کد خبر: ۹۹۴۸۸
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۰

پیام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت روز خانواده

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به مناسبت 25 اردیبهشت، روز جهانی خانواده، دیدگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره خانواده منتشر شد. 

در این پیام آمده است: تعبیه روز جهانی خانواده در تقویم تاریخی كه مصادف با پانزدهم ماه می بر اساس سال میلادی می‌باشد، نشان از اهمیت آن به عنوان اولین بستر جامعه نزد بزرگان اجتماعی در دنیاست.

خانواده كانونی بسیار مهم و ارزشمند برای انسان‌هاست كه اگر روابط افراد در آن گرم باشد، جامعه تا عالی‌ترین سطوح این گرمی را در جهت رفاه مادی و معنوی و به‌تبع آن سعادت دنیوی و اخروی احساس می‌كند و اگر خدای نخواسته پیوند اعضای خانواده سرد و شكننده باشد، مانند بسیاری از جوامع كه این روزها می‌بینیم، اجتماعات بشری نه تنها خالی از احساسات بشردوستانه می‌شود، بلكه با مرگ عواطف در خانواده‌ها، شاهد انواع جنگ و خونریزی در میان ملت‌ها خواهیم بود.

توجه عمیق اسلام و قرآن به خانواده و تأكیدات فراوان روایی پیامبر اكرم(ص) و ائمه معصوم(ع) در اهمیت تربیت خانوادگی كه از آن تعبیر به فضایل انتسابی می‌شود، در كنار مكارم اخلاقی اكتسابی، افراد را از نخستین كانون تا گسترده‌ترین سطح جامعه ملزم به رعایت آداب و رسومی می‌نماید كه تحت لوای آن، انسان‌ها در جامعه با امنیت خاطر زندگی می‌كنند.

خانواده برای هر انسان، مانند گهواره‌ای است كه اگر حركات و سكنات آن آرامش‌بخش باشد، آن انسان در جامعه و برای زندگی اجتماعی دیگران مایه آسایش و خیر و بركت است و اگر خدای نخواسته انسان در بستر خانواده اولاً از روحیات انسانی و روحانی دور باشد و ثانیاً به جای آن شاهد بگو و مگوهای ساده والدین و عدم اعتماد اعضای خانواده نسبت به هم باشد، در كلیت جامعه نیز با همین روحیه، مخلّ روند تكاملی انسان‌ها به سوی سعادت ابدی می‌شود.

باید توجه داشته باشیم كه تربیت خانوادگی در گروی تربیت اخلاقی و تحصیلی پدر و مادر خانواده است و بحمدالله در ایران اسلامی به این امر مهم توجه شایانی شده و امروزه در كنار پدران خانواده، مادرانی تحصیل كرده و باسواد هستند كه اگر هیچ شغل اجتماعی هم نداشته باشند، همین امر امتیاز بسیار بزرگی برای جامعه و فرصت بسیار مغتنمی برای فرزندان خانواده‌هاست كه بهتر پرورش یابند.

با تبریك روز خانواده به همه خانواده‌ها، امیدوارم همه خانواده‌های ایرانی در سایه انقلاب اسلامی كه اتفاقی بی‌نظیر در تاریخ و حكومت براساس تعالیم انسان‌ساز مكتب اهل بیت(ع) است، با عبور از گردنه‌های طبیعی و خودساخته و دیگران ساخته، به سوی رفاه و آسایش مادی و معنوی گام بردارند و در جهت برآورده شدن دعای همیشگی خویش در نمازهای یومیه حركت كنند كه «ربنّا آتنا فی الدنیا حسنه و فی الاخره حسنه»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین