کد خبر: ۹۶۰۷۶
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۸
محسن زنگنه خبر داد

گواهینامه ازدواج صادر می‌شود

گواهینامه بدین معناست که جوانان الفبای زندگی را می‌دانند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محسن زنگنه با اشاره به افتتاح سامانه الکترونیک ازدواج با عنوان «ساج» در هفته آینده گفت: با راه‌اندازی سامانه الکترونیکی ازدواج، به جوانانی که این دوره‌ها را با موفقیت طی کنند، گواهینامه تخصصی «ازدواج» اعطا‌ می‌شود.

وی متذکر شد: به دنبال این هستیم که تا 2 سال آینده اگر پسری به خواستگاری دختری رفت، دخترخانم «به شرطی» جواب بدهد که خواستگار این دوره‌ها را گذرانده باشد.

وی با بیان این‌که این گواهینامه به این‌ معناست که جوانان الفبای زندگی را می‌دانند و درک متقابل از یکدیگر دارند، اظهار داشت: با توجه به برگزاری جشنواره مطلع عشق و فعالان ازدواج در آذر سال گذشته براساس پیشنهاد تعدادی از اساتید به رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه در حوزه ازدواج جوانان نیاز به آموزش وجود دارد‌ و با توجه به اینکه طلاق‌هایی که صورت می‌گیرد و سازمانی نیز متولی امر ازدواج نیست، این نیاز دیده شد. 

زنگنه در ادامه افزود: جوانان با اطلاعات بسیار اندک ازدواج می‌کنند و آموزش‌های لازم را نمی‌بینند بنابراین رئیس‌جمهور پیشنهاد داد که همه دستگاه‌ها و سازمان ملی جوانان متولی این امر شوند؛ به این ترتیب جرقه این کار زده شد. 

وی با اشاره به اینکه 40 نفر از اساتید برجسته کشور در حوزه مشاوره به عنوان اعضای هیئت علمی این سامانه انتخاب شده‌اند، گفت: 5/24 میلیون جوان در کشور وجود دارد که حدود 13 میلیون جوان در سن ازدواج در کشور وجود دارد و با این حجم جمعیتی ناگزیر شدیم تا از طریق آموزش‌های از راه دور برنامه‌هایی را آغاز کنیم. 

زنگنه تصریح کرد: از این تعداد همه می‌توانند در این سامانه که شبیه دانشگاه مجازی اقدام می‌کند، ثبت‌نام کنند. 

وی همچنین تصریح کرد: این سامانه آموزشی دارای سه دوره مختلف آموزشی قبل از ازدواج، مهارت‌های حین ازدواج و پس از ازدواج را شامل می‌شود. 

زنگنه با اشاره به اینکه درصد طلاق‌هایی که در دو سال اول زندگی صورت می‌گیرد قابل ملاحظه هستند، تصریح کرد: این دوره‌ها می‌تواند بسیار کارساز باشد و محدودیتی برای شرکت افراد در این دوره‌ها وجود ندارد. 

وی همچنین اظهار داشت: در پایان هر هفته آزمونی از متقاضیان گرفته می‌شود و سپس پس از پایان دوره که حدود 3 ماه است، کسانی که موفق شوند گواهینامه معتبر دریافت می‌کنند. 

رئیس سازمان جوانان استان تهران تأکید کرد: به دنبال مدرک‌گرایی نیستیم با توجه به اینکه در حال حاضر رشته‌های در زمینه خانواده در قالب دوره‌های پودمانی ارائه می‌شود و افراد بعضاً ‌به دنبال کسب مدرک هستند. 

وی ادامه داد: با ارائه این دوره‌ها به دنبال افزایش سطح اطلاعات جوانان در زمینه ازدواج هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۹
2
0
این گونه کلاسها برای دخترهای این دور و زمانه که عدم توانمندی‌هایشان باعث افتخارشان است بسیار لازم تر است! این روزها برای دخترهای احمق کلی کلاس داره بگن من آشپزی بلد نیستم. کلی کلاس داره لهجه شون رو کج کنند و یکی دو کلمه انگلیسی چنان بلغور کنند که انگاری بچه محله‌های آمریکا هستند؛ و این در حالی است که یک جمله درست و حسابی انگلیسی هم بلد نیستند. کلی کلاس داره براشون از رویاهای احمقانه‌ای بگن که در عمل در هیچ زندگی واقعی قابل تحقق نیست... به عقیده من زنهای این دور و زمانه نسبت به زنهای نسل قبل نه تنها توانمندی‌هایشان بیشتر نشده بلکه کمتر هم شده. هنرها و خانه‌داری هایی که از زنان نسل قبل ساخته بود از هیچ کدام از زنان امروز ساخته نیست. فقط به برکت دانشگاه‌های مخلتف همه لیسانسیه (بخوانید دیپلم +) شدند و بدون داشتن توانمندی خاصی فقط زبانشان دراز شده است.
ناشناس
|
Canada
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۹
0
1
احساس می کنم که دولت محترم پس از دخالت در زندگی خصوص مردم ( داستان هایی شبیه ماهواره و محدود سازی اینترنت ) اینک قصد حاکمیت بر احساسات اقشار و احاد ملت را دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۹
0
0
عجب زمانه ای شده !!
کم مانده یک قلاده هم برای مردها دست کنند بگویند که دخترها تا این قلاده را گردن مردها ننداختن جواب ندهند
بعد هم می خواهند ازدواج سنش بیاید پایین
بهتر نیست بجای اظهار نظرهای من در آوردی به همان روش ساده ازدواج زمان رسول خدا و امیرالمؤمنین علیهما السلام عمل کنیم و بار پسر و دخترهای محتاج به همدیگر را سنگین نکنیم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۰
1
0
وقتي مدير عامل اسبق كارخانه خودرو سازي بشه رييس سازمان جوانان. همه را به ديد پرايد و كارگر و كارمند مي بينه.
بهتره به جاي اين كارهاي مسخره الفباري زندگي را از كودكي به فرزند ياد بدهند.
بهتره اين دوستان به جاي اين افكار پراكني پوچ كمي مطالعاتشون را در حوزه اجتماع و فرهنگ ايران بالاتر ببرند تا بدونند چه موقع، چه كاري را انجام دهند. بهتره اين دوستان در مورد سبك زندگي مطالعاتي انجام دهند. تغيير سبك زندگي مردم با صدور گواهي نامه حل نميشه. آيا با صدور گواهينامه رانندگي با اون مراحل تخصصي مشكل ترافيك و تصادفات ما حل شد؟ نه!!! هرگز. تا فرهنگ مردم حل نشه اين كار عملي نيست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۶
0
0
به جای اینکه موانع ازدواج را کمتر کنند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۱
0
0
واقعا پیشنهاد خیلی خوبیه!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین