کد خبر: ۱۵۲۷۶۹
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۴

درمان پاركينسون به شيوه جديد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بیماری پارکینسون، اختلال پیشرونده ای است که بر روی حرکات بدن تاثیر می گذارد. این اختلال به دلیل از بین رفتن سلول های مغزی که دوپامین تولید می کنند، ایجاد می شود. 

تقریبا یک سال پیش شیلا روی در انگلستان، امید خود را از دست داده بود.

بیماری پارکینسون یا لقوه باعث از دست دادن توازن او شده و ساده ترین فعالیت ها را برای او غیر ممکن ساخته بود. پس از هفده سال ابتلا به این بیماری، او ناامید و مضطرب از آینده ای بود که انتظارش را می کشید.

شیلا و پزشکان او در کمبریج، در نتیجه درمان با “پروزاوین” شاهد تغییرات مهمی در حرکات او شدند.

شیلا روی می گوید: “اطرافیانم کاردهای آشپزخانه را از جلوی دستم برداشته بودند. تارهای صوتی ام ناگهان از کار می افتاد و قادر به تنفس نبودم. اگر با ازدحام مواجه می شدم قادر به حرکت نبودم و فقط می ایستادم. اکنون احساس می کنم که می توانم کمی مانند آن شخصی که قبلا بودم، باشم و این عالی است.”

"پروزاوین" باعث آزاد شدن سه آنزیمی می شود که برای سنتز دوپامین مورد نیاز است. این ماده به منطقه ای از مغز که استراتیوم نامیده می شود تزریق می شود و سلول های مغز را به دوپامین سازی تشویق می کند. در نتیجه منبع از بین رفته این انتقال دهنده عصبی جایگزین شده، به کنترل حرکات بدن کمک می کند.

این درمان توسط “آکسفورد بیومدیکا” شرکت متعلق به دانشگاه آکسفورد ارائه شده است.

بیماری پارکینسون، اختلال پیشرونده ای است که بر روی حرکات بدن تاثیر می گذارد. این اختلال به دلیل از بین رفتن سلول های مغزی که دوپامین تولید می کنند، ایجاد می شود.

شیلا روی، یکی از شرکت کنندگان در این طرح آزمایشی است که توسط دکتر فیلیپ باتری در دانشگاه کمبریج رهبری می شود.

او می گوید: به نظر می رسد که این درمان تاثیر مفیدی در بهتر کردن روزمره بیماران دارد. میزان داروها را کمی کاهش می دهد، برای برخی از بیماران باعث خواب بهتر می شود و به طور کلی کیفیت زندگی را بهبود می بخشد.

پزشکان تاکید می کنند که این درمان آزمایشی باعث شفای بیمار نمی شود. این درمان تاکنون بر روی پانزده بیمار در کمبریج و فرانسه آزمایش شده است.

دانشمندان آکسفورد در حال کار بر روی درمانی مشابه برای دیگر بیماری های پیشرونده هستند.

شیلا روی می گوید: اگر بتوان علائم را درمان کرد و از بدتر شدن فعالیت بدن جلوگیری کرد، بنابراین درمان خوبی است.

به گزارش جام جم آنلاين به نقل از يورونيوز، در سراسر جهان، چهار میلیون و صد هزار نفر مبتلا به بیماری پارکینسون هستند و تا سال ۲۰۳۰ میلادی احتمال می رود این رقم به ۹ میلیون نفر افزایش یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین