کد خبر: ۱۲۸۶۶۷
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۱

آلمان: "كد اشتباه" كذب است،‌ هواپيمای مركل وارد آسمان ايران هم شده بود ولی اخطار دادند برگرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دولت آلمان روز چهارشنبه اين موضوع كه كداشتباهی سبب ايجاد اختلال در پرواز آنگلا مركل صدر اعظم آلمان برای ورود به حريم هوايی ايران بوده است را رد كرد. 

پس از بروز اختلال در سفر مركل به هند در پی اجازه به هواپيمای حامل وی براي ورود به حريم هوايی ايران، دولت برلين اعلام كرد كه از قبل عبور هواپيمای حامل مركل از حريم هوايی ايران برای سفر به هند را به اطلاعات مقامات مسئول در ايران رسانده بود.

سخنگوی وزارت دفاع آلمان با اشاره به اين موضوع گفت: ما از 27 آوريل ( يک ماه قبل) سفر مركل به هند و عبور از حريم هوايی ايران را به اين كشور اطلاع داده بوديم و در 29 می مجوز عبور از حريم هوايی ايران را دريافت كرده بوديم.

وی همچنين مدعی شد كه هواپيمای مركل وارد حريم هوايی ايران شده بود كه با دريافت اخطار مجبور به ترک حريم هوايی ايران و بازگشت به حريم هوايی تركيه شد.

سخنگوی وزارت دفاع آلمان تاكيد كرد طبق قانون ورود مجدد به حريم هوايی كشور ديگر نياز به دريافت مجوز دارد.

وی افزود كه برلين تمامی مقررات بين‌المللی را در زمينه كسب مجوز برای عبور هواپيمای مركل از حريم هوايی ايران به درستی اجرا كرده است.

بامداد سه‌شنبه هواپيمای حامل مركل برای عبور از حريم هوايی ايران با مشكل مواجه شد و دو ساعت در آسمان تركيه متوقف ماند.

مقامات مسئول در ايران اعلام كردند كه ارايه كد اشتباه از سوی خلبان هواپيما دليل عدم صدور مجوز برای ورود به حريم هوايی ايران بوده است.

در پی اين واقعه آلمان سفير ايران در برلين را به وزارت امور خارجه اين كشور احضار و مراتب اعتراض خود را به اطلاع سفير ايران رساند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین