کد خبر: ۸۵۰۵۹
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۰

نماینده فلاورجان: سخنان مجتهد شبستری بی‌اساس است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید ناصر موسوی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی‌با اشاره به سخنان اخیر محمد مجتهد شبستری که توهین به عصمت پیامبر(ص) تلقی شده، گفت: «کسانی که عصمت اهل بیت را زیر سوال می‌برند افرادی خود فروخته هستند که کسانی دیگر بر آنان نفوذ کرده‌اند». 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، حجت الاسلام سید ناصر موسوی در جمع خبرنگاران افزود: «برخی از افراد برای رسیدن به قدرت از هر حربه‌ای استفاده می‌کنند چنانه اگر آنان اعلام می‌کنند غنی سازی را به تعلیق در خواهیم آورد هدف آنان تنها جلب نظر آمریکا و اعیادی آنان در ایران و خارج از کشور است و نباید فراموش کرد بزرگترین ضربه‌ای که سردمداران کفر خورده‌اند از مذهب تشیع بوده است».

وی تصریح کرد: «آنان برای اینکه مذهب تشیع و بزرگان را زیر سوال ببرند این مسائل را مطرح می‌نمایند که ما به این مسائل عقیده‌ای نداریم و انتظار می‌رود مردم ایران با آگاهی کامل دیگر به اینگونه اصلاح‌طلبان جایگاهی ندهند که آنان با این منش خود باعث شکست مذهب تشیع شوند».

موسوی با اشاره به بی اساس بودن سخنان مجتهد شبستری افزود: «بر اساس آیات قرآن کریم خداوند هر گونه پلیدی را از این خاندان دور نموده و شیعیان به این امر اعتقاد دارند».

این نماینده مجلس شورای اسلامی‌خاطر نشان کرد: «باید نظر مراجع عالی قدر مذهب تشیع را که نائبان امام زمان (عج) در نظر داشته باشیم و حرفهای عامیانه استنادی نیست و کسانی که عصمت اهل بیت را زیر سوال می‌برند افرادی خود فروخته هستند».

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با تقبیح حرکتهای اخیر در مکه اظهار داشت: «موضوع اهانت وهابیان به شیعه مسئله‌ای نیست که امروز شروع شده باشد و سالهای زیادی است که مبارزه وهابیون با تشیع در پاکستان، افغانستان و .... حتی شاید در پاره ای از موارد در ایران وجود داشته است». 

مجتهد شبستری همزمان با رحلت پیامبر گرامی‌اسلام با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان با توهین به عصمت پیامبر گرامی ‌اسلام اظهار داشته بود که تنها رسالت پیامبر دعوت مردم به سمت خدا بوده و آنان تنها در این امر عصمت داشته‌اند و از لحاظ گناهان باتوجه به روایات معتبر و سخنان بر جای مانده از آنان نمی‌توان عصمت برایشان در نظر گرفت.

وی همچنین در بخشهایی از سخنان خود پای را از این امر فراتر گذاشته بود و حتی قرآن و جنبه علمی ‌بودن آن را نیز زیر سوال برده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۸
0
0
آخه مردك .......ٍ مجتهد شبستري دنبال چه قدرتي ست؟
ناشناس
|
-
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۸
0
0
من نميدانم آقاي شبستري چه كفته لذا درباره آن قضاوتي نميكنم ولي درباره مطلب نماينده فلاورجان اين را مي توانم بگويم كه ايشان فقط با نوعي تهديد و استفاده از احساس پاك مردم به حضرت رسول اكرم درباره اين سخنان اظهار نظر كرده اند بنده شخصا؛ علاقمند به بحث علمي و منطقي هستم و منتظر چنين مباحثي مباشم تا با تامل در آن نتيجه گيري كنم .
ناشناس
|
-
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۸
0
0
آقای موسوی اینقدر جوش نیارید. آقای شبسری دو برابر سن شما تحصیل کرده و باید احترام وی را نگاه داشت. چه خوب پاسخ خودتان را از نزدیک به ایشان منتقل می کردید تا شاید می پذیرفت. آیا ائمه اطهار نیز اینگونه با مخالفین خود برخورد می کردند که شما می کنید؟
دیندارانی که با گفته های یک نفر از راه به در روند آن دین نیست بلکه بی پایه است و این برخورد شما با دینداران خیلی تحقیر آمیز است. مردم ما که اگر دولت اجازه دهد در روز عاشورا خیابان ها را با خون آبیاری می کنند قطعا با گفته آقای شبستری منحرف نمی شوند.
در ضمن این حرفهاا در یک محفل علمی بیان شده است و نه در میان عوام. آن دوستانی که این سخنان را علنی کردند در پی آن بوده اند که شما را وادار به اعتراض کنند. شما باید مواظب باشید.
بدانید هیچ غیر آخوندی نمی تواند ما آخوندها را از پا درآورد جز خودمان.
ناشناس
|
-
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۸
0
0
متاسفانه در هیچ سایت و وبلاگی نتوانستم سخنان دانشمند گرانقدر جناب آقای مجتهد شبستری را بیابم اما خوب است کسانی که ادعای دین مداری و دفاع از دین را دارند وبرای دفاع از دین سینه خود را چاک مینمایند متن کامل سخنان را بیاورند مگر نه این است که آنان سخنان فوق را باطل میپندارند پس نباید هراسی از ارائه آن داشته باشند بهر حال پاسخ هر پرسشی نزد آنان است !!
ناشناس
|
-
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۸
0
0
آقاي شبستري گفته اند مطالبي كه در اين روزها به ايشون منتسب كردن حقيقت نداره و باز هم خبرگزاري ايرنا و روزنامه ايران در اين مورد دروغ پردازي كردن
در ضمن ايشون گفتن كه نوار سخنرانيشون موجوده
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۹
0
0
اگر انسانهای کمالگرا چشم خود را بر همه چیز ببندند
ناشناس
|
-
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۱
0
0
راهي كه ايشان براي مطرح شدن در پيش گرفته را قبلا دوم خردادي ها تست كرده و به بن بست برخورده اندُ يهتر است ايشان با روش جديدي خودنماپي كنند.
ناشناس
|
-
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۱
0
0
شما آقاي موسوي براي دفاع از دفتر و دستك خودتان هم كه شده بايد احساسات پاك مردم عامي را دست آويز قرار بدين.
جز اين هم از امثال شما انتظار نيست!!!!!!!!!
ناشناس
|
-
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۱
0
0
آيا اصلا صحبتهاي ايشان را شما گوش كرده ايد؟
ايا ميدانيد اقاي شبستري در زمينه علوم اسلامي داراي درجه علمي پرفسوري در دانشگاه تهران هستند؟
ايا اطلاع داريد ايشان 18 سال در حوزه علميه تحصيل كرده اند؟
ميدانيد چيزي حدود سن شما فقط ايشان در حوزه بودند؟
ايا م يدانيد ايشان نماينده اقاي شهيد دكتر بهشتي در المان بوده
اند
ايا ميدانيد ايشان به اتفاق امام موسي امام موسي صدر در روزگار قبل از انقلاب مجله درسهايي از مكتب اسلام را منتشر مي كردند ؟
ايا چنين شخصي بعد از 75 سال تلاش فكري براي رشد عقلي انسانها از بعد ديني منكر قران مي شوند؟
من تا به امروز ايشان را نميشناختم اما با مطالعه صحبتها و ارا ايشان و همچنين برداشت قطعي و عوام فريبانه شما از دين اسلام و عصمت اءمه به اين نتيجه رسيدم كه در اين روزگار هيچ انديشه اي به اندازه انديشه شما نسبت به دين مبين اسلام توهين اميز وجاهلانه نيست و نخوا هدم بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۱
0
0
جناب موسوي ، بهتر است قبل از اظهار نظر در مورد سخنان يك عالم كه ممكن است بخشي از آن قابل نقد باشد در موردمشكلات بي شمار حوزه انتخابيه خود از جمله سرقت مسلحانه اخير كه در پر تردد ترين مكان و زمان در شهر قهدريجان( از شهر هاي بزرگ استان و حوزه انتخابيه ايشان ) صورت گرفت و ضعف شديد و بي سابقه نيروي انتظامي و بي تدبيري فرماندار بي كفايت شهرستان فلاورجان اظهار نظر و محض رضاي خدا براي عدم تكرار آن پيگيري نموده و به وزير كشور و استانداري در صحن علني مجلس تذكر بدهند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۲
0
0
"نقد سخنان اخیر آقای محمد مجتهد شبستری"
این سخنان در دانشگاه صنعتی اصفهان بیان شده و در آن نسبت به عصمت پیامبر گرامی اسلام تشکیکاتی شده است.
لطفا با توجه به اهمیت مطلب بعد از مطالعه حتما نظر دهید.
[...]
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۷
0
0
شما تاریک هستید نه افتاب
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین