».

آمریكا و كشورهای غربی ایران را به دنبال كردن برنامه تسلیحات هسته‌ای با پوشش برنامه غیرنظامی متهم كرده‌اند اما تهران همواره تاكید كرده است كه هدفش از این برنامه فقط تولید انرژی برق است.

شورای امنیت سازمان ملل تاكنون دو قطعنامه تحریم را علیه ایران تصویب كرده است و از ایران خواسته برنامه غنی‌سازی اورانیوم را متوقف كند. تهران با تاكید بر اینكه غنی‌سازی اورانیوم حق این كشور بر اساس معاهده NPT است چنین درخواستی را غیرقانونی و رد كرده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین