کد خبر: ۱۳۵۰۸۳
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۱

ذوالنور: زمینه بازگشت كروبی وجود دارد اما موسوی نه!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مشرق نوشت: حجت الاسلام مجتبی ذوالنور جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه در بخشی از گفت‌و‌گوی تفصیلی خود با پایگاه خبری-تحلیلی مشرق كه به زودی مشروح آن منتشر خواهد شد درباره جزئیات ملاقات سال گذشته خود با كروبی در قم و تهران پرده برداشت.

وی در بخشی از این مصاحبه در پاسخ به این سوال كه شما سال گذشته در منزل آقای صانعی با كروبی ملاقات كردید؟ گفت: ملاقات ما در منزل آقای صانعی نبود. وی در منزل صانعی گیر افتاده بود. وقتی خواستند كروبی را نجات دهند دوباره جمعیت حمله كرد، این در حالی بود كه از منزل صانعی هم فاصله داشتند و دیگر نمی‌شد به منزل بازگردند بنابر این به منزل دیگری رفتند.

وی همچنین ادامه داد: آن روز بنده اتفاقی قم بودم. یک سخنرانی داشتم. وقتی موضوع را فهمیدم گفتم كه می‌شود كروبی را دید؟ كه جواب مثبت دادند. ساعت 12 شب توانستم به ملاقات وی بروم. ملاقات ما نیز خصوصی و دونفره بود. مسئولین نظامی، شهری و حتی محافظین هم وارد بحث نشدند، یعنی ما در اتاق دیگری بودیم. حدود 4 ساعت با كروبی بحث و جدل كردم و بعد از آن هم وی به ادامه بحث رغبت داشت.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینكه پس از آن دیدار دوبار دیگر در منزل فرمانیه كروبی با وی ملاقات داشتم، نیز تصریح كرد: كروبی حرفی درباره توبه كردن نزد. اما نوع صحبت‌های او این بود كه؛ "من با ولایت مشكلی ندارم".

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه با تاكید بر اینكه با كروبی مبنایی بحث كردم، خاطرنشان كرد: ابتدا هم به او گفتم كه به من تحت عنوان ذوالنور سپاه نگاه نكن. من یک طلبه هستم. گفتم كه آقای كروبی بنده سوابق قبل از انقلاب و خدمات شما را نگاه می‌كردم و شما را به عنوان الگو فرض می‌كنم و فقط واقعاً برای من سؤال است كه چرا وقتی آقای كروبی می‌خواهد به قم بیاید مردم به جای اینكه بگویند «صلی علی محمد یار امام(ره) خوش آمد» بگویند مرگ بر كروبی؟ چه چیزی عوض شده است؟ آیا انقلاب و نظام تغییر كرده‌اند؟

وی با بیان اینكه كروبی در جواب سوال‌های مبنایی جوابی نداشت، افزود: بحث به جایی رسید كه خود كروبی این جمله را گفت كه؛ "من می‌دانم اگر رهبری آسیب ببیند نظام براندازی می‌شود و براندازی نظام این نیست كه یک جمهوری تضعیف شود بلكه با حضور دشمن در مرزها و وضعیت قومیت‌ها، كشور تجزیه خواهد شد.

ذوالنور ادامه داد: به كروبی عرض كردم تو كه می‌دانی نتیجه چیست، پس چرا عمر خود را در راهی صرف می‌كنید كه اگر به نتیجه برسد باعث نابودی و تجزیه كشور می‌شود و اگر هم موفق نشوید عمر خود را به راه باطل برده‌اید. كروبی جواب هم نداشت برای این سوال.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به سوال خود از كروبی مبنی بر اینكه، "آقای كروبی چرا برنمی‌گردید؟" گفت: وی جواب‌های متعددی داد كه من رد كردم و حرف رسید به اینجا كه خودش گفت: من فقط نیستم كه برگردم، پس كسانی كه به فرمان و طرفداری از من آمدند كشته شدند و خسارت بدنی و مالی دیدند چه؟

وی ادامه داد: به كروبی گفتم طرفدارانت یا شما را قبول دارند، كه در این صورت از جهنم نجات‌شان دادی یا اینكه شما را قبول ندارند. اگر ندارند پس چرا برای آنها می‌خواهید در مسیر آتش قرار بگیرید؟ شما خودت را نجات بده. این صحبت‌ها حدود 9 تا 10 ساعت انجام شد.

ذوالنور در پاسخ به این سوال كه آیا زمینه برگشتی در كروبی مشاهده كردید یا خیر؟ خاطرنشان كرد: زمینه برگشت در كروبی بیشتر از موسوی است چون من كروبی را بدذات نمی‌دانم. وی ساده و خوش‌ذات است ولی اشتباه می‌كند و القائات افراد مختلف روی او اثر می‌گذارد. لذا امید به اینكه عاقبت به خیر بشود را دارم هرچند روزبه‌روز كمرنگ‌تر می‌شود. اما موسوی خیر، چنین امیدی درباره او ندارم. البته مقلب‌القلوب خداوند است، بنده بر اساس ملاک ظاهری عرض می‌كنم. در ضمن اگر كسی به مردم و اعتبار كشور و حیثیت خون شهدا ضربه زد با «بک یا الله» شب قدر درست نمی‌شود، فقط شاید از مسیر غلط خود نجات پیدا كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین