کد خبر: ۱۴۴۰۴۷
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۲

«جدایی نادر از سیمین» نامزد جایزه سزار شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آکادمی علوم و هنرهای سینمایی فرانسه روز جمعه اسامی نامزدهای سی و هفتمین دوره جوایز سزار را اعلام کرد.

در بخش بهترین فیلم خارجی فیلم‌های «قوی سیاه» دارن آرونوفسکی، «گفتار پادشاه» تام هوپر، «راندن» نیکلاس ویندینگ رفن، «پسری با دوچرخه» برادران داردن، «آتش‌افروزان» دنی وینو، «ملانکولیا» لارس فون تریر و «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی نامزد دریافت جایزه هستند.

درام پلیسی «پلیس» ساخته مای‌ون با نامزدی در 13 بخش پیشتاز نامزدهای این دوره جوایز سزار است که از آن به عنوان اسکار سینمای فرانسه یاد می‌شود.

این فیلم با بازی جویی استار ستاره رپ فرانسوی درباره یک گروه پلیس آبدیده است که در نبرد با کودک‌آزاری و بزهکاری نوجوانان در کنار هم قرار می‌گیرند.

فیلمنامه «پلیس» بر مبنای یکی از اسناد «واحد حمایت از کودکان» (CPU) اداره پلیس پاریس نوشته شده و نگاهی هولناک به خانواده‌ها از سرمایه‌دارهای پولدار گرفته تا مهاجران بی‌خانمان دارد.

این فیلم ماه مه پیش در جشنواره کن برنده جایزه هیئت داوران شد و در جوایز لومی‌یر - که معادل جوایز گلدن گلوب است - نیز جایزه بهترین کارگردان را دریافت کرد. «پلیس» با 19.2 میلیون دلار سومین فیلم پرفروش فرانسوی این کشور در سال 2011 بود.

درام سیاسی «وزیر» ساخته پی‌یر شولر با نامزدی در 11 بخش پس از «پلیس» بیشترین بخت را برای دریافت جوایز سزار 2012 دارد.

فیلم صامت و سیاه و سفید «هنرمند» به کارگردانی میشل هازاناویسیوس در 10 بخش نامزد شده است.

داستان این فیلم در دهه 1920 و سال‌های پیش از ورود صدا به سینما روی می‌دهد و درباره یک قهرمان فیلم‌های صامت است که با رونق گرفتن سینمای ناطق همه چیز خود را از دست می‌دهد. «هنرمند» همچنین در 10 بخش نامزد دریافت جوایز اسکار است.

3309 عضو آکادمی سزار پس از بررسی 555 فیلم نامزدهای این دوره جوایز را انتخاب کردند.

به گزارش خبرآنلاین، برندگان جوایز سزار 24 فوریه (دوم اسفند) در مراسمی در پاریس مشخص می‌شوند. گیوم کانه ریاست مراسم را به عهده دارد و کیت وینسلت جایزه سزار افتخاری را دریافت خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین