کد خبر: ۱۵۰۴۸۲
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۴
با تصویب و ابلاغ مجلس؛

دولت ملزم به واریز مازاد درآمد نفتی سال 90 به خزانه شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با تصویب و ابلاغ مجلس، دولت ملزم به واریز کلیه مبالغ حاصل از فروش نفت و میعانات گازی مازاد بر مبالغ مندرج در بند (1) قانون بودجه سال 90 منتهی به 18 اسفند به خزانه شد. 

فارس نوشت: قانون الزام دولت به اجرای جزء (ب) بند (2) ماده واحده قانون بودجه سال 1390 کل کشور به شرح زیر است:

ماده واحده ـ برای اجرای جزء (ب) بند (2) ماده واحده قانون بودجه سال 1390 کل کشور؛

1‌ـ وزارت نفت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران براساس تکالیف مندرج در قانون بودجه سال 1390 کل کشور، کلیه مبالغ حاصل از فروش نفت و میعانات گازی مازاد بر مبالغ مندرج در بند (1) آن قانون را تا هجدهم اسفند ماه سال جاری به حساب خزانه واریز و تسویه حساب نمایند. مبالغ برداشت شده از سوی بانک مرکزی به عنوان مطالبات پرداختهای قبلی، اعم از برداشت بابت پرداخت به حساب ذخیره ارزی و مطالبات سال 1389 فاقد مجوز قانونی است و باید در مهلت مقرر تسویه گردد.

2ـ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور موظف است تا بیست و سوم اسفند ماه سال جاری در مورد تخصیص کل درآمد حاصل از منابع تعیین شده در بند (2) قانون بودجه کل کشور، با اولویت اجزاء (الف) و (ب) اقدام نماید. چنانچه تخصیص موضوع این ماده تا مهلت مقرر ابلاغ نگردد؛ خزانه‌داری کل کشور رأساً در مورد ابلاغ تخصیص به دستگاههای مربوط اقدام می‌کند.

3ـ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور مکلف است در مورد باقیمانده درآمد موضوع بند (2) به میزان وصولی تا پایان اسفند ماه سال جاری، به نحوی اقدام کند که بودجه مورد نظر تا دهم فروردین ماه سال 1391 در اختیار دستگاه ذی‌ربط قرار گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین