کد خبر: ۱۶۵۳۰۴
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰

مشاور رهبری: مذاكرات ايران و 1+5 تا حصول نتيجه مثبت و سازنده ادامه خواهد داشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل از ادامه مذاكرات ايران و گروه 1+5 تا حصول نتيجه مثبت و سازنده خبر داد. 

علي‌اكبر ولايتي در حاشيه همايش بسيج پزشكي در جمع خبرنگاران در ارزيابي مذاكرات ايران با گروه 1+5 در سطح كارشناسي گفت: امروز مواضع جمهوري اسلامي اصولي و منطقي است و در اجلاس كارشناسي نيز همين مواضع بيان شد. اين مذاكرات تا حصول نتيجه مثبت و سازنده ادامه خواهد يافت و جمهوري اسلامي ايران بايد حق استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌ايي را داشته باشد و اين حق از سوي مذاكره‌كنندگان گروه 1+5 بايد به رسميت شناخته شود.

وي همچنين در واكنش به سوالي درباره احتمال كانديداتوريش در انتخابات رياست جمهوري يازدهم نيز از ارايه هرنوع پاسخي خودداري كرد.

به گزارش ايسنا، ولايتي همچنين طي سخناني در بيست و هفتمين همايش بسيج پزشكان با تمجيد از نسل بسيجي و مومن پزشكي گفت: كساني كه انقلاب را درك كرده باشند، مي‌دانند تفاوت جامعه پزشكي امروز با اول انقلاب چقدر زياد است. در جامعه پزشكي آن زمان بچه مسلمانان در اقليت بودند و حتي جرأت نماز خواندن هم نداشتند، اين مشكل از همان ابتدايي كه دارالفنون تاسيس شد، به وجود آمد، برخي معلم‌هاي اين مدرسه دانش‌آموزان را نسبت به آنچه كه از نظر طبي و علمي در گذشته ما وجود داشت، بي‌اعتماد مي‌كردند، اما امروز مي‌بيينم كه پزشكان متدين جمع كثيري هستند.

وي ادامه داد: در دروان دفاع مقدس نيز پزشكان متدين پا به پاي رزمندگان دويدند و مجاهدت كردند. جامعه پزشكي امروز جزء خدوم‌ترين صونف جامعه است و همراهي آنها با نظام جمهوري اسلامي واضح و مبرهن است. امروز جامعه پزشكي با اعتقاد به جمهوري اسلامي و به بركت انقلاب نسبت به بازگشت حكمت به طب اقدام مي‌كند كه همان طب درخشاني است كه در گذشته اين كشور وجود داشته است.

ولايتي در ادامه به بيداري اسلامي در منطقه اشاره كرد و گفت: بيداري اسلامي از نتايج بين‌المللي انقلاب است. نهالي كه 34 سال قبل در منطقه كاشته شده بود، امروز به بار نشسته است و بدون ترديد غربي‌ها و مدافعين صهيونسيت‌ها با اين اتفاق منفعل شده‌اند آنها نمي‌خواهند وحدت در جهان اسلام شكل بگيرد و امروز مي‌‌بينند كه مهره‌هاي خود در منطقه كه براي آنها سرمايه‌گذاري زيادي كرده بودند، يك به يك كنار مي‌روند و سرنگون مي‌شوند.

وي افزود: آنچه كه امروز در سوريه دنبال مي‌كنند، در واكنش به بيداري اسلامي و چيزهاي است كه در منطقه از دست داده‌اند، به همين دليل آنها همه نيروهاي خود را در سوريه به خط آورده‌اند.

مشاوره مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل در ادامه گفت:در انفجاري كه چند روز قبل در سوريه اتفاق افتاد، جبهه استكبار مي‌خواست به مزدورهاي خود اعلام كند كه پس از اين انفجار حركت كنند و قرار بود بعد از انفجار مزدورها كاخ رياست جمهوري سوريه را تصرف كنند و اعلام حكومت كنند كه از آن سو در جلسه شوراي امنيت نيز حكومت آنها به رسميت شناخته شود، آنها مطمئن بودند كه با انفجار هفته پيش سوريه حكومت ساقط مي‌شود، اما به لطف خدا به نتيجه نرسيدند دولت سوريه سرجاي خود مانده است، اما همانطور كه نماينده سوريه در سازمان ملل اعلام كرد، مسئله اصلي آمريكا و متحدهانش ايران است.

وي افزود: ايران امروز به بركت انقلاب اسلامي يك قدرت فرا منطقه‌اي است و آمريكا و متحدهانش در اروپا و جهان عرب دنبال اين هستند كه جبهه‌اي حاميان ايران و مقاومت در برابر اسراييل را بشكنند و سوريه حلقه طلايي اين جبهه است. اگر آنها بتوانند بر سوريه غلبه كنند، سراغ عراق مي‌روند و بايد دانست كه اين رويارويي يك رويارويي جدي ميان حق و باطل است.

ولايتي افزود: در كشورهاي ديگر ملت‌هاي مسلمان از نعمت ولايت محروم هستند و اين را اهل تسنن هم در ديدارهايشان به ما مي‌گويند. ما بايد از درون مستحكم باشيم و در حوزه‌هاي مختلف از جمله پزشكي در برابر مشكلات مقاومت كنيم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین